Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har sex par, de första två köpta när de först lanserades (3 år sedan?), inte haft det problemet med något par.Gillar snittet på dom.
Dock haft lite kvalitetsproblem med knappar/knäppningen i grenen. Har haft ett gäng knappar som lossnat lite väl lätt. Hade föredragit dragkedja
Samma här faktiskt, trodde det var jag som hade ett dåligt exGillar snittet på dom.
Dock haft lite kvalitetsproblem med knappar/knäppningen i grenen. Har haft ett gäng knappar som lossnat lite väl lätt. Hade föredragit dragkedja
Har sex par, de första två köpta när de först lanserades (3 år sedan?), inte haft det problemet med något par.
Intressant! Nåväl, kunde varit värre.Samma här faktiskt, trodde det var jag som hade ett dåligt ex
Passformen var tyvärr lite off... Skicket är GRYMT! Ta chansen, passa på, lev lite, once in a life time och bästa pris kompis hittar du här:Vinterjackan är på ingång! US Army M-1951 fishtail parka från med avtagbart ullfoder och luva med vargpäls. Om du har investerat i en klassisk fältjacka (M-51/M-65) är det här ett kul steg att ta för lite kyligare dagar. Grym vinterjacka i bra skick och fungerar precis lika bra vår som höst utan fodret. Nu saknas bara en vespa.
![]()
![]()
The History of the Fishtail Parka
https://www.heddels.com/2015/01/history-fishtail-parka/
Satsa på nåt bra istället. Japanska jeans är bäst på marknaden och man kan få ett riktigt bra par för omkring 2000kr.Input på riktigt dyra jeans? Gillar tanken och använder mest jeans, menar typ attolini, cuccinelli osv? Pengar i sjön?
Kika in i "den stora jeansnötartråden" på KS alt. /r/rawdenim på reddit! Finns mycket bra jeans som inte ligger riktigt så högt i pris.Input på riktigt dyra jeans? Gillar tanken och använder mest jeans, menar typ attolini, cuccinelli osv? Pengar i sjön?
Vad är det du söker och varför ska jeansen vara dyra?Input på riktigt dyra jeans? Gillar tanken och använder mest jeans, menar typ attolini, cuccinelli osv? Pengar i sjön?
Cross-postar från denim-tråden. Någon?Någon som har erfarenhet av LVC 1954 501 i new rinse-tvätten? Såg att de fanns ett par på END-rean och blev lite sugen.![]()
Jag äger och använder endast jeans från LVC, gillar det starkt, men har inget par i den tvätten.Cross-postar från denim-tråden. Någon?
Cross-postar från denim-tråden. Någon?
Köp om du gillar utseendet. I grund och botten är det likadant tyg som modellerna som är otvättade. Med andra ord kan en modell som är tvättad se helt annorlunda ut efter någon månad beroende på användning och hur jeansen tvättas. Mina LVC 1955 501 har hela tiden en förändring i utseendet. Det är verkligen charmen med jeans.Jag äger och använder endast jeans från LVC, gillar det starkt, men har inget par i den tvätten.
Jag har de, gillar den mörka tvätten. Rekommenderar. Färgar av sig lite grann, men inte i närheten som rådenim.Cross-postar från denim-tråden. Någon?
Tack för alla svar, ska läsa igenom tråden.Vad är det du söker och varför ska jeansen vara dyra?
Rinse = sköljning, lätt tvätt. Inga problem att slita in om det är en faktor, tvärtemot vanligt förekommande att det erbjuds just just ”one wash”/”rinsed”.Cross-postar från denim-tråden. Någon?
Mest att jag läst lite olika om passformen. Just nu finns bara raka modeller i garderoben och tolkat det som denna har en mätt avsmalnat ben. Sen bör man inte räkna med att jeansen skulle krympa särskilt mycket i tvätten när det är ”one wash”? Had ett par vanliga råa Levis o de krympte LÅNGT mer än jag räknat med...Köp om du gillar utseendet. I grund och botten är det likadant tyg som modellerna som är otvättade. Med andra ord kan en modell som är tvättad se helt annorlunda ut efter någon månad beroende på användning och hur jeansen tvättas. Mina LVC 1955 501 har hela tiden en förändring i utseendet. Det är verkligen charmen med jeans.
tvättat och har de krympt mycket i så fall?Jag har de, gillar den mörka tvätten. Rekommenderar. Färgar av sig lite grann, men inte i närheten som rådenim.
Inte tvättat de annat än i kallt vatten ännu, men inget märkt nåt av det.Mest att jag läst lite olika om passformen. Just nu finns bara raka modeller i garderoben och tolkat det som denna har en mätt avsmalnat ben. Sen bör man inte räkna med att jeansen skulle krympa särskilt mycket i tvätten när det är ”one wash”? Had ett par vanliga råa Levis o de krympte LÅNGT mer än jag räknat med...
tvättat och har de krympt mycket i så fall?
Rinsed innebär att modellen är sköljd i kallt vatten en gång. Jag skulle räknat med att jeansen krymper cirka 2-5 % vid tvätt.Mest att jag läst lite olika om passformen. Just nu finns bara raka modeller i garderoben och tolkat det som denna har en mätt avsmalnat ben. Sen bör man inte räkna med att jeansen skulle krympa särskilt mycket i tvätten när det är ”one wash”? Had ett par vanliga råa Levis o de krympte LÅNGT mer än jag räknat med...
tvättat och har de krympt mycket i så fall?
Nej, förra året hade de en lagerrensning av felsydda/ utgående passformer dockNågon som vet om Asket brukar ha rea?
Sålde de felsydda? Borde de typ inte elda upp demNej, förra året hade de en lagerrensning av felsydda/ utgående passformer dock![]()
Har vi inte eldat nog med kläder...?Sålde de felsydda? Borde de typ inte elda upp dem
Kan bara ha varit utgående passformer men vill minnas att det även var mindre felsytt som inte klarade QC. Känns onödigt att elda, så länge de är ärliga med vad som säljs.Sålde de felsydda? Borde de typ inte elda upp dem
Nu får någon gärna rätta mig om jag är helt ute och cyklar men jag har för mig att jag läste någonstans att Asket inte kör några reor för att minska ”köphetsen” och bidra till en mer hållbar världNågon som vet om Asket brukar ha rea?
Det stämmerNu får någon gärna rätta mig om jag är helt ute och cyklar men jag har för mig att jag läste någonstans att Asket inte kör några reor för att minska ”köphetsen” och bidra till en mer hållbar värld
Arméinspirerade goggles, vilket är deras ”grej”.Någon som vet varför CP använder plastpuckar på sina kläder kallat lens?