Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är långt ifrån någon expert men jag tycker 48 ser bättre ut, speciellt vid axlarnaHär har ni en halvkass mobilbild på rocken från bergberg i "beige". Första är storlek 48, andra 46. Osäker på vilken jag ska köra på, om nån.
![]()
![]()
Hm, svårt map en statisk bild men lägger min röst på 46:an då 48:an ser lite för rymlig ut.Här har ni en halvkass mobilbild på rocken från bergberg i "beige". Första är storlek 48, andra 46. Osäker på vilken jag ska köra på, om nån.
![]()
![]()
Största skillnaden är framsida axel/armhål. 46an är på gränsen, 48an är bekväm. Men jag tycker 48an är för stor i övrigt.Hm, svårt map en statisk bild men lägger min röst på 46:an då 48:an ser lite för rymlig ut.
Men den sitter inte dåligt, men som sagt, svårt med en statisk bild.
Upplever du själv stor skillnad i passformen mellan storlekarna?
Den kmr landa 10cm över knäet typ.Beställde nyss denna https://www.oscarjacobson.com/sv-se/article/saul_dubbelknappt_rock?attr1_id=20
Vad tror Ni? Är 186 cm, kommer den bli kort?
Då är den längre än jag trodde. Får väl returnera om den inte är bra.Den kmr landa 10cm över knäet typ.
Såhär sitter den på mig som är 177cm.Då är den längre än jag trodde. Får väl returnera om den inte är bra.
Såhär sitter den på mig som är 177cm.
![]()
50!Schysst! Är det en 48a?
Att vara kort har sina fördelarSkit. Jag tog också 50. Då kommer den ju vara kortare...
500 pix för vaxningen och 150 i frakt.Problemet för mig var att vaxet inte trängde in ordentligt. Smälte självklart vaxet men det skulle säkert hjälpt om jackan var varm och jag hade jobbat in vaxet mer. Tanken med bastun är att vaxet och jackan hålls varma och det därför tränger in bättre. Har bastu hemma så jag kanske testar nästa gång.
Någon som vet var Babour tar för att vaxa in en jacka?
Bild? Vad är det för skjortor du bär?När jag bär skjorta upplever jag ofta att det blir väldigt puffigt i midjan, lite som en muffin om ni förstår vad jag menar. Hur gör ni för att undvika det? Är det slimfit som gäller eller någon form av customskjorta?
Hur är resultatet?500 pix för vaxningen och 150 i frakt.
Har endast testat SA av nämnda (jättenöjd) så tyvärr inte mycket till input men det viktiga är personen i fråga som tar måtten på dig. Är denna inte duktig eller har känsla för resultatet och silhuett baserat på måtten som tas så kommer det inte bli bra oavsett om det är MTM eller inte.Någon som testat Rob Co i Göteborg? Made to measure kostym, kavaj, byxa och skjorta
Är på ingång att köpa en första made to measure suit, hur stor skillnad är det mellan företagen som finns i Sverige? Vad ska man fråga efter?
Saman amel har jag hört gott om, man betalar dock premium vs blugiallo, rob o Co, pelote etc. Finns det en anledning till varför?
Ok då är jag med ty, svårt och veta för gemene man om den som tar måtten är bra eller ejHar endast testat SA av nämnda (jättenöjd) så tyvärr inte mycket till input men det viktiga är personen i fråga som tar måtten på dig. Är denna inte duktig eller har känsla för resultatet och silhuett baserat på måtten som tas så kommer det inte bli bra oavsett om det är MTM eller inte.
Någon som testat Rob Co i Göteborg? Made to measure kostym, kavaj, byxa och skjorta
Är på ingång att köpa en första made to measure suit, hur stor skillnad är det mellan företagen som finns i Sverige? Vad ska man fråga efter?
Saman amel har jag hört gott om, man betalar dock premium vs blugiallo, rob o Co, pelote etc. Finns det en anledning till varför?
Håller med, man får gå mycket på andras erfarenhet som testat tyvärr. Jag skulle gått till den som jag läst bäst om och sen kört ett initialt möte för att få en känsla för personen samt hur deras ”husstil” är och om det tilltalar just dig. Tror jag hade ett möte först utan beställning, sen la jag beställning på skjorta och efter det har det blivit byxor och kostym.Ok då är jag med ty, svårt och veta för gemene man om den som tar måtten är bra eller ej
Finns det inga saker man kan fråga dom som måttar för att få reda på om dom kan sin grej eller ej?
Svårt att säga. Var ett antal år sedan inköp så minns inte riktigt men SER åtminstone nyfräsch ut nu. Väldigt jämnt resultat. Möjligen lite väl ”blöt”/ glansig men börjar normalisera sig nu efter någon veckas andvändning.Hur är resultatet?
Blir den som när den var nyköpt?
De jag vaxat själv har fått ett tjockare lager vax än från fabrik och är därför lite stelare/glansigare.
Någon som testat Rob Co i Göteborg? Made to measure kostym, kavaj, byxa och skjorta
Tack för ett utförligt svar! Hur stor skillnad är det i måttagning skicklighet mellan saman amel och blugiallo enligt din erfarenhet?Det är en två helt olika produkter och tjänster som produceras i olika länder under olika specifikationer.
Jag har testat både Saman och Blugiallo och bägge är bra för sitt pris men Saman är av egen erfarenhet snäppet vassare som helhet och bland det bästa jag har i garderoben. Deras kostymer startar på ca 15k men är producerade helt i Italien av full kanvas konstruktion med ett flertal handsydda detaljer.
Blugiallo startar om jag inte minns fel på ca 7-8k för halv kanvas producerad i Asien med klart mindre handsömnad. Det går att beställa italiensk produktion och handsydda detaljer men då kostar det därefter. Jag tycker Blugiallo är ett perfekt instegsalternativ för de som vill testa MTM av god kvalitet men inte nödvändigtvis prioriterar handsytt eller italiensk produktion.
Rob&Co och Pelote har jag tyvärr inte testat.
Det är en två helt olika produkter och tjänster som produceras i olika länder under olika specifikationer.
Jag har testat både Saman och Blugiallo och bägge är bra för sitt pris men Saman är av egen erfarenhet snäppet vassare som helhet och bland det bästa jag har i garderoben. Deras kostymer startar på ca 15k men är producerade helt i Italien av full kanvas konstruktion med ett flertal handsydda detaljer.
Blugiallo startar om jag inte minns fel på ca 7-8k för halv kanvas producerad i Asien med klart mindre handsömnad. Det går att beställa italiensk produktion och handsydda detaljer men då kostar det därefter. Jag tycker Blugiallo är ett perfekt instegsalternativ för de som vill testa MTM av god kvalitet men inte nödvändigtvis prioriterar handsytt eller italiensk produktion.
Rob&Co och Pelote har jag tyvärr inte testat.
Tack för ett utförligt svar! Hur stor skillnad är det i måttagning skicklighet mellan saman amel och blugiallo enligt din erfarenhet?