• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Har både och. Men min raglan från PWVC är lång och väldigt skön när det börjar bita i kind och lår.
Ljusa plagg är ju svåra att hålla rena men tycker de klarar det ganska bra. På mina har jag fått oljeflckar, läppstiftfläckar, kaffefläckar, rödvinsfläckar, oljig dressing, osv.. och allt har gått att gnugga bort med lite galltvål.
sen brukar just dessa plagg som ska stöta bort vatten, även stöta bort smuts lite bättre.
 

Hutti

Cartier
Tips på bästa outlet om man är intresserad utav kostymer? Vart som helst i världen? Funderar på att åka på en resa till nästa sommar och tänker då att man kombinerar den med mycket shopping, och just nu är det bara kostymer jag behöver, kanske lite pullovers, cardigans, pikéer, chinos också. Men huvudsakligen bra fina kostymer.

Tack på förhand.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Bara jag som har Aquascutum som favoritmärke?
20180913_112737.jpg
15368308988987902870234895331763.jpg
 

bautaberit

Panerai
2-Faktor
Någon som har koll på någon vettig skräddare i Linköping? Monicas öppettider verkar tyvärr inte passa skitbra med mina arbetstider.

Brukar användas Mattias skädderi. Har dock enbart gjort enklare ingrepp sytt in brallor, kavajer och skjortor.
Höjer ett varningens finger för Mattias. När jag lämnade in ett par byxor där slutade det med att byxorna tappades bort.
Efter det har jag använt en dam nedanför Åhléns (baksidan). Kommer inte ihåg vad den heter.
 

Frele

Cartier
Höjer ett varningens finger för Mattias. När jag lämnade in ett par byxor där slutade det med att byxorna tappades bort.
Efter det har jag använt en dam nedanför Åhléns (baksidan). Kommer inte ihåg vad den heter.
Håller med om Mattias som lite tveksam. var inne för att justera midja, längd på mina byxor och bad samtidigt om att han skulle ordna slag på byxorna. Jag tycker att jag var tydlig med det i alla fall iom att jag nämnde det flera gånger, men inga slag fanns när jag hämtade ut dem. Då fanns det inte heller tid att lämna in dem igen. Han kör lite sitt eget race verkar det som.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Funderar på om en Corby är värd pengen eller om jag ska köra på liknande från Suitsupply. Inte provat någon än...
Om du bor i eller nära Stockholm har ju Terrace en annan trench så du kan testa storlek ungefär. Aqua brukar vara normala i storlekar. Jag har M i tröjan jag skickade bilder på som är min "normala" storlek och L i en hoodie så den sitter lite slappare. Annars beställ en och prova om du gillar den och om det är rätt storlek? Om du inte gillar den är det ju bara skicka tillbaka. Det är bästa tipset jag har ;)

Vad kostar en liknande suitsupply? Trenchcoat är inte min stil men tycker den är schysst. Men 9000 spänn är fan mycket.

Köper själv oftast såna typer av kläder på rea. Typ Stone Island . Men sjukt besviken på kvalitén numera på SI och CP Company. Hade en google-jacka jag saknar så jävla mycket, pajade efter ett år... Iofs. skyller jag på tvättstugan (var självklart handtvättsprogram) då den förstörde 3 plagg för mig på en månad. Nu har jag tvättmaskin. Men äckligt snygg var den jackan, nu är deras google-jackor så jävla dyra, tom. på rea. Hade en SI made in Italy stickad tröja i fin kvalitét som jag sålde, kostade 2000kr originalpris, nu får du väl i bästa fall en liknande sån tröja på rea för det priset som inte är made in Italy... Fan vad jag skriver på idag haha.

Sålt runt 4 SI-plagg har en jacka kvar som är lite för stor. Men är sugen på någon av dessa:
https://m.terrace.se/sv/articles/2.16.10712/stone-island-691510303-v0024

https://m.terrace.se/sv/articles/2.92.10716/stone-island-691511606-v0026

Konstiga är att M satt bäst på första. Har annars köpt XL(!) i SI. Visst gått ner lite i vikt men det är typ 4kg bara.

Är det nån idé att köpa SI eller CP nuförtiden?
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Bara jag som har Aquascutum som favoritmärke?
20180913_112737.jpg
15368308988987902870234895331763.jpg
Om du bor i eller nära Stockholm har ju Terrace en annan trench så du kan testa storlek ungefär. Aqua brukar vara normala i storlekar. Jag har M i tröjan jag skickade bilder på som är min "normala" storlek och L i en hoodie så den sitter lite slappare. Annars beställ en och prova om du gillar den och om det är rätt storlek? Om du inte gillar den är det ju bara skicka tillbaka. Det är bästa tipset jag har ;)

Vad kostar en liknande suitsupply? Trenchcoat är inte min stil men tycker den är schysst. Men 9000 spänn är fan mycket.

Köper själv oftast såna typer av kläder på rea. Typ Stone Island . Men sjukt besviken på kvalitén numera på SI och CP Company. Hade en google-jacka jag saknar så jävla mycket, pajade efter ett år... Iofs. skyller jag på tvättstugan (var självklart handtvättsprogram) då den förstörde 3 plagg för mig på en månad. Nu har jag tvättmaskin. Men äckligt snygg var den jackan, nu är deras google-jackor så jävla dyra, tom. på rea. Hade en SI made in Italy stickad tröja i fin kvalitét som jag sålde, kostade 2000kr originalpris, nu får du väl i bästa fall en liknande sån tröja på rea för det priset som inte är made in Italy... Fan vad jag skriver på idag haha.

Sålt runt 4 SI-plagg har en jacka kvar som är lite för stor. Men är sugen på någon av dessa:
https://m.terrace.se/sv/articles/2.16.10712/stone-island-691510303-v0024

https://m.terrace.se/sv/articles/2.92.10716/stone-island-691511606-v0026

Konstiga är att M satt bäst på första. Har annars köpt XL(!) i SI. Visst gått ner lite i vikt men det är typ 4kg bara.

Är det nån idé att köpa SI eller CP nuförtiden?
Älskar scutum!
Slutat köpa SI mer pga den explosion som skett bland brukare än tillverkningsland men har plagg från båda och som du säger, de äldre plaggen ligger på M-L medan de nyare ligger på XL-XXL. Samma gäller CP när det gäller storlekar.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Om du bor i eller nära Stockholm har ju Terrace en annan trench så du kan testa storlek ungefär. Aqua brukar vara normala i storlekar. Jag har M i tröjan jag skickade bilder på som är min "normala" storlek och L i en hoodie så den sitter lite slappare. Annars beställ en och prova om du gillar den och om det är rätt storlek? Om du inte gillar den är det ju bara skicka tillbaka. Det är bästa tipset jag har ;)

Vad kostar en liknande suitsupply? Trenchcoat är inte min stil men tycker den är schysst. Men 9000 spänn är fan mycket.

Köper själv oftast såna typer av kläder på rea. Typ Stone Island . Men sjukt besviken på kvalitén numera på SI och CP Company. Hade en google-jacka jag saknar så jävla mycket, pajade efter ett år... Iofs. skyller jag på tvättstugan (var självklart handtvättsprogram) då den förstörde 3 plagg för mig på en månad. Nu har jag tvättmaskin. Men äckligt snygg var den jackan, nu är deras google-jackor så jävla dyra, tom. på rea. Hade en SI made in Italy stickad tröja i fin kvalitét som jag sålde, kostade 2000kr originalpris, nu får du väl i bästa fall en liknande sån tröja på rea för det priset som inte är made in Italy... Fan vad jag skriver på idag haha.

Sålt runt 4 SI-plagg har en jacka kvar som är lite för stor. Men är sugen på någon av dessa:
https://m.terrace.se/sv/articles/2.16.10712/stone-island-691510303-v0024

https://m.terrace.se/sv/articles/2.92.10716/stone-island-691511606-v0026

Konstiga är att M satt bäst på första. Har annars köpt XL(!) i SI. Visst gått ner lite i vikt men det är typ 4kg bara.

Är det nån idé att köpa SI eller CP nuförtiden?
Suitsupplys går lös på blygsamma 3500:- i jämförelse. https://eu.suitsupply.com/sv/coats/gron-regnrock/J637.html tycker den är rätt schysst.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Älskar scutum!
Slutat köpa SI mer pga den explosion som skett bland brukare än tillverkningsland men har plagg från båda och som du säger, de äldre plaggen ligger på M-L medan de nyare ligger på XL-XXL. Samma gäller CP när det gäller storlekar.
Ja jag är ju Djurgårdare. Är så sjukt mycket folk med SI på matcher haha. Man vill ju vara liiite "egen" iaf.

Iofs. är röda tröjan made i China och hoodien Turkiet men men.

Är det inte tvärtom? Att man går ner i storlek? Inte köpt eller provat nyare SI förutom den där jackan i M. På äldre kläder var det XL som gällde. Men har kvalitén gått ner också?

Ja Aquascutum känns mer ovanligt och vissa plagg är rätt diskreta. Typ som deras pikéer med rutorna under kragen gillar jag. De flesta verkar också känna till SI medan Aqua är mindre mainstream.

Dålig bild på hoodie:
15368398294277714721168164794365.jpg
 
Senast ändrad:

Kessler

Rolex
2-Faktor
Suitsupplys går lös på blygsamma 3500:- i jämförelse. https://eu.suitsupply.com/sv/coats/gron-regnrock/J637.html tycker den är rätt schysst.
Ja den var schysst! Hade de kostat lika mycket hade jag väl kört på Aquan mer för märkets skull (kanske låter lite snobbigt men men) men för halva priset hade jag kört på den. Men beställ Aquan från svensk butik och prova? Är du supernöjd och tycker den är värd 7 lax så kör på :) Annars är den där snygg också. Tänk på plånboken om du inte bara "måste" ha Aquan.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Ja jag är ju Djurgårdare. Är så sjukt mycket folk med SI på matcher haha. Man vill ju vara liiite "egen" iaf.

Iofs. är röda tröjan made i China och hoodien Turkiet men men.

Är det inte tvärtom? Att man går ner i storlek? Inte köpt eller provat nyare SI förutom den där jackan i M. På äldre kläder var det XL som gällde. Men har kvalitén gått ner också?

Ja Aquasutum känns mer ovanligt och vissa plagg är rätt diskreta. Typ som deras pikéer med rutorna under kragen gillar jag.

Dålig bild på hoodie:
15368398294277714721168164794365.jpg
Älskar den hoodien.

Nä, storlekarna har gått från mindre till större, på pränt men modellerna har blivit mer slimmade. Jävla oklart haha.

Kvalitén tycker jag fortfarande är god.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Ja den var schysst! Hade de kostat lika mycket hade jag väl kört på Aquan mer för märkets skull (kanske låter lite snobbigt men men) men för halva priset hade jag kört på den. Men beställ Aquan från svensk butik och prova? Är du supernöjd och tycker den är värd 7 lax så kör på :) Annars är den där snygg också. Tänk på plånboken om du inte bara "måste" ha Aquan.
Har nog Aquan att prova i butik i gbg också så det får bli att prova båda. Släppte man inte plånbokstänket när man började intressera sig för skor och klockor? :p
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Har nog Aquan att prova i butik i gbg också så det får bli att prova båda. Släppte man inte plånbokstänket när man började intressera sig för skor och klockor? :p
Gör så :)

Jo tyvärr... Jag har dock varit ganska sparsam med kläder och lagt mycket pengar på klockor istället. 8 klockor inköpta i år... Ingen snordyr dock.

Ok jag ljuger, lägger för mycket på båda.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Har inte aquascutum flyttat produktionen till portugal? Jag hade turen och fick en rock tillverkad i england..
Har ingen koll på det aktuella fallet, men vad spelar det egentligen för roll?
Har du koll på om engelska resp portugisiska sömmerskor är bäst?
Själv jobbar jag en del med produktion, om än inte av kläder, och mitt intryck av kvalitetsledning och arbetsmoral från engelsk tillverkningsindustri är inte direkt högt...
 
Har ingen koll på det aktuella fallet, men vad spelar det egentligen för roll?
Har du koll på om engelska resp portugisiska sömmerskor är bäst?
Själv jobbar jag en del med produktion, om än inte av kläder, och mitt intryck av kvalitetsledning och arbetsmoral från engelsk tillverkningsindustri är inte direkt högt...
Klämde på båda, portugal var klart sämre.
 

Number 6

Omega
Bläddrade igenom instaflödet och Cavaliere dök upp. Kom såklart in på deras hemsida och noterade nedan kavaj.
Retunerade nämligen en Tiger Jile (inte Jil) igår som iofs var mycket kavaj för pengarna, men som jag tyckte var lite tråkig. Funderade på denna istället, jag gillar ruta i uddakavajer.
Gillar speciellt rutan i denna. Vilken handlare i Gbg är bäst på Cavaliere?
F69F8B58-6B2D-4AC5-95F7-7DA53BB1D21F.png
 
Senast ändrad:

Golbica

Omega
tycker ni också kroppens proportioner blir konstiga när man med dagens mode klär sig i tighta byxor och på det ha man en kavaj. Kavajen gör ju att man ser större ut i ovankroppen, betyder det inte att man då ska ha luftigare byxor?

om man ska hitta luftigare byxor i dagens marknad, är mtm det ända alternativet?
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
tycker ni också kroppens proportioner blir konstiga när man med dagens mode klär sig i tighta byxor och på det ha man en kavaj. Kavajen gör ju att man ser större ut i ovankroppen, betyder det inte att man då ska ha luftigare byxor?

om man ska hitta luftigare byxor i dagens marknad, är mtm det ända alternativet?
Nudie har ju ett gäng modeller med olika passform annars. Köpte Lindeberg senast, modell Jay, som jag tyckte var lagom luftiga. Hade iofs alldeles för tighta jeans innan....
 

Number 6

Omega
tycker ni också kroppens proportioner blir konstiga när man med dagens mode klär sig i tighta byxor och på det ha man en kavaj. Kavajen gör ju att man ser större ut i ovankroppen, betyder det inte att man då ska ha luftigare byxor?

om man ska hitta luftigare byxor i dagens marknad, är mtm det ända alternativet?
Oscar Jacobson lanserar luftigare brallor (och har även haft de senaste säsongerna) om du tänker mer dressade byxor.
Kolla deras hemsida, alla möjliga varianter finns. Darius är ett bra exempel på cool flanellbralla.

Och som kommentar på första reflektionen - jag tycker man bör undvika det allra tightaste både uppe och nere.
Envisas man med en slim bralla, då får man fixa en hyfsat slim kavaj.
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Angående Stone Island som nämns ovan har jag haft totalt tre jackor. "Innerfodret" föll bokstavligen sönder efter en regnskur på en av dem. En tunn jacka släppte en knapp på så att det blev hål i den. Den tredje har det blivit massa suspekta märken i tyget på. Antingen har jag haft otur eller så är det helt enkelt skräp kontra vad man betalar. Ingen av dem använda mer än ett år och inte varje dag.
 
Topp