• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Inte lite märkligt att Dressmann+LJ brallorna har 32 som minsta midjemått? Jag brukar vilja ha 30 eller 31 för att slippa skärp.
Är heller inte överdrivet spinkig med mina ca 189/79.

Inte lite märkligt att Dressmann+LJ brallorna har 32 som minsta midjemått? Jag brukar vilja ha 30 eller 31 för att slippa skärp.
Dom är lite knasig i storlek skulle jag säga. När jag köpte flanellbyxorna fick jag gå upp til 33-32 pga tighta i lår och vader. Men har en midja som närmare är 31. Tur det finns ändringsskräddare :)

Hur är OJ:s flannelbyxor i kvalité osv? Har egentligen hittat rätt med PT01 men är lite trött på att lägga 3500 varje gång för ett par brallor...

Sist jag testade var de extremt tighta i lår och väldigt låg midja vilket resulterade i myntinkast så fort men böjde sig framåt

De har väl ett antal olika modeller? Har ett par som del av kostym, lagom höga och förhållandevis generösa i låren. Minns tyvärr inte namnet på modellen

De verkar ha 3-4 olika modeller, vissa med pubusmidja men typ Delon ser ju bra ut på bild iaf (bild från Care of Carl).

FDE17D78-FFAE-4312-BC62-285C4BFBB70B.png

Hur är OJ:s flannelbyxor i kvalité osv? Har egentligen hittat rätt med PT01 men är lite trött på att lägga 3500 varje gång för ett par brallor...
Sist jag testade var de extremt tighta i lår och väldigt låg midja vilket resulterade i myntinkast så fort men böjde sig framåt
Upplever också att det är lite konstigt med passformen. Var inne och testade två OJ-brallor häromdagen, och de ena såg ut som ett par NN07-chinos typ (dvs låg midja, ungdomlig passform överlag), medan de andra såg ut som en sopsäck på mig.

Svårt som fan att hitta byxor som sitter ungefär som de bilder du postat på pt01 @Floffen, vilket är så jag vill att de ska sitta.

Upplever också att det är lite konstigt med passformen. Var inne och testade två OJ-brallor häromdagen, och de ena såg ut som ett par NN07-chinos typ (dvs låg midja, ungdomlig passform överlag), medan de andra såg ut som en sopsäck på mig.

Svårt som fan att hitta byxor som sitter ungefär som de bilder du postat på pt01 @Floffen, vilket är så jag vill att de ska sitta.
Nu vet jag inte om du var intresserad av PT01 och dess priser men om det är den kategorin vi pratar om, har du funderat på MTM?

De har väl ett antal olika modeller? Har ett par som del av kostym, lagom höga och förhållandevis generösa i låren. Minns tyvärr inte namnet på modellen
Kan vara Darius du tänker på. Hög midja och generös lårvidd. Om man jämför med ManoloxStröms så är den t o m lite högre i midjan. Däremot är fotvidden 18 cm att jämföra med ManoloxStröms på 19 cm. Den centimetern gör dock väldigt mycket visuellt. Darius är klart avsmalnande. Jag tycker det är snyggt men har tyvärr lite problem när jag har knästrumpor som då fastnar i byxan vid vaden. På Manolo byxan har jag inte det problemet. Skillnaden i bredd gör också att jag föredrar byxorna lite olika långa. Darius funkar som no break medans Manolo vill jag ha ett litet veck vid skon.
OJ Darius saknar side adjusters. Jag har valt att ta bort byxhällorna och kör enbart med hängslen eftersom jag tycker skärp funkar dåligt i kombination med högre midja.

Jag skickade efter ett par byxor på Luxire blev riktigt bra på första försöket. Kommer nog inte lägga över 1000lappen på ett par byxor någon annan stans på ett bra tag. Utgår man från ett par som sitter hyfsat ser jag inte hur man ska kunna misslyckas.

Jag skickade efter ett par byxor på Luxire blev riktigt bra på första försöket. Kommer nog inte lägga över 1000lappen på ett par byxor någon annan stans på ett bra tag. Utgår man från ett par som sitter hyfsat ser jag inte hur man ska kunna misslyckas.
Får kika där. Hade gärna betalat t.ex 1500 för att hitta något grymt i butik dock. :)

Har faktiskt ett par som man skulle kunna utgå ifrån. Kanske är värt ett försök.

Yes, Suit Supply tänkte jag också testa. Misstänker dock att de har lite lägre midja än vad jag vill ha.
När jag köpte min smoking där tog jag en av de långa byxmodellerna och la upp byxan ännu mer än normalt bara. På de modellerna är faktiskt midjan rätt hög. Dock vet jag att personalen sa att det vara bara vissa byxor dom hade i långa modeller. Kan ju vara ett försök iaf. :)

När jag köpte min smoking där tog jag en av de långa byxmodellerna och la upp byxan ännu mer än normalt bara. På de modellerna är faktiskt midjan rätt hög. Dock vet jag att personalen sa att det vara bara vissa byxor dom hade i långa modeller. Kan ju vara ett försök iaf. :)
Ser det inte ut som att man har ett askonstigt långt skrev då?

Dom är lite knasig i storlek skulle jag säga. När jag köpte flanellbyxorna fick jag gå upp til 33-32 pga tighta i lår och vader. Men har en midja som närmare är 31. Tur det finns ändringsskräddare :)

Jag har i vanliga fall 32 i midjan, men när jag tog på mig D+LJ kostymbyxor i storlek 32 såg jag ut som Schyfferts pingstpastor i Nile City, frun höll på att dö av garv.. kostymbyxorna var slut i 34, men flanellbyxorna satt bra i 34. Är nog nästan ett måste att gå upp i storlek på byxorna. Eller så har jag tjockat på mig?

Jag har i vanliga fall 32 i midjan, men när jag tog på mig D+LJ kostymbyxor i storlek 32 såg jag ut som Schyfferts pingstpastor i Nile City, frun höll på att dö av garv.. kostymbyxorna var slut i 34, men flanellbyxorna satt bra i 34. Är nog nästan ett måste att gå upp i storlek på byxorna. Eller så har jag tjockat på mig?
Någon som vet när nya kollektionen kommer till butik?

Jag är sugen på att köpa några lammullströjor, men osäker på hur jag ska klara av det då jag inte har några vädringsmöjligheter (vilket jag förstått ska vara bra för att få bort t ex svettlukt?). Kommer jag behöva handtvätta ofta eller hur fungerar det? Köra med en "osynlig" t-shirt under som fångar upp den mesta svetten? Vet helt enkelt inte riktigt om jag vågar ta steget från bomull till ull, då det känns som det blir mycket krångligare.

Tillbaka
Topp