• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Om någon letar motsatsen; här är cowboysskjortans konung. Bryceland’s Sawtooth Westerner.

4D425822-1CAF-412E-97C6-24FE02DA882C.jpeg

http://www.brycelandsco.com/products/bryceland-s-sawtooth-westerner-denim

Nu börjar vi snacka! Håll käften va fet!

Ajdå. Nåt annat ställe som brukar ha schysta reor på kavajer? Skulle helst slippa lägga mer än 2.5k för en trevlig kavaj med naturlig axel.

Tips på schyssta flanellbyxor? Såg att Brothers hade ett par som såg ok ut för 1200, är det prisvärt eller finns bättre alternativ i prisklassen <2000kr?
3023129-3944__1.jpg

Tips på schyssta flanellbyxor? Såg att Brothers hade ett par som såg ok ut för 1200, är det prisvärt eller finns bättre alternativ i prisklassen <2000kr?
3023129-3944__1.jpg
Köpte nyligen dem. Använt några gånger och jag är nöjd hittills. Mjuka och mysiga, känns som bra kvalitet för den lilla summan (köpte dem på rea för typ 900). Minus dock att de kom slarvigt förpackade och därmed lite skrynkliga.

3023129-3944__1.jpg
Testade dessa nyligen och tyckte dem var OK men kanske lite för låga i midjan. Tycker ströms ullbrallor med lite strech är mer prisvärda :)
I övrigt så kan du använda rabattkoden ”Benify12” om du vill köpa på brothers.

Rejäl prishöjning i veckan dock. Fortfarande prisvärt men nu får man nog köra på trial pants först.
Ja, det var ännu bättre förr. Men trots prishöjningarna kommer jag fortfarande hellre betala mindre (men lite mer än tidigare) för perfekt sittande plagg än att beställa dyrare RTW från etablerade tillverkare för byxor och skjortor.

Tror det underlättar om du anger hur lång du är. Är du 170cm så funkar nog många rockar idag medans är du 190cm så blir det värre.:)
Såklart, 186cm!

Jag gillar rocken som @Whedda har på sig här https://klocksnack.se/threads/kläderna-gör-mannen.14731/page-387#post-2549994 men hittar inget liknande online i den längden (med en budget på iaf under 20k). Jag har även försökt kontakta Robin Petersson (tre gånger) i Göteborg för att se om han kan hjälpa, men utan svar. Så antar han inte är intresserad.

Såklart, 186cm!

Jag gillar rocken som @Whedda har på sig här https://klocksnack.se/threads/kläderna-gör-mannen.14731/page-387#post-2549994 men hittar inget liknande online i den längden (med en budget på iaf under 20k). Jag har även försökt kontakta Robin Petersson (tre gånger) i Göteborg för att se om han kan hjälpa, men utan svar. Så antar han inte är intresserad.
Funderat på MTM? Brothers/Blugiallo/suitsupply där du kan bestämma längd själv?

Tillbaka
Topp