• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jag började med manschettknappar utan att äga några skjortor som tar såna. Nu är det slipshållare utan att äga nån slips som gäller! Fick hem den här trevliga lilla pjäsen i förgyllt 925 sterlingsilver med lite glitter för futtiga 30kr på tratten! Nu blir det nog till att klicka hem en Hermès av nåt slag att använda den med...
DB45BCBC-5C80-453A-8026-DE2379C23D58.jpeg

HM Merino inhandlad. Blir kul att jämföra med Uniqlo framöver.
Känns hursom prisvärt med 399:-

FCBD9628-1DEC-4BA8-994A-BE4E2E944A00.jpeg
Bara jag som tycker storlekarna på dessa är helt skev? M pösig och lång och S för tight. Långärmade pikéer och polotröjor i M från HM sitter som en smäck men denna rundhalsade var katastrof? Uniqlos M sitter också kanon.

Annars är väl HM’s tröjor lite tjockare än Uniqlos.

Orkade ej vänta utan köpte en. Men ville skeva storlekar. M pösig och lång och S för tight. Långärmade pikéer och polotröjor i M från HM sitter som en smäck men denna rundhalsade var katastrof?

Haha sorry, jag satt och skrev ett svar på detta igår men kom aldrig hela vägen.

Ja, passformen är lite weird. Har en S som är lång men ganska tight, med konstigt tighta armar.
Tycker dock att den funkar ganska bra på mig, men den har liksom inte samma sköna följsamhet som Uniqlos.

Haha sorry, jag satt och skrev ett svar på detta igår men kom aldrig hela vägen.

Ja, passformen är lite weird. Har en S som är lång men ganska tight, med konstigt tighta armar.
Tycker dock att den funkar ganska bra på mig, men den har liksom inte samma sköna följsamhet som Uniqlos.
Hann editera mitt inlägg jag insåg att jag lät väldigt bitter hehe.

Har köpt på mig några långärmade pikéer och polos från bägge HM och Uniqlo. Ska bli intressant att jämföra lite över tid.

Ja det är en viss skillnad i pris uppenbarligen! :)Då är det bara att hoppas dom fyller på lite på asos, ser ut att finnas en del på zalando

Jag tycker att det kan vara snyggt med en mer avslappnad passform, men om du vill undvika det är det precis som du är inne på i ditt första inlägg att köpa mer slimmade skjortmodeller, eller tailored; det handlar helt enkelt om hur generöst skurna skjortorna är. Det varierar mellan olika tillverkare vad det benämns som, här är en länk till hur Brooks Brothers förklarar sina: https://www.brooksbrothers.com/dressshirtfitguides/dressshirtfitguides,default,pg.html
Grymt! Tack för den guiden :)

Bara jag som tycker storlekarna på dessa är helt skev? M pösig och lång och S för tight. Långärmade pikéer och polotröjor i M från HM sitter som en smäck men denna rundhalsade var katastrof? Uniqlos M sitter också kanon.

Felmärkt? Har M i alla mina överdelar från H&M inkl. den vi talar om här. Sitter kanon på mina 185cm/82kg.

Var kan man hitta en hyfsat dressad denimskjorta egentligen? Gärna buttondown. Gillar den klassiska Ralph Lauren-modellen men de envisas ju med att ha hästen på bröstet.

"Dressad" och "denimskjorta" är varandras motsatser. Suitsupply har trevliga denimskjortor för rimliga priser, men det kommer per definition aldrig vara något annat än väldigt casual.

Var kan man hitta en hyfsat dressad denimskjorta egentligen? Gärna buttondown. Gillar den klassiska Ralph Lauren-modellen men de envisas ju med att ha hästen på bröstet.
100Hands har en sinnessjukt bra button down.
Stenströms har ett par med cutaway.
Hos Shirtonomy kan du skapa en.
Rose&Born har ett par varianter.
"Dressad" och "denimskjorta" är varandras motsatser. Suitsupply har trevliga denimskjortor för rimliga priser, men det kommer per definition aldrig vara något annat än väldigt casual.
"hyfsat dressad" är för mig supertydligt. Han vill alltså inte ha nån cowboyskjorta.

Håller med, sedan är definition casual kontra dressat väldigt individuellt.

På mitt jobb kan en denimskjorta med rätt tillbehör vara uppklätt medan det för min egna del är det casual.

Stenström har en snygg denimskjorta men dock inte button down utan cutaway

Därför skrev jag hyfsat dressad, för att betona att jag inte var ute efter en G-star-variant med 700 fickor. Hur som helst, tack, ska kolla in suitsupply.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp