• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Har Aspesi höjt sina priser väldigt ordentligt? Känns som att de var ett odyrt alternativ för några år sen.

Priserna har höjts väldigt duktigt senaste åren, med produktion i bl.a. Kina och Rumänien.

Jag vet inte, aldrig ägt mycket från aspesi förut. Jackan i fråga är ju väldigt ordentlig, men 8500kr som den annars kostar är väldigt dyrt. Deras tunnare jackor kostar runt 2-3k, vilket även är lite i överkant för vad man får kanske.

Tycker den är dyr även på rea? :)

Beror väl på vad man jämför med :)?

Har Aspesi höjt sina priser väldigt ordentligt? Känns som att de var ett odyrt alternativ för några år sen.

Priserna har höjts väldigt duktigt senaste åren, med produktion i bl.a. Kina och Rumänien.
Vet inte huruvida de blivit dyrare senaste åren men tyckte priset lockade nu då jag är nöjd med min ofodrade M65.

Jag vet inte, aldrig ägt mycket från aspesi förut. Jackan i fråga är ju väldigt ordentlig, men 8500kr som den annars kostar är väldigt dyrt. Deras tunnare jackor kostar runt 2-3k, vilket även är lite i överkant för vad man får kanske.
Klämde på den jackan häromdagen.
Tyckte den var lite för glansig för min smak men det tycker jag alla Aspesis syntetplagg är.
Föredrar deras bomullplagg då.

Dessa blev det idag! Övre från tailoring club och undre från RL med tillhörande västar :)

Nu skall jag bara hitta byxor att ha till! Någon som har tidigare erfarenhet från tailoring club?
553DA5FE-574C-4460-B5D4-B329D3EA3EB7.jpeg
FF63AD00-A440-466D-AF44-DAEE5E874379.png

Detta fenomenet är väl väldigt vanligt bland många märken bla Stone Island, Belstaff Burberry, Aquascutum mm
Flyttar produktionen till ett billigare land, som ofta leder till en sämre slutprodukt imo.
Trots detta höjs priset, trist utveckling!
Gällande produktion och kvalité kan säkert Kina prestera minst lika bra, om inte bättre. Jag förstår att det inte är helt oproblematiskt med produktionsvolymer osv. när vi pratar produktion i Italien. Men spela då med öppna kort och stå för det och ja, ta er inte vatten över huvudet med prissättningen.

Skärmavbild 2019-01-05 kl. 22.53.27.png

Gällande produktion och kvalité kan säkert Kina prestera minst lika bra, om inte bättre. Jag förstår att det inte är helt oproblematiskt med produktionsvolymer osv. när vi pratar produktion i Italien. Men spela då med öppna kort och stå för det och ja, ta er inte vatten över huvudet med prissättningen.

Skärmavbild 2019-01-05 kl. 22.53.27.png

Olika åsikter om detta helt klart.
Min erfarenhet är tyvärr att produkterna blivit av sämre kvalité, till ett högre pris.
Absolut inte bara Kina som inte kan leverera samma slutprodukt som tidigare.
Utan något som gäller många av länderna som nu producerar varorna.

Håller med dig till fullo om det sista du skriver, många märken marknadsför sig som brittiska, italienska mm men med noll produktion kvar i dessa länderna och ändå höjt priserna rejält.

Olika åsikter om detta helt klart.
Min erfarenhet är tyvärr att produkterna blivit av sämre kvalité, till ett högre pris.
Absolut inte bara Kina som inte kan leverera samma slutprodukt som tidigare.
Utan något som gäller många av länderna som nu producerar varorna.

Håller med dig till fullo om det sista du skriver, många märken marknadsför sig som brittiska, italienska mm men med noll produktion kvar i dessa länderna och ändå höjt priserna rejält.
Vi står på samma sida. Ett företag hade upplyst om produktionen flyttades för bättre förutsättningar med en bättre produkt som slutresultat.

Här har vi ett företag som helt klart står för sin produktion i Kina och det verkar gå bra för Garrett Leight (som tillverkar solglasögon). Garrett Leight är son till Larry Leight, som grundade Oliver Peoples under mitten av 80-talet. Det kan ha hjälpt lite också.

style-blogs-the-gq-eye-selects-Garrett-Leight-sunglasses.jpeg

Senast ändrad:
Tror tillverkningen sker i rumänien, iaf för den jackan jag köpte. Jag återkommer med kvalitetskänsla när jag fått den nästa vecka på torsdag.

Ströms kör rea på byxorna de gjort tillsammans med Manolo, vid köp av två så får man 40% rabatt. De hade även många fina skjortor, såg t.ex. några Barba Napoli för 799kr. Värt ett besök hörni. Någon som har några andra bra reatips?

Senast ändrad:
Någon som testat Suitsupplys skjortor? Ser att de erbjuder skjortor med spalla camicia för lite drygt tusen spänn. Visst kör väl inte t.ex. Eton med detta?

Ströms kör rea på byxorna de gjort tillsammans med Manolo, vid köp av två så får man 40% rabatt. De hade även många fina skjortor, såg t.ex. några Barba Napoli för 799kr Värt ett besök hörni. Någon som har några andra bra reatips?
Barba för 800 spänn är ju riktigt fint. Synd att de inte kör webshop, indeed.

Lite märkligt att de inte kör webbshop faktiskt. Skulle ju få upp volymerna ordentligt.
Finns dock ganska mycket kostnader och annat som kommer med att ha webshop, typ lagerhantering och framför allt returer i mycket högre grad än vad som kommer med fysisk butik. Jag gillar att handla i butik, skönt att få service om man vill och kunna prova och se vad som passar utan att veta sina exakta mått eller behöva beställa tre storlekar och returnera två.

Någon som kan rekommendera en bra jävla rock på rean?

Har inte kommit så långt i tankarna, men får gärna vara brun/beige/grå/blå. Budget max 4-5k.
Något i denna stilen:

aw18%20DP%20coat%20martingala%201.jpg

Tillbaka
Topp