• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Hej alla modemedvetna.
Jag är sugen på att köpa min första kavaj.
Osäker på färg och stil dock då jag vet ingenting om detta.
Kort och gott:
Jag klär mig i dress skjorta med färger, typiskt blå eller lila, och ljusa (typ sandfärgade) chinos eller färgade typ röda. Och ljus- eller mörkbruna dress-skor (beroende på byxor).
Jag är inne på någon ljus kavaj i liknande färg som mina sandfärgade byxor men kanske lite mörkare.
Eller är jag helt fel ute? Blå kavaj blir lite tråkigt till blå skjorta tänker jag.
Vad är "rätt" och vad är fel?
Grå kavaj (inte för ljus) är nog det säkraste kortet för dig.

Kan varmt rekommendera senaste avsnittet från Blamo! med Ethan Newton. Tidigare Evisu, Ralph Lauren, The Armoury och för bara ett par år sedan har han startat Bryceland's.

http://apple.co/2QC5fFG

Unknown.jpg

“The Bryceland’s customer cares about quality, heritage and the unique combination of studied tailoring and devil-may-care ruggedness. It’s Ralph Lauren, but realer. Cooler. A smaller, more exclusive club.”

brycelands-Feature-Image-1600x856.jpg

Unknown-8.jpg

Bilder stulna från Sharpmagazine.

http://www.brycelandsco.com/

http://sharpmagazine.com/2017/11/14...he-most-buzzed-about-menswear-store-in-japan/

Tröjor är ett litet problem för mig. Kör vanligtvis på helt ordinära merinovarianter från Uniqlo, som är extremt prisvärda för 30 eur.

Skulle dock vilja köpa nån helzip och nån halvzip, och där har jag inte hittat så mycket kul.
Viker eventuellt ner mig och slår till på tröjan på bilden nedan (Soft Goat cashmir, typ 1900:), men inbillar mig att det borde finnas billigare alternativ? Behöver inte kashmir liksom.

Ungefärlig look som sökes:
844_8f518c683e-20180611_soft-goat_lookbook_139024-big.jpg

Tröjor är ett litet problem för mig. Kör vanligtvis på helt ordinära merinovarianter från Uniqlo, som är extremt prisvärda för 30 eur.

Skulle dock vilja köpa nån helzip och nån halvzip, och där har jag inte hittat så mycket kul.
Viker eventuellt ner mig och slår till på tröjan på bilden nedan (Soft Goat cashmir, typ 1900:), men inbillar mig att det borde finnas billigare alternativ? Behöver inte kashmir liksom.

Det behöver du visst det! Ta ditt förnuft till fånga nu. Saman har en likadan variant för 5 lök annars så se det där som "det billigare alternativet" :D

Något sånt här?

https://www.brothers.se/ry-harris-zip-cardigan-gra-2?___store=brothers_se&nosto=nosto-productpage-1
https://www.brothers.se/ew-tate-zip-cardigan-bla-1

Verkar finnas i andra färger också

Det behöver du visst det! Ta ditt förnuft till fånga nu. Saman har en likadan variant för 5 lök annars så se det där som "det billigare alternativet" :D
Mtp att jag inte hittar ett dugg vettigt under tusenlappen, så väljer jag ju hellre den.
Helt ok, men inte kragen jag söker och råkar ha typ en exakt likadan jag hittade på COS rätt nyligen för några hundringar. :)
edit: gällde alltså den nedre. Den andra är värd att kika på, i alla fall den gröna! Dock rätt inställd på beige/brun/taupe.

Jag har bra erfarenhet av tröjor från Charles Tyrwhitt. Väldigt bra hållbarhet (några år sedan jag köpte min senaste tröja där, men utgår från att det inte har förändrats). De har både hel- och halvzippar till rimliga priser. Är också ganska lätt att hitta rabattkoder på nätet plus att det blir billigare om du köper två. Funkar stilen för dig så är det ett bra köp!
https://www.ctshirts.com/intl/mens-...&prefv2=new|continuity|terminal&sz=91&start=0
KNC0050CHA_a.jpg
KNJ0329GRN_b.jpg

https://eu.suitsupply.com/sv/knitwear/ljusgra-troja-med-dragkedja/SW830.html?cgid=Knitwear

Inte den färgen du söker, dock.

Jag har bra erfarenhet av tröjor från Charles Tyrwhitt. Väldigt bra hållbarhet (några år sedan jag köpte min senaste tröja där, men utgår från att det inte har förändrats). De har både hel- och halvzippar till rimliga priser. Är också ganska lätt att hitta rabattkoder på nätet plus att det blir billigare om du köper två. Funkar stilen för dig så är det ett bra köp!
https://www.ctshirts.com/intl/mens-...&prefv2=new|continuity|terminal&sz=91&start=0
KNC0050CHA_a.jpg
KNJ0329GRN_b.jpg
Kan också bekräfta CT's kvalle, mycket tröja för slanten, äger ett par stycken! :)

Har den andra modellen utan krage från SG och är mkt nöjd. Tycker verkligen att det är värt några 100-lappar extra för kashmir om du ändå vill ha den looken

Mango och Massimo Dutti har en del intressant för billigare peng. Kanske inte just zips men annat kul.

Ingen som ägt något i 100% kashmir är missnöjd vill jag påstå, visst priserna är därefter men känslan av att ha motsvarigheten till ett lyxigt litet lamm runt sig på stan är speciell. Rekommenderas!

Om du vill hålla dig i lägre prisklasser så kanske du skulle testa Selected Homme eller Matinique som ger bra bang for the buck, Filippa K är även ett tips om du vill hamna närmare 1000-lappen och efter det är det endast din plånbok, smak o tillgänglighet som bestämmer vad som skall köpas.

Ingen som ägt något i 100% kashmir är missnöjd vill jag påstå, visst priserna är därefter men känslan av att ha motsvarigheten till ett lyxigt litet lamm runt sig på stan är speciell. Rekommenderas!

Om du vill hålla dig i lägre prisklasser så kanske du skulle testa Selected Homme eller Matinique som ger bra bang for the buck, Filippa K är även ett tips om du vill hamna närmare 1000-lappen och efter det är det endast din plånbok, smak o tillgänglighet som bestämmer vad som skall köpas.
Glöm inte Cubus hörru!

Har en M-65 från Herno. Tvättråd ärt säger kemtvätt, men skulle det gå lika bra att tvätta hemma på typ handtvätt eller förstör jag jackan då?

Var förbi Ströms idag för att kolla in de nya Ströms x Manolo byxorna i manchester. Väl på plats blev jag istället mer intresserad av flanellbyxorna i kulören som jag tror de kallar beige. Måste säga att det är en närmast perfekt nyans att matcha med kavajer i olika gröna och bruna nyanser. Har tidigare kombinerat med mörkbruna och mellangrå flannelbyxor, men dessa blir ett mycket bra komplement.
Bild från nätet, det är den nedersta byxan som avses.
41C05613-03D0-4BF8-A810-5C7E90E3D1CB.jpeg

Tillbaka
Topp