Monicas syateljé Norrköping. Hon har kollFinns det någon som kan rekommendera en bra skräddare i Norrköping?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Monicas syateljé Norrköping. Hon har kollFinns det någon som kan rekommendera en bra skräddare i Norrköping?
Ja. Jag vet. Får inte köpa fler nu...Sååå... Vad rockar herrskapet för jackor till hösten? Pun intended.
Då kanske jag får köra på något annat. Dem är riktigt fina men bara rena tanken av att råka smutsa ner rocken på spårvagnen (bilfri hipster) ger mig rysningar![]()
Märket är egentligen det sista jag vill åt. Jag är ute efter kvalite som kan hålla många år. Vart får jag tag på vintage förutom blocket? (Bor i Gbg)Är det bara märket du vill åt ger de i princip bort vintagerockar.
EbayMärket är egentligen det sista jag vill åt. Jag är ute efter kvalite som kan hålla många år. Vart får jag tag på vintage förutom blocket? (Bor i Gbg)
Länka gärna några exempel.
Brittiska ebay>burberry>billigast först. Sen är det bara att bläddra.Länka gärna några exempel.
Det var ingen dålig samling!Ja. Jag vet. Får inte köpa fler nu...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Har en broadgate som jag gillarHar faktiskt kikat en del på deras svarta corby trench! Vilken har du och är du nöjd?![]()
Har faktiskt kikat en del på deras svarta corby trench! Vilken har du och är du nöjd?![]()
Så vi inte sänder ut fel signal. Kollektionen är "På väg in"Lalle Johnsons nya kollektion hos Dressman (D+LJ) finns nu på deras hemsida, eller iaf delar av den https://dressmann.com/sv/webbutik/dressmann/d-lj/
Denna blev jag sugen på
![]()
Tack för en utförlig och givande beskrivning. Känns som att jag får beställa hem en corby för att testa hur den sitterKöpte en Corby från Aqua, riktigt nöjd.
Tål regn och smuts trots att jag valde denna i beige.
Tidlös design och bra passform.
Tror inte du ångrar dig.
När det kommer till just Burberry, så har jag lite svårt att köpa att deras prisbild är dubbelt så dyr mot när man själv köpte en hel del. Dock några år sedan men då producerades det mesta på de brittiska öarna.
Massvis av produktionen sker idag ist i Kina, Rumänien mm istället för ”made in England”.
och ändå höjer man produktens slutpris rejält, när produktion blivit billigare.
Absolut inget Burberry är unikt med, men inget arbetssätt jag personligen uppskattar och därför väljer bort deras prylar.
![]()
Sant, ändrade inlägget något! Håller med, tycker också det såg rätt spännande ut.Så vi inte sänder ut fel signal. Kollektionen är "På väg in"
Men för att vara ontopic ser stora delar av den nya kollektionen intressant ut.
Bl a Safarijackan, Tuxedon samt faktiskt rocken också. Blir att testa när sortimentet landar i butiken.
Någon som har koll på vilken butik i Stockholm som kommer få hem kollektionen?Lalle Johnsons nya kollektion hos Dressman (D+LJ) är "påväg in", finns på deras hemsida eller iaf delar av den https://dressmann.com/sv/webbutik/dressmann/d-lj/
Denna blev jag sugen på
![]()
Butiken i Gallerian hade förra kollektionen så lär väl få in nu med.Någon som har koll på vilken butik i Stockholm som kommer få hem kollektionen?
Tack. manchesterbyxorna såg riktigt trevliga ut!Butiken i Gallerian hade förra kollektionen så lär väl få in nu med.
Har för mig den på Drottninggatan (mot Hötorget) hade förra gången också!
Någon som har koll på vilken butik i Stockholm som kommer få hem kollektionen?
Butiken i Gallerian hade förra kollektionen så lär väl få in nu med.
Har för mig den på Drottninggatan (mot Hötorget) hade förra gången också!
Håller med, ser grymt bra ut! Min fru höll inte med mig och tyckte att manchester skulle ha stannat kvar på 80-talet.Tack. manchesterbyxorna såg riktigt trevliga ut!
Ofan, selektivt värre! Då får man sitta skjutklar vid släpp.Det är bara en handfull butiker i landet som ska få in den här kollektionen, och precis som @MartinGFX säger så är Gallerian och Drottninggatan två av dom (bekräftat av Lalle på insta). De butiker här i Uppsala som hade förra kollektionen kommer inte att få in något mer, utan har skickat allt de hade kvar till Stockholm. Tyvärr. I Göteborg tror jag Nordstan skulle få in, men inte säker.
Yes. Ta semester för att handla på Dressmann!Ofan, selektivt värre! Då får man sitta skjutklar vid släpp.
Tack. manchesterbyxorna såg riktigt trevliga ut!
Ja, reagerade också på det. Kanske kommer mindre storlekar när de väl landar i butik?Ja dom såg bra ut men minsta storlek i midja 32?!![]()
På mig sitter L bra, då är jag lite mer muskulös än vanligt folk. Lite längre tröjor kunde dock inte skada, åker lätt upp om man stoppar in dom.Ang. D+LJ, hur är passformen på plaggen? Någon som testat tröjor från tidigare kollektioner? Hoppas inte på en passform som ett tält.
Har både och. Men min raglan från PWVC är lång och väldigt skön när det börjar bita i kind och lår.Hur långa är era vinterrockar?
Kollade precis på mina, och alla slutar vid knäet till mitten av låret (~15cm ovanför knäet).
När jag kollar online så verkar de flesta vara just den längden.
Är det "ute" med under knäet? Hade nog uppskattat nån riktigt lång för de riktigt jobbiga vinterdagarna.
Någon som har koll på någon vettig skräddare i Linköping? Monicas öppettider verkar tyvärr inte passa skitbra med mina arbetstider.Monicas syateljé Norrköping. Hon har koll
Ljusa plagg är ju svåra att hålla rena men tycker de klarar det ganska bra. På mina har jag fått oljeflckar, läppstiftfläckar, kaffefläckar, rödvinsfläckar, oljig dressing, osv.. och allt har gått att gnugga bort med lite galltvål.Då kanske jag får köra på något annat. Dem är riktigt fina men bara rena tanken av att råka smutsa ner rocken på spårvagnen (bilfri hipster) ger mig rysningar![]()