• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Tack @aleks @vaniljglass @Jockinho för svar! Låter ändå som det kan vara värt att kolla upp, som ombyte tycker jag priset är rätt trevligt på just detta plagg.
Tänk nu på att kvalité inte bara är slitstyrka:)
Det har @Whedda lärt mig
(Obs, ironi och inget elakt menat då jag har respekt för din kunskap inom området)

Har själv Overshirt från A days march som jag gillar. Även två ocbd skjortor, varav en reklamerades efter en tvätt pga sprack upp i sömmen. Ang passformen så tycker jag det är lite tighta och jag har gått upp i storlek.
Prisvärda...nja...möjligen overshirten men inte skjortorna till ordinarie pris.
Så mitt svar om A days march räknas inte;)

Jaha alla fans av att inte stoppa in skjortorna! Är det här... verkligen... ok...? ;)

IMG_4714.PNG

IMG_4713.PNG

Sååå... Vad rockar herrskapet för jackor till hösten? Pun intended.

Barbour Duke när vädret tillåter och inte så k, tajt modell så ex stickad tröja under är bara att glömma :meh: Men gillar den ändå...
DEB4D841-AE8A-47B1-8787-5761181C160C.jpeg

Lyle & Scott av okänd modell, reaköp för billig peng. Ska försöka se om det enkelt går att fimpa fågeln...
3414EA80-9ACD-4E2B-942E-8E823FFC1384.jpeg

Skulle nog vilja hitta en begagnad Ashby eller någon hyfsat snygg regnjacka i blå/eller oliv...

Sååå... Vad rockar herrskapet för jackor till hösten? Pun intended.
Om det är som nu, 12-18 grader typ, så blir det oftare nån lättare jacka/rock. Ibland funkar det med kavaj rakt upp och ner.

Vid vintertid har jag ett gäng tjockare ullrockar eller nån parka. Men de får du fråga separat om :D.

Bilagor

• aquascutum-camel-broadgate-single-breasted-raincoat-beige-product-1-207707497-normal.jpeg
    aquascutum-camel-broadgate-single-breasted-raincoat-beige-product-1-207707497-normal.jpeg
    72.1 KB · Visningar: 8
  • ashby-jacket-p320-513_image.jpg
    ashby-jacket-p320-513_image.jpg
    111 KB · Visningar: 6
  • polo-ralph-lauren-Green-Olive-Green-Cotton-Blend-Utility-Jacket-Large-L.jpeg
    polo-ralph-lauren-Green-Olive-Green-Cotton-Blend-Utility-Jacket-Large-L.jpeg
    45.8 KB · Visningar: 6
Burberry heritage trench. Har tre stycken i olika utförande och färg beroende på humör. Regntäta men andas, väldigt tåliga och fungerar i så gott som alla typer av kläder.
En rätt så generell burberry fråga. Känner du att deras trenchcoates är värda priset eller är de mest status-premien som kostar?
Vill inte vara otrevligt på något sätt med frågan, är själv i tankarna på att införskaffa en sådan men den höga prislappen är lite avskräckande. Överväger om de är värt att vänta ut en säsong till med nuvarande rock och lägga undan lite mer istället för att köpa en ”billigare” motsvarighet för runt 7-9 kkr.

En rätt så generell burberry fråga. Känner du att deras trenchcoates är värda priset eller är de mest status-premien som kostar?
Vill inte vara otrevligt på något sätt med frågan, är själv i tankarna på att införskaffa en sådan men den höga prislappen är lite avskräckande. Överväger om de är värt att vänta ut en säsong till med nuvarande rock och lägga undan lite mer istället för att köpa en ”billigare” motsvarighet för runt 7-9 kkr.
Tror du kommer väldigt långt på dina 7-9k. Jag köpte en från Aquascutum som jag tycker håller hög kvalité. Tror man betalar en del premie för burberry, och såklart en del för bättre hantverk/material.

Är man priskänslig är kanske Burberry svårt att rekommendera men jag tycker de är värda pengarna. Kvalitén och finishen är klanderfri.

Mina höstjackor är:

En sån här:

2AA173-900_FLAT.jpg

Och en sån här: (fast min är svart och har några grejer på axlarna).

12247189_10768550_1000.jpg

Och en sån här för regn:

203417SP-MC016003_6129_201704061851443Ng5G1_trim.jpg

Tillbaka
Topp