• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Tillbaka till topic då :)

Är ute efter någon form av tweedkavaj eller liknande tjockare blazer nu till hösten, är inte så insatt i kostym/kavaj svängen så kom gärna med tips!

Prisklass- 1000-1500kr ( om man ens får något bra för den pengen? )
Tack på förhand!

Tillbaka till topic då :)

Är ute efter någon form av tweedkavaj eller liknande tjockare blazer nu till hösten, är inte så insatt i kostym/kavaj svängen så kom gärna med tips!

Prisklass- 1000-1500kr ( om man ens får något bra för den pengen? )
Tack på förhand!

Suit Supply börjar på ca 2500 kr för blazers. I Sverige kommer du inte mycket under 3000 kr för godkänd kvalitet (i min värld).

Tänkte först att det bäst med enfärgad skjorta men den funkar förvånansvärt väl till randigt.

Men den kommer väl att falla in i min standardklädsel på jobbet. Kavaj, skjorta jeans/gråa flanellbyxor samt lite mer lediga skor. (Brouges)

Kan verkligen rekommendera Gabuccis egen linje. Det blir nog inte mycket bättre än så för dom pengarna.

@Tobias Eriksson Köpte själv denna från OJ, den är inte super ruggig men grövre struktur som enligt mig passar till både chinos och jeans! Sedan är alla fickor påsydda vilket ger ett helt annat intryck.

image.jpg
image.jpg

Gillar att klä mig i kenzo tröjor, gillar den avslappnades stilen och höga kvalitén på deras tröjor.

Vad finns det för alternativ till kenzo tröjor?

Ni som inte vet hur en kenzo tröja kan se ut så bifogar jag en fil.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    39.7 KB · Visningar: 158
Är det någon som har tips på lite längre kavajmodeller? Känns som om väldigt mycket slutar ovanför arslet i dagsläget, vilket får min taniga figur att se ännu "mindre" ut... Är det någon av Suitsupplys varianter som är aningen längre?

Är det någon som har tips på lite längre kavajmodeller? Känns som om väldigt mycket slutar ovanför arslet i dagsläget, vilket får min taniga figur att se ännu "mindre" ut... Är det någon av Suitsupplys varianter som är aningen längre?

Jo, modellen Washington är lite längre. Dock ska man ha i åtanke att den har betydligt mer konstruerade axlar än t.ex. Havana och Copenhagen.

Tillbaka
Topp