• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Kan nån rabbla lite fler mode-butiker typ farfetch, END. och Mr Porter? Gärna med en vettigare prisbild då de ovan är löjligt överprissatta.

Yoox känner jag ju till. Men fler?

Länka gärna några gobitar om du hittar nåt!
https://www.mrporter.com/en-se/mens/common_projects/original-achilles-suede-sneakers/1071924?ppv=2

Dessa knep jag.

1071924_mrp_in_l.jpg

Är på Täby C och väntar tålmodigt på kvinnorna som går runt bland butikerna:D Någon som har några tips på bra klädbutiker då jag själv är helt värdelös på att handla i butik..

Tack för den fortsatta hjälpen! Jag påbörjade operation ny garderob idag på Åhléns City och mellandagsrean där. Nu har jag lagt en grund med tre par byxor och två par vita skjortor. Chinos, flanell och något mellanting blev det på byxfronten. Lyssnade på era tips och skippade de helsvarta. Hittade några snygga gråa samt blå/svarta. Skjortorna helvita från Tiger samt Eton.
Mottager gärna tips om bra t-shirts. Dessutom ska jag eventuellt försöka hitta en sjysst rock nu under mellandagsrean, såg ingen på Åhléns. Några andra tips på märken eller butiker? Är ute efter en längre variant, svart eller grå.

Tack för den fortsatta hjälpen! Jag påbörjade operation ny garderob idag på Åhléns City och mellandagsrean där. Nu har jag lagt en grund med tre par byxor och två par vita skjortor. Chinos, flanell och något mellanting blev det på byxfronten. Lyssnade på era tips och skippade de helsvarta. Hittade några snygga gråa samt blå/svarta. Skjortorna helvita från Tiger samt Eton.
Mottager gärna tips om bra t-shirts. Dessutom ska jag eventuellt försöka hitta en sjysst rock nu under mellandagsrean, såg ingen på Åhléns. Några andra tips på märken eller butiker? Är ute efter en längre variant, svart eller grå.

Gällande rock så kan du kika på Brothers eller Zara Man. Brukar finnas lite att välja mellan i båda butikerna. Kör hårt!

Skulle också köra grå hellre än svart.

Är det någon som har erfarenhet av byxor från antingen Stoffa eller Blugiallo? Uddabyxor tänker jag framför allt på, men i tyger som funkar för vardagsbruk (kontor, etc).

Kolla på Brothers som nämnts tidigare, där kan du hitta det mesta till din garderob. Annars om du vill gå upp lite pris kanske Oscar Jacobsson. Själv beställde jag min rock i 90% ull och 10% kashmir från Uniqlo, riktigt nöjd med den. Gick på ca 1500. Tror även H&M hade några hyfsade rockar att beställa från sitt premiumsortiment. Rekommenderar att du kör på en rock som inte är utblandad (iaf inte mycket) med polyester.

Vad gäller färg rekommenderar jag mörkt grå eller mörkt mörkt (mörkt) blå. Beroende på vad som passar din hudton bäst. Jag själv ser ganska blek ut i mörkblått.

Senast ändrad:
För t-shirt kolla Asket. asket.com/shop/t-shirt/

Budgettips, jag köpte några förut och gillar dem. https://www.lager157.com/sv-se/article/t-shirt-marlon_1183?attr1_id=151

Sitter och kollar popover-skjortor. Om man vill dressa upp dem lite, är det ens ok att tänka tanken att ha en slips eller annan halsattiralj till en sån?

https://www.etonshirts.com/se/svart...48018?refSrc=108410&nosto=nosto-productpage-1
Okej och okej, jag hade aldrig burit en popoverskjorta om jag behövt ha slips också på samma sätt som jag inte burit en flanellskjorta till smoking. Känns lite som att man gör det svårare än vad det är - ha hel skjorta om man behöver vara dressad och ha slips och ha popover om du inte måste det.

Använder du slips till pikétröja också? ;)

Nope. Men till kortärmade skjortor av samma tyg som en del popovers. Lite där frågan kommer in. :)

Okej och okej, jag hade aldrig burit en popoverskjorta om jag behövt ha slips också på samma sätt som jag inte burit en flanellskjorta till smoking. Känns lite som att man gör det svårare än vad det är - ha hel skjorta om man behöver vara dressad och ha slips och ha popover om du inte måste det.

Är nog helt sant. Är duktig på att överkomplicera ting. Samtidigt är det kul att utmana lite, men jag får nog i slutändan betrakta den som en 4-buttontröja. Nerdressad.

Tack för snabb input båda två. :)

Nope. Men till kortärmade skjortor av samma tyg som en del popovers. Lite där frågan kommer in. :)

Är nog helt sant. Är duktig på att överkomplicera ting. Samtidigt är det kul att utmana lite, men jag får nog i slutändan betrakta den som en 4-buttontröja. Nerdressad.

Tack för snabb input båda två. :)
Det kan absolut finnas utrymme för att utmana lite, men kan tycka att det blir lite spretigt om man skulle ha popover + slips. Å andra sidan blir det ju lite som att ha dubbelmanschett och uddakavaj, om man trivs i det och känner sig hemma i det är det bara att köra på.

Tillbaka
Topp