Åskviggen
Silver
Kul! Jag gillar verkligen den blå, riktigt fin.Yes! Gött. Blev dessa två (vita custom fit)
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul! Jag gillar verkligen den blå, riktigt fin.Yes! Gött. Blev dessa två (vita custom fit)
![]()
![]()
Ja, den är trevlig för pengen. Köpte i butik, och de var mysiga nog att ta in ryggen under tiden jag iväg och jobbade lite. Budgetalternativ till denna;
Säkert. Har aldrig klämt på den, men hade inte pröjsat listpris för demJag som kanske har dåligt minne men har inte Mazzarelli skjortorna dragit iväg i pris sista åren? Har ngt minne att det låg på 1200-1300 hos
Gabucci för några år sedan, men minnet kan svika mig.
Instämmer!Kul! Jag gillar verkligen den blå, riktigt fin.
Gillade den skarpt!Yes. Har denna.
![]()
Påstår igen att SI är mindre än CPFan nu skrämmer du mig!
Trodde de var större än SI så beställde Large, har XL i SI![]()
Gillar ditt inlägg och hoppas det stämmerV
Påstår igen att SI är mindre än CP
Hoppas jag ocksåGillar ditt inlägg och hoppas det stämmer![]()
Enorm skillnad. Tyget, passformen, detaljerna. Som priset föreslår.Ska ladda på med lite vita skjortor och funderar på vilken skillnad det är på shirtonomy, som jag brukar beställa ifrån, och tex barba, finamore etc som kostar snäppet mer. Har ni experter någonting att säga om det? Mvh!
Inte testat shirtonomy än, men Barba är förjävla bra tycker jag. Håller dem betydligt högre än t.ex Eton.Ska ladda på med lite vita skjortor och funderar på vilken skillnad det är på shirtonomy, som jag brukar beställa ifrån, och tex barba, finamore etc som kostar snäppet mer. Har ni experter någonting att säga om det? Mvh!
Fast passform måste ändå vara väldigt individuellt? Är f.ö. inte Shirtonomy någon slags tjänst för måttsydda skjortor. Har isf svårt att se att att måttsydda skjortor har sämre passform än RTW (fast du kanske refererar till Barbas och Finamores måttsydda tjänster?)? Det är väl viktigaste USP:n för sådana tjänster. För mig personligen sen några år tillbaka beställer jag bara skjortor från Luxire för att de erbjuder mig perfekt passform utifrån min kropp.Enorm skillnad. Tyget, passformen, detaljerna. Som priset föreslår.
Ska ladda på med lite vita skjortor och funderar på vilken skillnad det är på shirtonomy, som jag brukar beställa ifrån, och tex barba, finamore etc som kostar snäppet mer. Har ni experter någonting att säga om det? Mvh!
Barba är bra men blir lite som med Mazarelli (ovan) då priset är betydligt högre än Eton (deras klassiska twill tyger). Skiljer ju ca 700-800:-/skjorta då. Om det är värt det, köparen får avgöra.Inte testat shirtonomy än, men Barba är förjävla bra tycker jag. Håller dem betydligt högre än t.ex Eton.
Bra att Gabucci har börjat med mått på vissa plagg (mer sånt).Nån som vet hur Mazzarellis custom fit är?
Måtten är inte alltFast passform måste ändå vara väldigt individuellt? Är f.ö. inte Shirtonomy någon slags tjänst för måttsydda skjortor. Har isf svårt att se att att måttsydda skjortor har sämre passform än RTW (fast du kanske refererar till Barbas och Finamores måttsydda tjänster?)? Det är väl viktigaste USP:n för sådana tjänster. För mig personligen sen några år tillbaka beställer jag bara skjortor från Luxire för att de erbjuder mig perfekt passform utifrån min kropp.![]()
Förklara då gärna för mig hur ett märke rent generellt (dvs för alla) kan ha bättre passform än andra märken!Måtten är inte allt
Kollat med OJs butiker?Var kan man köpa en marinblå polo i merino-ull stl L och Stockholm? Den verkar inte finnas någonstans.
Om nätet funkarVar kan man köpa en marinblå polo i merino-ull stl L och Stockholm? Den verkar inte finnas någonstans.
NäFörklara då gärna för mig hur ett märke rent generellt (dvs för alla) kan ha bättre passform än andra märken!
Inga små detaljer på de jag har från OJ. Måste väl också gå att plocka hem någonstans ifrån om du är på det klara med storleken.Jag kollade i en av butikerna idag. De hade vara kroppsfärgade. Hugo boss hade en kvar, men tyvärr i svart, annars verkade den vara i fin kvalite. Sen är jag lite svag för den lilla metallskylten längst ner. Har OJ den lilla detaljen?
Som tur är så har OJ inte den lilla metallskylten, imho så ser det inte bra ut med den typen av logos och ngt jag brukar plocka bortJag kollade i en av butikerna idag. De hade vara kroppsfärgade. Hugo boss hade en kvar, men tyvärr i svart, annars verkade den vara i fin kvalite. Sen är jag lite svag för den lilla metallskylten längst ner. Har OJ den lilla detaljen?
Jo, men det kanske är helt rensat efter jul och rea? Jag tillhör de galningar som går när det är som minst folk i butiken.Inga små detaljer på de jag har från OJ. Måste väl också gå att plocka hem någonstans ifrån om du är på det klara med storleken.
Så det här med att vissa märken "har bättre passform" verkar inte vara något som någon vill förklara?
Marinblå brukar alltid finnas, den verkar inte vara på rea heller.Jo, men det kanske är helt rensat efter jul och rea? Jag tillhör de galningar som går när det är som minst folk i butiken.
Granqvist på Rörstrandsgatan har en som jag tycker verkar schyst. Tror att de har rea på den nu också.Var kan man köpa en marinblå polo i merino-ull stl L och Stockholm? Den verkar inte finnas någonstans.
Jag kollade i en av butikerna idag. De hade vara kroppsfärgade. Hugo boss hade en kvar, men tyvärr i svart, annars verkade den vara i fin kvalite. Sen är jag lite svag för den lilla metallskylten längst ner. Har OJ den lilla detaljen?
De har den på rea, testade den igår.Granqvist på Rörstrandsgatan har en som jag tycker verkar schyst. Tror att de har rea på den nu också.
Så det här med att vissa märken "har bättre passform" verkar inte vara något som någon vill förklara?
Sorry om jag går på just dig gällande detta. Men jag börjar vara less på att att många slänger ur sig att vissa märken har "bra passform", när passform ändå måste vara j-vligt indivudellt.![]()