• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Hur är deras långärmade polo i ärmarna? Långa/korta/standard?
Haft mina i några år så kan inte svara hur årets är, om det gjorts några ändringar.
Men det jag har är tts och ”normala” i ärmarna imo.
Jag köpte en från årets kollektion och kan instämma att det är tts. Jag har dock så korta armar att jag ändå blev tvungen att lägga upp ärmarna(vilket jag måste göra på alla skjortor mer eller mindre)

Slipsar tänkte jag på, men det glömde jag visst skriva.
Jag brukar alltid svara vintage. Leta Gucci, Hermès, Marinella osv second hand. Du kan hitta fantastiskt siden och hantverk för
en spottstyver. Herr Judith i Sthlm, Bukowskis, Kaplans har gott om slipsar.
Nya slipsar... Drake's, Hermés och Turnbull & Asser. Där får du "rätt" hantverk, teknik och material. Men då kostar det såklart.

Ibland känner man sig som en mellanstorlek och valet mellan den lite för tighta och den lite för stora är riktigt svårt Visst man kanske ska avstå! Men om man är sjukt sugen! Vad gör man? Hoppar, tar den mindre som är figurad och sitter snyggt eller den lite för stora bekväma?
IMG_20181015_212805.jpg

Man undrar ju hur många sådana här konversationer som har ägt rum, eller om man bara byter ut på vilken arbetsplats det rör sig om och berättar vidare. Har säkert hört ovanstående plus historien om CV-högen som delas på mitten ("vi anställer inte människor med otur") om 15 olika arbetsplatser. :)

Spännande, antingen har skåningen som det här gäller jobbat på 15 olika ställen eller så är det kanske fler som @Carlf där ute helt enkelt. Hehehehe ...

Påminner om en historia en kompis berättade. Han jobbar för ett finansbolag och hade en extremt konservativ chef som hade stora problem med kldkoder som bröts. En nyanställd hade stått i hissen med den här chefen varpå den senare säger:

(C)"Varför har du bruna skor?"
(A)-'Åh, men det är ok att ha bruna skor innan klockan 6 på kvällen"
(C)"Och vad FAN får dig att tro att du är härifrån innan dess?"

Ett annat tillfälle ska han ha träffat en anställd i hissen i jeans (skjorta och kavaj). De hade casual fridays (vilket i princip innebar "ingen slips" men uddabyxor kunde flyga. Den här anställde hade tagit lite större friheter.

(C): "Jeans, hur fan tänkte du nu? Ska du ut och slåss eller?"
(A): *helt mållös ...*
Reste med min chef hem från Shanghai i somras. Varmt så in i helvete så jag bytte om på flygplatsen, från kostym till lätta linnebrallor och piké. Hans respons: jag går före till gaten.

Ibland känner man sig som en mellanstorlek och valet mellan den lite för tighta och den lite för stora är riktigt svårt Visst man kanske ska avstå! Men om man är sjukt sugen! Vad gör man? Hoppar, tar den mindre som är figurad och sitter snyggt eller den lite för stora bekväma?
IMG_20181015_212805.jpg
Den tajta är för tajt. Den "stora" har ändå ingen vidare passform.
Se, nu sparade du pengar ;)

Ingen lycka där dessvärre!

Inte rätt färg, vad jag letar efter med ljus och lykta är alltså snarare beige/taupe :)

Kanske ett långskott. Jag köpte en merinoull crewneck från Ströms som jag tror är i färgen du letar efter, de brukar ha samma färg i olika modeller (v-ringad, zip etc) men är inte 100 säker. 1200:- pix

Det tycker jag!
Slänger upp lite inspo medan jag inväntar ett försenat möte, kanske kan få de andra i tråden att fundera ett varv till, eller åtminstone uppbringa någon form av reaktion från vår käre Calle F :D
PastedGraphic-9.jpg

dbc4c42308648fecba52c8e150de9d6c.jpg

8f3c13ce19c32bf00eda690ad5ae3544.jpg

39febc54463d72411f6a152039ccef49.jpg

fc457d13ec37e82bb786f4775c64f941.png

YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjE0NDg0NDc7czoxOiJ3IjtpOjk4MDtzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6IjFiYjgwY2YwM2I1YmM4Mzk3ZGRjNjRjZGY0Njk0ZmJmMGRkMTMzNTMiO30=
Weinås polo coat på bilden längst ner får det att rinna i snålvattnet så mycket att jag inte vet var jag ska ta vägen. Fy djävlar vad härlig.

Bara jag som tänker ungefär såhär "fan för de pengarna jag lagt på kläder hade jag haft råd med **** klockan istället"

Aja här är veckans inköp:
20181019_150302.jpg
20181019_150320.jpg
20181019_150310.jpg
20181019_150332.jpg

Tillbaka
Topp