• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Oliver

Cartier
2-Faktor
Har sökt lite i tråden ang Granqviststore skjortor utan större framgång. Har någon här testat skjortorna och kan dela med sig av lite erfarenheter? :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Har sökt lite i tråden ang Granqviststore skjortor utan större framgång. Har någon här testat skjortorna och kan dela med sig av lite erfarenheter? :)
Väldigt trevlig liten butik vid St Eriksplan. Kikade bara snabbt på skjortorna och det såg väl bra ut men köpte en mössa som jag är riktigt nöjd med :)

Skulle svänga förbi butiken om du bor i Stockholm.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Väldigt trevlig liten butik vid St Eriksplan. Kikade bara snabbt på skjortorna och det såg väl bra ut men köpte en mössa som jag är riktigt nöjd med :)

Skulle svänga förbi butiken om du bor i Stockholm.
Tack för tipset om butiken. Bor i Göteborg så har inte haft koll på deras butik. Får åka förbi dit om två veckor när jag är i Stockholm :)
 

stigge

Omega
2-Faktor
Tar gärna inspiration! Letar efter något sådant.

Vart hittar man rimliga stickade cardigans? Av grövre karaktär..
Har inte själv letat då jag har en sedan flera år tillbaka. Tittade lite snabbt på nätet och det verkar inte vara helt enkelt då merparten är av lite tunnare modell.
Men den här kanske kan vara ngt (verkar dock slutsåld där)
https://www.morrisstockholm.com/sv-se/article/heritage-stefano-cardigan?attr1_id=48
 

Sonos

Omega
Har sökt lite i tråden ang Granqviststore skjortor utan större framgång. Har någon här testat skjortorna och kan dela med sig av lite erfarenheter? :)
Jag har provat Granqvist skjortor. Butiken är liten men fullproppad med varor och får alltid ett trevligt bemötande och bra service. Angående passformen är det tyvärr (för min del) oftast inga insnitt i ryggen vilket gör dem lite för stora från mage och ner, framförallt när jag stoppar ner skjortan i brallan. Ska tilläggas att jag köpte min senaste för 1 år sedan och detta kan ha ändrats, vet att ägaren hela tiden jobbar på förbättringar. Jag behöver gå förbi skräddaren efter köp men bra priser och reor gör att jag rekommenderar Granqvist varmt.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Jag har provat Granqvist skjortor. Butiken är liten men fullproppad med varor och får alltid ett trevligt bemötande och bra service. Angående passformen är det tyvärr (för min del) oftast inga insnitt i ryggen vilket gör dem lite för stora från mage och ner, framförallt när jag stoppar ner skjortan i brallan. Ska tilläggas att jag köpte min senaste för 1 år sedan och detta kan ha ändrats, vet att ägaren hela tiden jobbar på förbättringar. Jag behöver gå förbi skräddaren efter köp men bra priser och reor gör att jag rekommenderar Granqvist varmt.
Tack för hjälpen!
Hur har skjortan hållit efter tvätt osv? :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Fint, jag tänkte mest huruvida du blev nöjd och kan rekommendera det, fann knappt några omdömen. Finns ganska mycket andra alternativ i samma prisklass, valde du tjänsten som sys i Asien eller Italien?

Var tydligen två uddabyxor :D

Jag är nöjd och rekommenderar Lund & Lund. Använder kläderna ofta och har gjort det i snart ett år. Vet inte om det är Asien eller Italien, har en kompis där som lurar på mig allt...
 

Helgesson

Omega
Någon som kan säga om det är skillnad i kvalite mellan Stone Island och C.P Company?

Tänker mest på deras sweatshirts.

Har SI men aldrig provat C.P
 
Topp