För mycket parkas/vinterjacka. F.ö inte i sortiment heller
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För mycket parkas/vinterjacka. F.ö inte i sortiment heller
Haha fan den va ju nästan identisk till hernonFör mycket parkas/vinterjacka. F.ö inte i sortiment heller![]()
Det var den ju inte alls. Men visst, båda är längre ytterplagg med luva.Haha fan den va ju nästan identisk till hernon
https://www.cosstores.com/en_sek/men/coats-and-jackets/product.wool-anorak-brown.0419902006.html kanske?http://www.linnegatan2.com/57-laminar-bla-46?showvariant=true&catid=57&blockid=0
Utmanare till denna? Behöver ett ytterplagg med blandning av funktion&stil. Inte sugen på att dega mer än vad Hernon kostar.
Behöver inte vara exakt likadana modeller, men lite längre & med luva känns viktigt.
Cool, men glömde nämna att det måste vara nylon eller liknande. Because Göteborg.
https://www.farfetch.com/se/shopping/men/mackintosh-hooded-coat-item-12923589.aspx?storeid=9921Cool, men glömde nämna att det måste vara nylon eller liknande. Because Göteborg.
Skulle säga chinos, skjorta och pullover är ett säkert kort.Ska iväg på ett företagsevent där klädkoden är ”Business Casual”. Hur bör jag klä mig för att varken vara underdressad eller överdressad?
Min arbetsroll är tekniskt inriktad om det har någon betydelse, alltså ej säljare eller liknande![]()
Uddakavaj, skjorta och chinos/ snygga jeans funkar bra enligt svensk klädkod.Ska iväg på ett företagsevent där klädkoden är ”Business Casual”. Hur bör jag klä mig för att varken vara underdressad eller överdressad?
Min arbetsroll är tekniskt inriktad om det har någon betydelse, alltså ej säljare eller liknande![]()
Kommer köra på det ändå. Det funkar och orkar inte bry mig om vad folk tycker. Ska ha på polarens bröllop bl.a. och han sa att det absolut var lugnt. Är extremt van vid just otur så ibland får man bara försöka fokusera på annat.Tygrullarna är inte identiska. Därför är det viktigt att köpa byxa o kavaj från samma tygrulle så de matchar. Du hade otur
Är det it kommer du undan med vad som helst. Men skjorta och byxor är ett säkert kortSka iväg på ett företagsevent där klädkoden är ”Business Casual”. Hur bör jag klä mig för att varken vara underdressad eller överdressad?
Vet du möjligen vad en mtm-skjorta från bauer landar på?Intressant att Bauer öppnar skrädderi och MTM på NK! Känns som att deras MTM kan bli riktigt bra!
Börjar på omkring 2500 har jag för mig, min senaste gick på 2700Vet du möjligen vad en mtm-skjorta från bauer landar på?
Helt klart för stor över ryggenÖnskar lite råd.
Kavajen på bild är i storlek 50. Den känns aningen stor men är osäker.
Bör jag behålla den och anpassa arm-längden eller ska jag istället byta till storlek 48?
![]()
![]()
Önskar lite råd.
Bör jag behålla den och anpassa arm-längden eller ska jag istället byta till storlek 48?
![]()
![]()
Tror nog det där är rätt storlek men du får ta in ryggen. Axlarna ser som glassen säger bra ut.Önskar lite råd.
![]()
![]()
Önskar lite råd.
![]()
![]()
Mäklare?Jag hade gått på en mindretror inte axlarna blir något problem! Gör om, gör rätt
Edit: ser ju absolut inte helt åt skogen fel ut!
Helt klart för stor över ryggen
Frågan är ju hur en mindre skulle sitta över axlarna. Min gissning är sämre. Den ska ju också vara skön att ha på sig, man ska ju trotts allt inte bara stå och posera. Lite mer längd över röven hade kanske inte heller skadat...
Tror nog det där är rätt storlek men du får ta in ryggen. Axlarna ser som glassen säger bra ut.
Tror nog det där är rätt storlek men du får ta in ryggen. Axlarna ser som glassen säger bra ut.
Jag hade gått på en mindretror inte axlarna blir något problem! Gör om, gör rätt
Edit: ser ju absolut inte helt åt skogen fel ut!
Nope tyvärr inte. Om det vore så välMäklare?
Stänger dom det nuvarande på Brunnsgatan?Intressant att Bauer öppnar skrädderi och MTM på NK! Känns som att deras MTM kan bli riktigt bra!
Jag har inte sagt nåtTror nog det där är rätt storlek men du får ta in ryggen. Axlarna ser som glassen säger bra ut.
Sorry blandade ihopJag har inte sagt nåt
Nope den ska vara kvar!Stänger dom det nuvarande på Brunnsgatan?
Nu har många redan svarat, men om du känner att den är för stor, så prova en storlek mindre och se om du känner att den passar bättre.Önskar lite råd.
![]()
![]()
Tack för åsikten!Nu har många redan svarat, men om du känner att den är för stor, så prova en storlek mindre och se om du känner att den passar bättre.
Den ser ut att passa alldeles utmärkt utifrån vad man kan se från framsidan. (Minus ärmlängden som du nämner,)
Dock ser ser kavajen lite stökig ut bakifrån. Kanske kan en skräddare fixa det? Vad som är viktigt att tänka på att du sällan kommer att stå i en position med rak rygg där eventuellt någon lägger märke till detta. Du kommer att befinna dig i rörelse eller du kommer att sitta ner. Ingen kommer att notera detta då.
Stryker du pressveck på byxor utan pleats? Har aldrig gett mig på det men om du har pleats så är de ju pressade tidigare och har en naturlig linje redan som du kan följa.Jag avskyr att stryka pressveck på byxor -- har ni några tips för hur man får till det? Tar väldigt lång tid för mig att få till nåt som ser halvdant ut.