Vet nån om de här sidan är legit? https://www.stuartslondon.com/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köpt ett gäng kläder av dem, aldrig några problem, men det var några år sedan.Vet nån om de här sidan är legit? https://www.stuartslondon.com/
Vet nån om de här sidan är legit? https://www.stuartslondon.com/
Halvkanvas. Föredrar Havana över Lazio, utom om du ska ha strikt businesskostym. Frågar du mig är de överlägsna OJ med hästlängder, men sen tycker jag å andra sidan att OJ:s kostymer har omöjligt boxig passform och känns som att de är gjorda av billigt papper.Nån som har koll på hur kvaliteten är på Suitsupplys baskostymer? Tänker främst på passformerna Lazio (lätt vadderad axel) och Havana (naturlig axel). Enligt beskrivningen är de konstruerade med kanvas, men står inget om halv eller hel.
Har tyvärr inte möjlighet inom närmaste tiden att dra till Stockholm för att prova, även om det hade varit optimalt.
Hur står de sig mot exempelvis OJ?
Den är väl nice. Vad är du ute efter?Ad har ni för erfarenheter och åsikter om oxfordskjortan?
Jag gillar också Suitsupply, ska sägas.Halvkanvas. Föredrar Havana över Lazio, utom om du ska ha strikt businesskostym. Frågar du mig är de överlägsna OJ med hästlängder, men sen tycker jag å andra sidan att OJ:s kostymer har omöjligt boxig passform och känns som att de är gjorda av billigt papper.
Den är väl nice. Vad är du ute efter?
Oxford i denim.Jag söker egentligen något som jag kan köra utanpå jeans på jobbet.
Jag sitter i ett kontrollrum och det blir ofta obekvämt att sitta med en skjorta nedstoppad, samtidigt som min arbetsplats i övrigt är välordnad, men inte formell. Jag har inga problem alls med att klä upp mig, men det hamnar lätt fel i sammanhanget så det bör vara en lämplig nivå.
Gärna något som flirtar lite med mitt arv från skog och inlandet, jag tänker rutigt mönster utan att det går överstyr.
Jag är byggd lite som en hockeymålvakt, inte direkt fet men slimmade jeans och extra slim skjorta funkar inte.
Jag kör gärna uppvik på skjortan,
Oxfordtyg och button down är ju hur bra som helst, bara att hitta din färg och passform. Jag gillar faktiskt Tailorstores Oxfordtyger, hyfsat prisvärt och enkelt att måtta själv för bra fit.Jag söker egentligen något som jag kan köra utanpå jeans på jobbet.
Jag sitter i ett kontrollrum och det blir ofta obekvämt att sitta med en skjorta nedstoppad, samtidigt som min arbetsplats i övrigt är välordnad, men inte formell. Jag har inga problem alls med att klä upp mig, men det hamnar lätt fel i sammanhanget så det bör vara en lämplig nivå.
Gärna något som flirtar lite med mitt arv från skog och inlandet, jag tänker rutigt mönster utan att det går överstyr.
Jag är byggd lite som en hockeymålvakt, inte direkt fet men slimmade jeans och extra slim skjorta funkar inte.
![]()
Min kroppsform är rätt mycket åt det här hållet, jag ser dock inte i närheten av lika bra ut ska jag tillägga.
Så mina jeans är inte stramare än dessa generellt.
Just oxfordskjortor är väl ofta ”regular” snarare än ”slim”. Så det är ju bra.Jag söker egentligen något som jag kan köra utanpå jeans på jobbet.
![]()
Min kroppsform är rätt mycket åt det här hållet, jag ser dock inte i närheten av lika bra ut ska jag tillägga.
Jag söker egentligen något som jag kan köra utanpå jeans på jobbet.
![]()
![]()
SvinsnyggtKanske kan hämta inspiration från den här herren, minus hattarna förstås. Jag använder mycket flannelskjortor och tycker det kan se riktigt bra ut. https://www.instagram.com/whaleysworld
Jeans acne.Har ni något tips på Oxford-skjortor som inte är Ralph Lauren runt 1300kr-klassen? Tänkte mig någon casual outfit med en Oxford, ljusare jeans och ett par Mörkbruna R.M.W Suede Chelseas. Tipsa gärna om jeans också, runt 1600kr-klassen.
Tack så mycket, läst hela denna tråd och det finns mycket kunskap och mycket jag lärt mig. Men lyckades inte söka mig till de svar jag efterfrågar.
Skjortor MTM: Shirtonomy el Tailorstore.Har ni något tips på Oxford-skjortor som inte är Ralph Lauren runt 1300kr-klassen? Tänkte mig någon casual outfit med en Oxford, ljusare jeans och ett par Mörkbruna R.M.W Suede Chelseas. Tipsa gärna om jeans också, runt 1600kr-klassen.
Tack så mycket, läst hela denna tråd och det finns mycket kunskap och mycket jag lärt mig. Men lyckades inte söka mig till de svar jag efterfrågar.
Lite segt svar men jag är också kort men tycker att det ändå går ganska bra att hitta skjortor från "normalutbudet" där jag varken behöver korta armar annat. Då är det framförallt vanliga från MQ/brothers som fungerar i small eller xs, kör oftast Slim fit på dessa.Söker lite tips angående skjortor, hoppas det är okej här?
Tyvärr var jag ingen vinnare i genlotteriet då jag inte blev längre än 171 cm (skoja inte om den där sista centimetern, den är viktig). Dessutom måste jag ha enormt korta armar. Har mätt lite på mig själv och jag behöver runt 16" i kragen, ärmarna behöver vara runt 30-31". Problemet blir alltså att allt som oftast blir skjortan VÄLDIGT lång (vilket iofs spelar mindre roll, men det känns som att det blir lite konstiga proportioner) samt att ärmarna alltid är superlånga.
Har hittills inte lyckats hitta någon skjorta som sitter bra, och knappt ens hyfsat okej, direkt från hyllan. Testat alla möjliga märken, storlekar etc. Finns det ens? Är det bara inse att man måste måttbeställa alt. skrädda alla skjortor?
På grund av det här så använder jag väldigt sällan skjorta, vilket är lite tråkigt. Så, finns det någon kortvuxen stackare (långa går också bra) här som har några tips?
A Day's March. Runt 700 pix för en twill eller oxford. Har en på mig nu tillsammans med Lean Dean Japan Selvage (där kom ett tips till, dock ej ljusa) och ett par Allen Edmonds brogues. Ser ut som en random kontorsnisse med andra ord. Denna för övrigt: https://adaysmarch.se/shop/shirts/garment-dyed-twill-shirt-button-down-navyHar ni något tips på Oxford-skjortor som inte är Ralph Lauren runt 1300kr-klassen? Tänkte mig någon casual outfit med en Oxford, ljusare jeans och ett par Mörkbruna R.M.W Suede Chelseas. Tipsa gärna om jeans också, runt 1600kr-klassen.
afound.com var ju ett bra tips, aldrig hört talas om innanNöjd med mina skjortor från A days march. Finns att hitta lite billigare på afound.com också
Luxire är mitt ständiga tips. Måttsydda skjortor från typ 600 spänn. Bra utbud av tyger. Men det bästa av allt är att man precisera vilka detaljer man vill ha utan extra kostnad i de flesta fallen (vill du att kragsnibben ska vara exakt 3,73 cm så fixar de det, vill du ha hidden button down så fixar de det, vill du av någon anledning ha en ha en extra ficka på ryggen kan jag garantera att de fixar det). Problemet är att få till måtten. Men har du en skjorta som sitter riktigt bra kan du alltid skicka in den så replikerar de den.Har ni något tips på Oxford-skjortor som inte är Ralph Lauren runt 1300kr-klassen? Tänkte mig någon casual outfit med en Oxford, ljusare jeans och ett par Mörkbruna R.M.W Suede Chelseas. Tipsa gärna om jeans också, runt 1600kr-klassen.
Just Brothers i xs funkar, dock har dom jag har på något konstigt sätt krympt. Men kanske ska testa S igenLite segt svar men jag är också kort men tycker att det ändå går ganska bra att hitta skjortor från "normalutbudet" där jag varken behöver korta armar annat. Då är det framförallt vanliga från MQ/brothers som fungerar i small eller xs, kör oftast Slim fit på dessa.
Ska man upp någon prisklass är det enda som funkat direkt utan ändringar egentligen Tiger (och frågan är väl om de är värda priset), även då kört olika slim-fit/tailored fit varianter.
Köpte en precis lika dan, fast i beige, för 900kr. Mycket bra jacka för pengarna!Har tänkt införskaffa mig en ny vår/höstjacka så har tänkt mig den här,(https://www.johnells.se/men/outlet/ytterplagg/travel-jacket-8), har ks några invändningar?
![]()