• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Sååå... Vad rockar herrskapet för jackor till hösten? Pun intended.
Ja. Jag vet. Får inte köpa fler nu...
FDD1CEF3-0A10-4098-9357-059C4F074E9A.jpeg
ADCBDB76-E3BC-46A0-8394-10A8BDEE21AB.jpeg
8512D5AC-3688-4FBB-A6BC-5BE61178202A.jpeg
12B2F486-E3C3-4592-9F81-114BE4E10855.jpeg
489D9874-C345-4E35-86D4-55D49BD55757.jpeg
23B3497F-E03F-4A2A-915D-A099CCD690F8.jpeg
FE9927E9-1805-4A89-9350-53DB38975BB1.jpeg
20138C8F-FF2C-480B-BAD7-DAEB81D3A536.jpeg
4D55CA84-8CC2-4F57-BF9F-8AD51C86F705.jpeg
 

Biohazard

Omega
Har faktiskt kikat en del på deras svarta corby trench! Vilken har du och är du nöjd? :)

Köpte en Corby från Aqua, riktigt nöjd.
Tål regn och smuts trots att jag valde denna i beige.
Tidlös design och bra passform.
Tror inte du ångrar dig.

När det kommer till just Burberry, så har jag lite svårt att köpa att deras prisbild är dubbelt så dyr mot när man själv köpte en hel del. Dock några år sedan men då producerades det mesta på de brittiska öarna.
Massvis av produktionen sker idag ist i Kina, Rumänien mm istället för ”made in England”.
och ändå höjer man produktens slutpris rejält, när produktion blivit billigare.
Absolut inget Burberry är unikt med, men inget arbetssätt jag personligen uppskattar och därför väljer bort deras prylar.

804F3CB8-FFC2-4315-A489-01472C0F47E4.jpeg
 

dauit

Panerai
2-Faktor

Oliver

Cartier
2-Faktor
Köpte en Corby från Aqua, riktigt nöjd.
Tål regn och smuts trots att jag valde denna i beige.
Tidlös design och bra passform.
Tror inte du ångrar dig.

När det kommer till just Burberry, så har jag lite svårt att köpa att deras prisbild är dubbelt så dyr mot när man själv köpte en hel del. Dock några år sedan men då producerades det mesta på de brittiska öarna.
Massvis av produktionen sker idag ist i Kina, Rumänien mm istället för ”made in England”.
och ändå höjer man produktens slutpris rejält, när produktion blivit billigare.
Absolut inget Burberry är unikt med, men inget arbetssätt jag personligen uppskattar och därför väljer bort deras prylar.

804F3CB8-FFC2-4315-A489-01472C0F47E4.jpeg
Tack för en utförlig och givande beskrivning. Känns som att jag får beställa hem en corby för att testa hur den sitter :)
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Så vi inte sänder ut fel signal. Kollektionen är "På väg in"

Men för att vara ontopic ser stora delar av den nya kollektionen intressant ut.
Bl a Safarijackan, Tuxedon samt faktiskt rocken också. Blir att testa när sortimentet landar i butiken.
Sant, ändrade inlägget något! Håller med, tycker också det såg rätt spännande ut.
 

Erik83

Cartier
Någon som har koll på vilken butik i Stockholm som kommer få hem kollektionen?

Butiken i Gallerian hade förra kollektionen så lär väl få in nu med.
Har för mig den på Drottninggatan (mot Hötorget) hade förra gången också!

Det är bara en handfull butiker i landet som ska få in den här kollektionen, och precis som @MartinGFX säger så är Gallerian och Drottninggatan två av dom (bekräftat av Lalle på insta). De butiker här i Uppsala som hade förra kollektionen kommer inte att få in något mer, utan har skickat allt de hade kvar till Stockholm. Tyvärr. I Göteborg tror jag Nordstan skulle få in, men inte säker.
 

MartinGFX

Cartier
Det är bara en handfull butiker i landet som ska få in den här kollektionen, och precis som @MartinGFX säger så är Gallerian och Drottninggatan två av dom (bekräftat av Lalle på insta). De butiker här i Uppsala som hade förra kollektionen kommer inte att få in något mer, utan har skickat allt de hade kvar till Stockholm. Tyvärr. I Göteborg tror jag Nordstan skulle få in, men inte säker.
Ofan, selektivt värre! Då får man sitta skjutklar vid släpp.
 
Hur långa är era vinterrockar?

Kollade precis på mina, och alla slutar vid knäet till mitten av låret (~15cm ovanför knäet).
När jag kollar online så verkar de flesta vara just den längden.

Är det "ute" med under knäet? Hade nog uppskattat nån riktigt lång för de riktigt jobbiga vinterdagarna.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Hur långa är era vinterrockar?

Kollade precis på mina, och alla slutar vid knäet till mitten av låret (~15cm ovanför knäet).
När jag kollar online så verkar de flesta vara just den längden.

Är det "ute" med under knäet? Hade nog uppskattat nån riktigt lång för de riktigt jobbiga vinterdagarna.
Har både och. Men min raglan från PWVC är lång och väldigt skön när det börjar bita i kind och lår.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Då kanske jag får köra på något annat. Dem är riktigt fina men bara rena tanken av att råka smutsa ner rocken på spårvagnen (bilfri hipster) ger mig rysningar :p
Ljusa plagg är ju svåra att hålla rena men tycker de klarar det ganska bra. På mina har jag fått oljeflckar, läppstiftfläckar, kaffefläckar, rödvinsfläckar, oljig dressing, osv.. och allt har gått att gnugga bort med lite galltvål.
 
Topp