• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jag och en kompis spenderade förmiddagen på blugiallo. Mycket trevlig upplevelse! Nu inväntar vi spänt på resultatet om lite mer än en månad! To be continued..
20181226_155236.jpg
20181226_121558.jpg
Kul! Hoppas det blir bra :) Ser fram emot att se slutresultatet och kanske en liten recension?

Kika på skjortorna från Lund & Lund’s egna linje. De släppte de rätt nyligen och de har blivit mycket populära redan. Plissering både i axel och övre rygg. Mysig krage! Första gången som jag inte behöver korta ärmarna också. Ligger på 1500 kr.
Jag köpte tre stycken på lunchen, tack för tipset. Ett mycket bra alternativ i den prisklassen i paritet med Mazzarelli, passformen liknar deras slim-fit.

Senast ändrad:
Vad ligger de på i pris? Och hur står de sig mot andra märken/tillverkare i känsla?
1500 SEK styck, finns i flera utföranden, tre randiga blått/blått/rött, en vit, en blå samt en blå fiskben. Känslan är bra och man får valuta för pengarna, jag tycker dom utgör ett väldigt bra alternativ i denna prisklassen och är jämförbara med till exempel Mazzarelli och Belvest som jag vanligtvis köper skjortor från. Finns ett fåtal handmoment i axel och rygg om man är intresserad av det.

Senast ändrad:
Hur är kashmir jämfört med merinoull? Jag köpte förra året en polo av OJ som var av merinoull och insåg efter ett par gångers användande att tyget irriterade min hud på ett olustigt sätt. Därför tänker jag att kashmir kanske är snällare mot huden? Detta förutsatt att jag inte kommer använda tröjan enbart med skjortor under.

Hur är kashmir jämfört med merinoull? Jag köpte förra året en polo av OJ som var av merinoull och insåg efter ett par gångers användande att tyget irriterade min hud på ett olustigt sätt. Därför tänker jag att kashmir kanske är snällare mot huden? Detta förutsatt att jag inte kommer använda tröjan enbart med skjortor under.
Kashmir är mjukare än merino. Jag kan tycka merino kan stickas en aning ibland, men inget allvarligt. Aldrig med kashmir för min del.

Just med kashmir rekommenderas det väl ofta att ha något under, eftersom du annars sliter mycket på själva kashmirplagget.

Vad är meningen med att betala svinmycket för ett plagg på grund av fibrens mjuk- och följsamhet för att sedan bära det utanpå något annat?
Det är bara vad jag läst och hört från en del försäljare. Jag själv äger inte ens ett kashmirplagg då merino är "tillräckligt" för mig, men hade jag haft ett skulle jag nog inte orka bry mig om att ha en skjorta under varje gång. :)

Jag äger inget annat än kashmir-tröjor och skulle aldrig kunna återgå till något annat. Visst, rätt mycket dyrare, men helt ojämförbart med merino som jag dessutom tycker ser lite glansigt ut ibland.

Köper alla mina från Soft Goat vilket såklart inte är högsta kvalitet men rätt prisvärt :)

OT på ämnet kashmir - hur tvättar man det? Kan man maskina eller är det kem som gäller?
Lämnar inga garantier men tvättmaskin i ullprogram & ulltvättmedel, samt att jag stänger av centrifugeringen har funkat för mig. Sedan kramar jag ur plagget försiktigt med en handduk och låter det torka liggandes på en torr handduk på en tvättställning.

Lämnar inga garantier men tvättmaskin i ullprogram & ulltvättmedel, samt att jag stänger av centrifugeringen har funkat för mig. Sedan kramar jag ur plagget försiktigt med en handduk och låter det torka liggandes på en torr handduk på en tvättställning.
Jag har kört samma tvättmedel till alla mina kläder i alla år. Centrifugeringen sätter jag till 20s (skonsam) till ullplagg, sen lägger de på torkställ.

Jag tvättar mina plagg en gång i veckan, efter max två-tre användningar (tycker de luktar ofräscht annars), och orkar absolut inte hålla på och göra värsta ritualen för varje ulltröja.

upload_2018-12-27_21-29-46.png

Någon som har tips på en liknande tröja i merinoull? Fast utan loggor och gärna diskretare dragkedja. Behöver inte vara brun, gärna typ HM/Uniqlo-stil så kanske det hamnar under 1000.

Tillbaka
Topp