• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Vinterjackan är på ingång! US Army M-1951 fishtail parka från med avtagbart ullfoder och luva med vargpäls. Om du har investerat i en klassisk fältjacka (M-51/M-65) är det här ett kul steg att ta för lite kyligare dagar. Grym vinterjacka i bra skick och fungerar precis lika bra vår som höst utan fodret. Nu saknas bara en vespa.

m-51 .jpg


fishtail_mods.jpg


The History of the Fishtail Parka
https://www.heddels.com/2015/01/history-fishtail-parka/
Passformen var tyvärr lite off... Skicket är GRYMT! Ta chansen, passa på, lev lite, once in a life time och bästa pris kompis hittar du här:

https://klocksnack.se/threads/us-army-fishtail-park-m-1951-og-107.104989/

fishtail_mods-jpg.1007366


Ledsen för smygreklam.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Cross-postar från denim-tråden. Någon?
Jag äger och använder endast jeans från LVC, gillar det starkt, men har inget par i den tvätten.
Köp om du gillar utseendet. I grund och botten är det likadant tyg som modellerna som är otvättade. Med andra ord kan en modell som är tvättad se helt annorlunda ut efter någon månad beroende på användning och hur jeansen tvättas. Mina LVC 1955 501 har hela tiden en förändring i utseendet. Det är verkligen charmen med jeans.
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Köp om du gillar utseendet. I grund och botten är det likadant tyg som modellerna som är otvättade. Med andra ord kan en modell som är tvättad se helt annorlunda ut efter någon månad beroende på användning och hur jeansen tvättas. Mina LVC 1955 501 har hela tiden en förändring i utseendet. Det är verkligen charmen med jeans.
Mest att jag läst lite olika om passformen. Just nu finns bara raka modeller i garderoben och tolkat det som denna har en mätt avsmalnat ben. Sen bör man inte räkna med att jeansen skulle krympa särskilt mycket i tvätten när det är ”one wash”? Had ett par vanliga råa Levis o de krympte LÅNGT mer än jag räknat med...

Jag har de, gillar den mörka tvätten. Rekommenderar. Färgar av sig lite grann, men inte i närheten som rådenim.
tvättat och har de krympt mycket i så fall?
 
Mest att jag läst lite olika om passformen. Just nu finns bara raka modeller i garderoben och tolkat det som denna har en mätt avsmalnat ben. Sen bör man inte räkna med att jeansen skulle krympa särskilt mycket i tvätten när det är ”one wash”? Had ett par vanliga råa Levis o de krympte LÅNGT mer än jag räknat med...

tvättat och har de krympt mycket i så fall?
Inte tvättat de annat än i kallt vatten ännu, men inget märkt nåt av det.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Mest att jag läst lite olika om passformen. Just nu finns bara raka modeller i garderoben och tolkat det som denna har en mätt avsmalnat ben. Sen bör man inte räkna med att jeansen skulle krympa särskilt mycket i tvätten när det är ”one wash”? Had ett par vanliga råa Levis o de krympte LÅNGT mer än jag räknat med...

tvättat och har de krympt mycket i så fall?
Rinsed innebär att modellen är sköljd i kallt vatten en gång. Jag skulle räknat med att jeansen krymper cirka 2-5 % vid tvätt.
 
Topp