Låter lovande, lutar åt en mörkgrå för migKöpte den i silver. Funkar väldigt bra för mig över de allra flesta skjortor.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låter lovande, lutar åt en mörkgrå för migKöpte den i silver. Funkar väldigt bra för mig över de allra flesta skjortor.![]()
Jag kan rekommendera E.G Capellis Grenadine-slipsar. Bra kvalitet för pengarna.Grenadineslips - tips på bra tillverkare? De flesta ser ju likadana ut vid första anblick så jag tycker att det är svårt att bedöma vilka som är bra/dåliga.
Grenadineslips - tips på bra tillverkare? De flesta ser ju likadana ut vid första anblick så jag tycker att det är svårt att bedöma vilka som är bra/dåliga.
Har ett gäng från Granqvist, bra kvalité till mycket överkomligt pris.Grenadineslips - tips på bra tillverkare? De flesta ser ju likadana ut vid första anblick så jag tycker att det är svårt att bedöma vilka som är bra/dåliga.
Precis! Ullflanell från VBCÄr de byxorna som är från blugiallo?
Tog bort läderdelen på dragkedjan när jag hade en sån tröja förut. Gjorde helheten bättre enligt mig. Var rätt enkelt![]()
Någon som har tips på en liknande tröja i merinoull? Fast utan loggor och gärna diskretare dragkedja. Behöver inte vara brun, gärna typ HM/Uniqlo-stil så kanske det hamnar under 1000.
Håller över lag bra kvalité, men kan ha lite annorlunda passform.Någon som har erfarenhet av Berg & Bergs tailoring? Deras rea drar igång 3/1, jag är sugen på en flanellkostym.
Håller över lag bra kvalité, men kan ha lite annorlunda passform.
Lite bredare över axlarna, lägre knäppning än vanlig konfektion, längre än vanlig konfektion. Du får testa helt enkelt.Annorlunda?
Finns en hel del på Mr Porter också.Tips, 40-50% på mycket J.Crew
https://www.zalando.se/man/jcrew/
Köpte själv en sådan här, hoppas den bistra uppsynen och dåliga hållningen inte ingår bara
![]()
Lite bredare över axlarna, lägre knäppning än vanlig konfektion, längre än vanlig konfektion. Du får testa helt enkelt.
Tips, 40-50% på mycket J.Crew
https://www.zalando.se/man/jcrew/
Köpte själv en sådan här, hoppas den bistra uppsynen och dåliga hållningen inte ingår bara
![]()
Om OJ inte jobbar med någon typ av prismatchning är det svårt. Om du köpte den direkt från dem och det är någon annan som sänkt priset kan du väl alltid lämna tillbaka och beställa på nätet, om du inte hunnit använda den?Rocken jag köpte direkt i butik hos OJ, är nu nedsatt till 3k hos zoovillage - från 4,2k som jag fick betala för 2 dagar sedan. Fantastiskt
Känner mig lite maktlös i detta scenario, inget man kan göra än att svälja faktum att jag inte hade tillräckligt med is i magen och betalade 1,2k för mycket?
Cocktail är en amerikansk skräpklädkod som betyder kostym + slips. Jag föredrar dock smoking om jag ska på cocktailparty eller dyl, så avgör själv. Klär du dig enligt den svenska klädkoden kavaj så kommer du att hamna någonstans i mitten av smart casual & cocktail!Ska på 50 års kalas med dress code smart casual to cocktail. Vad är cocktail för konstig klädkod? Är en del av värdens humour att vara kryptisk och ha ett brett spektrum på hur folk är klädda. Smart casual är ju något som kan går klädd i vardaglien. Hur ska man klä sig egentligen?![]()
Jag tolkar cocktail som Smocking eftersom det används till cocktail party. Svenska klädkoden kavaj menar du "uddakavaj " (smart causal) eller kavaj (bussnies causal ) ?Cocktail är en amerikansk skräpklädkod som betyder kostym + slips. Jag föredrar dock smoking om jag ska på cocktailparty eller dyl, så avgör själv. Klär du dig enligt den svenska klädkoden kavaj så kommer du att hamna någonstans i mitten av smart casual & cocktail!
Svenska klädkoden kavaj betyder mörk kostym om man ska hårddra, alt ”Kostym” om man väljer att gå efter hur det ser ut idag.Jag tolkar cocktail som Smocking eftersom det används till cocktail party. Svenska klädkoden kavaj menar du "uddakavaj " (smart causal) eller kavaj (bussnies causal ) ?
Tror inte att de gör det, men skadar inte att fråga - kollar upp det idag.Om OJ inte jobbar med någon typ av prismatchning är det svårt. Om du köpte den direkt från dem och det är någon annan som sänkt priset kan du väl alltid lämna tillbaka och beställa på nätet, om du inte hunnit använda den?
En bekant till mig rekommenderade https://www.woila.se/ , men har inte provat använda deras tjänst själv. Låter dock som att det måste vara från samma butik...
När jag säger kavaj då menar jag kavaj, dvs kostym men inte nödvändigtvis i mörkblått/mörkgrått. Och nä, cocktail är en amerikansk klädkod som motsvarar svenskans "mörk kostym" för män, men betyder cocktailklänning/LBD för kvinnor.Jag tolkar cocktail som Smocking eftersom det används till cocktail party. Svenska klädkoden kavaj menar du "uddakavaj " (smart causal) eller kavaj (bussnies causal ) ?
Svenska klädkoden kavaj betyder mörk kostym om man ska hårddra, alt ”Kostym” om man väljer att gå efter hur det ser ut idag.
När jag säger kavaj då menar jag kavaj, dvs kostym men inte nödvändigtvis i mörkblått/mörkgrått. Och nä, cocktail är en amerikansk klädkod som motsvarar svenskans "mörk kostym" för män, men betyder cocktailklänning/LBD för kvinnor.
Men med det sagt tycker jag gott att du kan ha smoking på dig om det är ett festligt evenemang! Smoking används alldeles för lite idag.![]()
Du kommer garanterat se allt från uddakavaj till mörk kostym eftersom inbjudan har en väldigt bred klädkod. Välj det du känner dig mest bekväm i inom ramarna, jag hade till exempel kört på kostym och slips.Ska på 50 års kalas med dress code smart casual to cocktail. Vad är cocktail för konstig klädkod? Är en del av värdens humour att vara kryptisk och ha ett brett spektrum på hur folk är klädda. Smart casual är ju något som kan går klädd i vardaglien. Hur ska man klä sig egentligen?![]()
Är de dom här?Precis! Ullflanell från VBC![]()