D
Deleted member 5780
Guest
Handvävd av ett lodjurs morrhår med knappar av sasquatchtånaglar?Ang dyra skjortor så såg jag en från 100 hands jag bara måste ha.... kostar närmre 3k![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Handvävd av ett lodjurs morrhår med knappar av sasquatchtånaglar?Ang dyra skjortor så såg jag en från 100 hands jag bara måste ha.... kostar närmre 3k![]()
Tror det rör sig om modellen i enhörningsman med knappar av hornet.Handvävd av ett lodjurs morrhår med knappar av sasquatchtånaglar?
Nej just denna är en 50% blanding av morrhår och vanlig ull.Handvävd av ett lodjurs morrhår med knappar av sasquatchtånaglar?
Dom tycker väl att en trenchcoat i tjock ull betyder pea coat?Hur får Oscar Jacobson det här till pea coat?
Rätta mig gärna om jag är ute och valsar.
![]()
Bara att köpa! Min erfarenhet av 100 hands är att de har riktigt bra kvalité (både black och gold line), och inga italienska fasoner med knappar som lossnar som tex mina barba.Ang dyra skjortor så såg jag en från 100 hands jag bara måste ha.... kostar närmre 3k![]()
Bara att köpa! Min erfarenhet av 100 hands är att de har riktigt bra kvalité (både black och gold line), och inga italienska fasoner med knappar som lossnar som tex mina barba.
Men för priset av 100 hands RTW/MTM kan du få skräddarsytt som ju oftast sitter bättre.
Hur tight tkr ni en kavaj ska va vid knäppningen? Har ni nån tumregel? Utöver det ”känns bra”.
Tack!Midjan är egentligen det ”minst” viktiga. Om den sitter bra över axlar och bröst kommer + 5 cm inte ens uppfattas negativt. Jag försöker tänka att du skall kunna andas ut rejält utan att det spänner eller drar på knappen.
Var i Stockholm idag och träffade Luca Avitabile (för 3e gången) på hans trunk show och hämtade min andra skjorta från honom, nu efter att lagt till 1 cm på bröstvidden jämfört med första skjortan är passformen perfekt. Går inte jämföra med RTW! Kvalitén på Luca verkar också vara riktigt bra på vad jag sett hittills iaf (inga lösa knappar) och en del fint handarbete. Kostnader ligger på eller under 100 hands RTW och kanske lite över Barba RTW. Så skulle rekommendera alla som uppskattar det att ta full bespoke om man har möjlighet.Det är sant som du säger även om de också erbjuder MTM och Bespoke. De bäst sittande skjortorna jag äger.
Den där med bredare slag har jag har alltid tänkt att den är ofantligt lik en Blugiallo traveller som jag själv harSå vart kommer Ulf Kristerssons kostymer ifrån? Ser italienskt ut? Tycker gorgen ser ut som nått från typ ring jacket
![]()
Ja det är mycket möjligt! Mest önsketänkande med ring jacket då man hoppas han är en klädnörd med tanke på hans fina slipsknutarDen där med bredare slag har jag har alltid tänkt att den är ofantligt lik en Blugiallo traveller som jag själv harMilanesen, gorgen, slagbredden osv
![]()
Var i Stockholm idag och träffade Luca Avitabile (för 3e gången) på hans trunk show och hämtade min andra skjorta från honom, nu efter att lagt till 1 cm på bröstvidden jämfört med första skjortan är passformen perfekt. Går inte jämföra med RTW! Kvalitén på Luca verkar också vara riktigt bra på vad jag sett hittills iaf (inga lösa knappar) och en del fint handarbete. Kostnader ligger på eller under 100 hands RTW och kanske lite över Barba RTW. Så skulle rekommendera alla som uppskattar det att ta full bespoke om man har möjlighet.
Tack!
Då behöver jag nog lägga ut min kavaj lite. Kan klämma in 3 fingrar mellan knapp o mage innan det börjar dra åt ordentligt. Ett djupt andetag så får nog knappen jobba lite.
Kan knäppa en bild imorgon.
Det är ju det många av napolitanarna är bra på! Speciellt typ rubinaccidet är såklart en smaksak och personlig preferens. Vad jag menar är främst att känslan i passformen avgörs först och främst i axlar och bröst samt att en tight midja inte behöver vara samma sak som en smal silhuett. Paradoxalt nog kan tvärtom en lite generösare fit ge ett slankare intryck.
Han är faktiskt väldigt välklädd hela tiden. Bra skjortor genomgående.Så vart kommer Ulf Kristerssons kostymer ifrån? Ser italienskt ut? Tycker gorgen ser ut som nått från typ ring jacket
![]()
Verkligen, nu ska vi vara hitta nått sätt att få honom att byta parfymklockan... frågan är vad en stadsrådskandidat kan ha på sig utan att bli attackerad av media? Nån 18k connie kanske?Han är faktiskt väldigt välklädd hela tiden. Bra skjortor genomgående.
Hmmmmnja va...?Han är faktiskt väldigt välklädd hela tiden. Bra skjortor genomgående.
Ok inte hela tiden. Men bra skjorta.Hmmmmnja va...?
![]()
Ingenting med Rolex iaf. Då blir han lynchad. Men något fint mögel borde han kunna ha på sig.Verkligen, nu ska vi vara hitta nått sätt att få honom att byta parfymklockan... frågan är vad en stadsrådskandidat kan ha på sig utan att bli attackerad av media? Nån 18k connie kanske?
Eller så går han tillbaka till den här
![]()
Jag läste texten fyra gånger. Första tre gångerna trodde jag att japanen var din farfar.På 60-talet kom en ung man från Japan till Sverige för att gå som lärling under en förman på en fabrik i en liten stad i Värmland. Den förmannen var min farfar och när den japanska ynglingen kom hem till Japan har jag förstått att han grundade ett framgångsrikt teknikföretag. Mer än så vet jag tyvärr inte, inte ens hans namn, men han hade kontakt med min farfar både via brev och senare e-post, ända fram till min farfars död för några år sen. Till någon födelsedag, troligtvis 60-årsdagen 1981, fick min farfar dom här japanska manschettknapparna i silver och pärlemor. Det är tveksamt om han nånsin bar dom, men nån gång ska iallafall jag göra det! Skulle jag nån gång gifta mig kommer dom iallafall sitta på!
![]()
Vilka jäla drömbyxor.Verkligen, nu ska vi vara hitta nått sätt att få honom att byta parfymklockan... frågan är vad en stadsrådskandidat kan ha på sig utan att bli attackerad av media? Nån 18k connie kanske?
Eller så går han tillbaka till den här
![]()
Vilken modell på byxorna är det där?Blev ett par grå flanellbyxor från Suitsupply idag. Fin butik, vettiga kläder och hjälpsam personal. Blir nog mer shoppat därifrån, får se hur väl byxorna håller men det känns bra hittills. Ursäkta strumplästerna, det var långt till skohyllan
![]()
Brentwood står det på lappen. Flanell med side adjusters.Vilken modell på byxorna är det där?
Haha, kan vara jag som är dålig på att berätta också!Jag läste texten fyra gånger. Första tre gångerna trodde jag att japanen var din farfar.
Behöver sova...
På 60-talet kom en ung man från Japan till Sverige för att gå som lärling under en förman på en fabrik i en liten stad i Värmland. Den förmannen var min farfar och när den japanska ynglingen kom hem till Japan har jag förstått att han grundade ett framgångsrikt teknikföretag. Mer än så vet jag tyvärr inte, inte ens hans namn, men han hade kontakt med min farfar både via brev och senare e-post, ända fram till min farfars död för några år sen. Till någon födelsedag, troligtvis 60-årsdagen 1981, fick min farfar dom här japanska manschettknapparna i silver och pärlemor. Det är tveksamt om han nånsin bar dom, men nån gång ska iallafall jag göra det! Skulle jag nån gång gifta mig kommer dom iallafall sitta på!
![]()