dogdayafternoon
Basic
Tackar! Ser schyssta ut.A days march har ett par hyfsat vettiga ullbyxor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar! Ser schyssta ut.A days march har ett par hyfsat vettiga ullbyxor.
Någon som har något tips på snygga flanellbyxor för en mager studentkassa (läs max en tusenlapp)? Ska helst finnas över nätet också eftersom jag inte hittat någon vettig herrbutik sedan jag började plugga i Örebro.
Har på senare tid dömt ut Volt eftersom de, i alla fall i Göteborg, har övergått till att ha så jävla mycket Fila och annat som jag inte alls gillar. Ska dock ta mig en tur på stan och spana in de tre affärerna ändå. Tack för tipset!Har du kikat på volt, johnells eller debut? Volt brukar ha från these gloory days för runt en tidning.
Har morris uppat sitt game eller enbart priset?
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/morris-heritage-john-houndtooth-blazer-brown.html
Jag har haft x antal Barbour men har varit mest nöjd med är mina Beauforts (i färgerna sage och navy). Gjort misstaget att köpa en för liten en gång - gör inte det om du har tänkt att köra med foder på vintern och samtidigt tänkt ha kavaj under. Om du vill ha olive tycker jag du ska överväga sage också. Den slits riktigt snyggt. Personligen föredrar jag nog navy om jag måste välja.Tjooo på er stilig män!
Funderar på en Barbour jacka och har riktat in mig på följande, som om jag förstått det rätt, är en av deras klassiska modeller.
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/classic-bedale-jacket-olive.html
Vilka Barbour rockar (gärna bilder) ni eller rekommenderar och finns det andra roligare/bättre märken av samma stuk? Olivgrön, vaxade etc. jackor.
![]()
Var faktiskt inne på Volt i Örebro en snabbis igår. Tyckte inte jag såg något FILA plagg... Såg lite Adidas i ett hörn och Diesel i ett annat.. Men fanns mycket trevliga plagg. TGD är underskattat när det gäller stickat och skjortor.. Känns lite som A days march.Har på senare tid dömt ut Volt eftersom de, i alla fall i Göteborg, har övergått till att ha så jävla mycket Fila och annat som jag inte alls gillar. Ska dock ta mig en tur på stan och spana in de tre affärerna ändå. Tack för tipset!
Var inne på Volt i Lund, och måste säga att jag håller med om TGD. De hade fantastiska enfärgade flanellskjortor, och både fin- och grovstickade polotröjor här iallafall.Var faktiskt inne på Volt i Örebro en snabbis igår. Tyckte inte jag såg något FILA plagg... Såg lite Adidas i ett hörn och Diesel i ett annat.. Men fanns mycket trevliga plagg. TGD är underskattat när det gäller stickat och skjortor.. Känns lite som A days march.
Var faktiskt inne på Volt i Örebro en snabbis igår. Tyckte inte jag såg något FILA plagg... Såg lite Adidas i ett hörn och Diesel i ett annat.. Men fanns mycket trevliga plagg. TGD är underskattat när det gäller stickat och skjortor.. Känns lite som A days march.
Absolut, jag kan säkert ha varit lite snabb med att döma ut det men jag blev bara så urbota trött på att "street"-delen bara kröp sig mer och mer in på de övriga kläderna. Har genom åren faktiskt ägt ett par skjortor från TGD och de är faktiskt riktigt prisvärda.Var inne på Volt i Lund, och måste säga att jag håller med om TGD. De hade fantastiska enfärgade flanellskjortor, och både fin- och grovstickade polotröjor här iallafall.![]()
Okej, tack för informationen! Tanken är att köra foder under så får testa mig fram till rätt storlek. Kanske ska överväga en i navy också! Är också sugen på Northumbria nu när du sa detJag har haft x antal Barbour men har varit mest nöjd med är mina Beauforts (i färgerna sage och navy). Gjort misstaget att köpa en för liten en gång - gör inte det om du har tänkt att köra med foder på vintern och samtidigt tänkt ha kavaj under. Om du vill ha olive tycker jag du ska överväga sage också. Den slits riktigt snyggt. Personligen föredrar jag nog navy om jag måste välja.
Har lovat mig själv att sluta med Barbour, men är lite sugen på en Northumbria faktiskt.
Jag har levt efter devisen att man inte kan ha för många vilket resulterat i.....ja för många. Vill även slå ett slag för deras lättviktsvaxade om man är varm av sig. De brukar dock vara säsongsvaror. När du bestämt dig, kika på https://www.countryattire.com/ som har schyssta reor med jämna mellanrum. Köpte exempelvis min senaste Beaufort där för typ 2 k.Okej, tack för informationen! Tanken är att köra foder under så får testa mig fram till rätt storlek. Kanske ska överväga en i navy också! Är också sugen på Northumbria nu när du sa det![]()
Sen vill jag slå ett slag för modellen Sapper som jag aldrig ägt men som riktigt snygg.Okej, tack för informationen! Tanken är att köra foder under så får testa mig fram till rätt storlek. Kanske ska överväga en i navy också! Är också sugen på Northumbria nu när du sa det![]()
Sen vill jag slå ett slag för modellen Sapper som jag aldrig ägt men som riktigt snygg.
Som sagt, https://www.countryattire.com/ har ofta rea. Se några exempel på vad man kan plocka hem nu som kanske matchar dina önskemål. Notera också skillnaden mellan Bedale och Heritage Bedale
Lättviktsvax Ashby i Navy (Dock bara i L-XL
https://www.countryattire.com/barbo...-ashby-wax-jacket-royal-navy-mwx1351ny51.html
Klassisk Bedale i Olive
https://www.countryattire.com/barbour-men-s-classic-bedale-wax-jacket-olive-mwx0010ol71-a835.html
Heritage Bedale i Sage (dock bara XL-)
https://www.countryattire.com/barbour-heritage-men-s-sl-bedale-jacket-sage-mwx0734sg91.html
Sapper i Olive
https://www.countryattire.com/barbour-men-s-sapper-jacket-olive-mwx0020ol71-a342.html
Extra 10% nu med, är sugen klicka hem en Ashby. Men osäker på storlek. Provade aldrig small med tjockare tröja under men tror att jag behöver XS ändå. Någon som äger den och är 173cm lång och lättviktare?![]()
Jag är 173 och kör en small. Väger runt 72 kg i dagsläget men är relativt bred över axlarna. Skulle inte vilja ha en mindre storlek, snarare större.
Jag väger nog nära 10kg mindre dock![]()
Klassen flugvikt här. Är 172cm, bredaxlad och väger 64kg (bara musklerJag väger nog nära 10kg mindre dock![]()
Klassen flugvikt här. Är 172cm, bredaxlad och väger 64kg (bara muskler). Sportar Ashby small under vinterhalvåret. Får ledigt in en lammulströja eller kavajsing alternativt zippar in den quiltade fleecevästen då det är ruggigt. (Att enbart glida runt i den höftlånga västen funkar däremot inte men en mindre/kortare hade inte stämt med dragkedjan i jackan.)
Än så länge tjänstgör dock den betydligt tunnare och tightare Enfield med tillräckligt gott resultat.
Haha, fick samma sms och blev lika häpen. Kan inte stämma, eller?Heeelvete vad fort det gick för D-LJ byxor att försvinna online på dressman... 2min efter att jag fått sms tills att dem var borta. Kommer dem få in fler? När kommer dem till butiker?
Jag har ingen aning faktiskt. Lyckades att knipa ett par av de två jag tänkte köpa... Hoppas inte det stämmer iafHaha, fick samma sms och blev lika häpen. Kan inte stämma, eller?
Försökte jag med, minsta storleken rök på mindre än en minut!Jag har ingen aning faktiskt. Lyckades att knipa ett par av de två jag tänkte köpa... Hoppas inte det stämmer iaf![]()
Oj. Jag köpte ett par 32/32. Nu är alla storlekar nästan slut. Beställde inte fler storlekar, så hoppas de sitter nu då!!Haha, fick samma sms och blev lika häpen. Kan inte stämma, eller?
Försökte jag med, minsta storleken rök på mindre än en minut!
Borde väl landa några par i butik också?
Dem hade 2 i varje storlekDra åt helvete vad lite i antal de måste haft isf. Dressman+LJ goes Yeezy-style. Bara hoppas det finns något kvar i butiken på Drottninggatan nästa vecka då...
Sorry, inlämnad för vaxning för tillfället. Ändå alltid bäst att prova själv.Kan du inte bjuda på en bild eller två med tröja under
Edit: åker några mil i helgen och provar en, ordentligt denna gång![]()
Aha! Är ute efter deras nya Andre CEO kavaj (eller liknande) men det kanske bara är sommarkollektionen som säljs ut?Det är på deras kontor/lager på Bäckeskogsgatan 2, från 12-19 onsdag, torsdag, 12-18 på fredag och 10-14 på lördag.
Aha! Är ute efter deras nya Andre CEO kavaj (eller liknande) men det kanske bara är sommarkollektionen som säljs ut?