• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Om man har en skjorta som är för stor i axlarna, är detta enkelt att åtgärda, eller är det dyrt med ett sällan bra resultat? Vad är ett ungefärligt pris hos en skräddare?
 
Har ni gjort några kap under rean i år?

Mitt måste nog vara denna, 100 Hands Gold line skjorta för 1600kr:
IMG_6275 copy.jpg
 

kalufsen

Panerai
Helt klart! Riktigt, riktigt bra skjortor och är mycket nöjd med båda. All feedback man läst om skjortorna förtjänas verkligen, allt ifrån den rullade fållen, kragarna och de otaliga moment som är handsydda är verkligen top notch. Den blåranding har ett oerhört fint tyg, bra vikt så lite styrsel i, bomull men silkeslen och den helblåa har ett relativt tunt tyg som bärs svalt och lite mer relaxed, påminner mycket om en Finamore skjorta jag har!


1.jpg
2.jpg
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Exakt, priserna går upp men produkten i fråga händer det inte mycket med! Inte testat deras tailoring linje då jag tycker måtten är underliga (mao passar inte mig) men bortser vi från rea priserna så har jag svårt att tro att de skulle vara bättre än t ex Caruso osv som ligger på samma prisnivå.
Testat kavajen och jag håller med! Vilka knepiga mått? Jag brukar vara som handen i handsken i de flesta otr kavajer med italienskt snitt. Detta fungerade inte ens med mycket god vilja. Axelbredden t.ex. är definitivt normativt en 48:a och såklart alldeles för bred på mig.
 

kalufsen

Panerai
Någon som köpt strumpor från BB och kan berätta hur de skall tvättas? Står endast 30 grader på deras hemsida.

Köpte 5 par nu på rean och efter första tvätten (30 grader, fintvätt program) har de krympt och är otroligt luddiga vilket verkar konstigt. Har ullstrumpor från Sozzi, Pantherella och Falke och tvättar alla i 30/40 grader utan problem på vanligt program.

Förstår att man generellt tvättar just ullprodukter i ullprogram men aldrig behövt det på strumpor från andra märken.

COC råd för Pantherella:

upload_2019-1-15_20-45-10.png
Har fått svar från BB nu, reklamation och fått en retursedel. Något man inte kan klanka på BB om är deras service iaf (vad jag själv upplevt), synd att produkterna för mig så här långt inte levt upp till samma standard.
 
Har fått svar från BB nu, reklamation och fått en retursedel. Något man inte kan klanka på BB om är deras service iaf (vad jag själv upplevt), synd att produkterna för mig så här långt inte levt upp till samma standard.
Jag tycker deras byxor och kavajer har varit ok, skjortor och tröjor dåliga. Mina knapphål på både tröjor och skjortor är alldeles för stora, så knapparna bara faller ur.
 

kalufsen

Panerai
Jag tycker deras byxor och kavajer har varit ok, skjortor och tröjor dåliga. Mina knapphål på både tröjor och skjortor är alldeles för stora, så knapparna bara faller ur.
Har inga problem med någon av skjortorna jag har kvar från BB faktiskt, (Francis och Fredrik) men kanske måndagsex? Jag är inte sen att påpeka om jag är missnöjd med något så ligger man på brukar det lösa sig.
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Vad tråkigt! Beställde du på rean som är just nu?
Exakt! Upplever finishen som ok, men inte värt 9k, känner jag spontant. Dock ska det ju nämnas att tyget drar upp priset en del på just denna.
Helhetsintrycket är positivt. Det är en väldigt välgjord kavaj med snyggt snitt. Hade gärna behållit kavajen för reapriset om inte måtten varit märkliga.
 
Topp