• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Antar den där flärpen är en klassisk design. Står inget tydligt om varför den finns där, det mesta är spekulationer.
Japp, den finns där på klassiska dubbelknäppta trenchcoats för att kunna stänga till ordentlig när vädrets
makter slår till. Därför känns den imo lite malplacerad på en enkelknäppt rock och det blir lite för mycket
design över det hela, utan funktion eller klassiskt historik som den dubbelknäppta trenchcoaten har.

Jag knep en kavaj på CoC:s rea som till min stora förvåning passade bra till min långsmala kropp. Jag lyckades även knipa kostymbrallorna i sista storleken. De är alldeles för trånga i midjan, ca 4 cm. Är det något som en skräddare kan ordna upp så att det kan se vettigt ut? Eller skall jag helt enkelt nöja mig med en schysst kavaj?

Jag knep en kavaj på CoC:s rea som till min stora förvåning passade bra till min långsmala kropp. Jag lyckades även knipa kostymbrallorna i sista storleken. De är alldeles för trånga i midjan, ca 4 cm. Är det något som en skräddare kan ordna upp så att det kan se vettigt ut? Eller skall jag helt enkelt nöja mig med en schysst kavaj?
Vilka blev det?

4cm är i grövsta laget, du får kolla hur mkt tyg det finns att släppa ut där bak.

Troligen svårt att lägga ut 4cm i midjan.
Hur ser det ut map tygtillgången i midjan? (bild)

Edit: två på bollen, samma tanke:)

Vilka blev det?

4cm är i grövsta laget, du får kolla hur mkt tyg det finns att släppa ut där bak.
Troligen svårt att lägga ut 4cm i midjan.
Hur ser det ut map tygtillgången i midjan? (bild)

Edit: två på bollen, samma tanke:)

Nu fattade jag i alla fall vad jag skulle kolla efter. :) Hmmm nej det blir nog knepigt, totalt 4cm finns det, men då måste det ju sys ihop med. Tyvärr blir ingen bild på det bra. Här är kavajen iaf!
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/ami-wool-blazer-navy-.html

Fick ut mina kostymbrallor från tiger med 6 cm... nu har jag dock insett att jag inte har storlek 46 i byxor :eek:

Fota stjärten (på insidan) så vi får se
Vet inte riktigt om jag fångat det rätta, men här är två bilder i alla fall:

IMG_4298.jpg

IMG_4299.jpg

Det ser ut att vara exakt 4cm, från söm till söm. Tror inte kan kommer få ut riktigt 4cm, men kan va värt ett besök till skräddaren för att kolla hur mycket som verkligen behövs.

Jag blir dock nyfiken på hur resten av byxan sitter på dig.

Ser inte att det skulle vara några problem att få ut 4 cm.

Det ser ut att vara exakt 4cm, från söm till söm. Tror inte kan kommer få ut riktigt 4cm, men kan va värt ett besök till skräddaren för att kolla hur mycket som verkligen behövs.

Jag blir dock nyfiken på hur resten av byxan sitter på dig.
Trångt, men bekvämt utan att knäppa. :) Fast jag är högst tveksam till att det blir bra även om det går att få ut 4cm. Skräddar-besök kan det väl vara värt dock. Det blev en fråga till tillverkaren för att se om liknande byxor jag googlat fram till i UK har exakt samma material eller ej. Får se om jag får något vettigt svar så att jag klipper ett liknande par därifrån istället.

Fick hem rocken från aquascutum (https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/aquascutum-broadgate-raincoat-camel.html) och måste säga den är väldigt fin. Sitter mycket bättre än PW.

Beställde även hem följande som jag hittade på rea, som jag ska jämföra med, innan jag bestämmer mig: https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/canali-water-repellent-coat-navy.html

Vilken gillar ni bäst?

Aquascutum är riktigt bra när det kommer till den sortens modeller.
Äger själv en Corby modell och är riktigt nöjd.

Tillbaka
Topp