• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Säkert inte bara du. Men mitt senaste par brallor från Luxire beställde jag faktiskt med just den specifikationen. Jag resonerade som så att det är trevligt att slippa bältet (att använda side adjusters) men samtidigt kan min vikt (och därmed midjemåttet) variera kraftigt mellan åren så det är trevligt att kunna använda brallorna då utan att de trillar ner!:) #framtidssäkringftw
...så du behöver både hällor och side adjusters?

Tjooo på er stilig män!
Funderar på en Barbour jacka och har riktat in mig på följande, som om jag förstått det rätt, är en av deras klassiska modeller.
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/classic-bedale-jacket-olive.html

Vilka Barbour rockar (gärna bilder) ni eller rekommenderar och finns det andra roligare/bättre märken av samma stuk? Olivgrön, vaxade etc. jackor.
Screenshot_20180922-153406.jpg

Tjooo på er stilig män!
Funderar på en Barbour jacka och har riktat in mig på följande, som om jag förstått det rätt, är en av deras klassiska modeller.

Vilka Barbour rockar (gärna bilder) ni eller rekommenderar och finns det andra roligare/bättre märken av samma stuk? Olivgrön, vaxade etc. jackor.
Den är bra. Snygg även i navy.
Finns även en del vaxat från Private White, i högre prisklass.
Eller Belstaff om du tänkte göra som kidsen och ändå bära Barbourn två storlekar för tajt, men då blir det mer åt field jacket-hållet, typ Roadmaster.

Tjooo på er stilig män!

Problemet för mig som är ganska tunn är att Barbour jackorna känns lite oversized. Finns det nån modell som är lite mer slim?

Tjooo på er stilig män!

Jag har en Ashby (slim-variant av Bedale) och en Beaufort. Använder Beauforten mest pga längden på jackan. Så mitt tips är att kolla in Beaufort och Bristol (?) som är den slimmade varianten av Beaufort, tror jag.

Smak- och användningssätt avgör.

Beaufort som för mig är utgångspunkten är tänkt att (kunna) ha kavaj under. Designad för jakt.
Bedale, kortare version av Beaufort, ingen game pocket, men praktisk om man ska tex sitta/cykla, eftersom den är designad för ridning.
Bristol, smalare version av Beaufort.
Ashby, smalare verision av Bedale.
(Sen finns ju Border som är ännu längre.)

/B

Citerar mig själv från tidigare diskussion om detta med Babourmodeller.

/B

Den är bra. Snygg även i navy.
Finns även en del vaxat från Private White, i högre prisklass.
Eller Belstaff om du tänkte göra som kidsen och ändå bära Barbourn två storlekar för tajt, men då blir det mer åt field jacket-hållet, typ Roadmaster.
Har kollat navy men har redan för många jackor i mörkblått och svart så tänkte slänga in en annan färg och deras olivgröna färg är riktigt schysst.
Får kolla in de andra du rekommenderade.

Gissar att Tiger-brallorna är sådär typiskt Tiger-låga i midjan?

Kolla Ströms x Manolo @RonJeremy

Tycker dom är rätt ok ändå, i jämförelse med andra kostymbyxor jag har från tiger är dom något högre. Nu är det inte ren ull heller men tycker som är sköna.

Annars har jag personligen tänkt att kika på a days march variant, inte heller ren ull dock. Finns en tillhörande kavaj ogg.

9FD6C499-F755-4339-8CC3-0A8204EA9B84.png

Tycker dom är rätt ok ändå, i jämförelse med andra kostymbyxor jag har från tiger är dom något högre. Nu är det inte ren ull heller men tycker som är sköna.

Annars har jag personligen tänkt att kika på a days march variant, inte heller ren ull dock. Finns en tillhörande kavaj ogg.

9FD6C499-F755-4339-8CC3-0A8204EA9B84.png
Har ADMs ullbrallor. De är rätt schyssta.
Kavajen hade jag dock aldrig gått nära.. :)

Tjooo på er stilig män!

Jag har haft ca 6-7 st de senaste tio åren och gillar dom skarpt, det enda negativa jag har att säga är att dragkedjorna kan börja samarbeta mindre efter 7-10 år men det är nog normalt slitage. Juste en sak till...det är så fruktansvärt många som har Barbour och då särskilt standardmodellerna att man snarare smälter in i medelklassvimmlet än sticker ut.

Jag tycker f ö att olivgrön är den tråkigaste och fulaste färgen, marinblå, svart eller någon av deras beiga/bruna modeller bör du kolla in om du går till mer välsorterade butiker.

Gissar att Tiger-brallorna är sådär typiskt Tiger-låga i midjan?

Kolla Ströms x Manolo @RonJeremy

Det är dem! Strömsbrallorna ligger väl på minst 2k dock om jag ej missminner men de är helt klart värda den där extra rödingen!

Har kollat på Ströms x Manolo, dessa säljs ej via Ströms Göteborg väl? Ser onekligen fina ut på bild, men tänkte naivt att man kanske kunde hitta ett par OK flanellbyxor söder om 1500kr.

Har kollat på Ströms x Manolo, dessa säljs ej via Ströms Göteborg väl? Ser onekligen fina ut på bild, men tänkte naivt att man kanske kunde hitta ett par OK flanellbyxor söder om 1500kr.

Om du bor i Gbg så kan du ju du ju invänta Holmens rea nu i slutet på september.. själv ska jag ta mig till Cavalieres utförsäljning i Borås som är i slutet på veckan.

Jag har haft ca 6-7 st de senaste tio åren och gillar dom skarpt, det enda negativa jag har att säga är att dragkedjorna kan börja samarbeta mindre efter 7-10 år men det är nog normalt slitage. Juste en sak till...det är så fruktansvärt många som har Barbour och då särskilt standardmodellerna att man snarare smälter in i medelklassvimmlet än sticker ut.

Jag tycker f ö att olivgrön är den tråkigaste och fulaste färgen, marinblå, svart eller någon av deras beiga/bruna modeller bör du kolla in om du går till mer välsorterade butiker.
Kärvande dragkedjor kan man ”smörja” genom att hyvla lite grafit från en blyertspenna och pudra tänderna med.

Tillbaka
Topp