• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Det fick bli en till beställning från Charles Tyrwhitt då jag såg att de kommit en ny färg till zip-tröjan. Landade tillslut på 1340:- efter diverse rabatter vilket känns riktigt prisvärt.
upload_2019-1-16_21-40-47.png
Ska ha den där ziptröjan i ”stone” också.

Längd/kg på dig? S är som sagt lite stor för min del - vill dock inte åt tight passform.

Har varit så sugen på den jackan, men användningsområdet känns något snävt med tanke på hur jag klär mig. Grymt coolt plagg iaf som blir ännu bättre tvättat!

Någon som vet om Asket brukar ha rea?
Nej, förra året hade de en lagerrensning av felsydda/ utgående passformer dock :)
Nu får någon gärna rätta mig om jag är helt ute och cyklar men jag har för mig att jag läste någonstans att Asket inte kör några reor för att minska ”köphetsen” och bidra till en mer hållbar värld
Fick ett mail igår.

When
Friday 25th: 08:00-18:00. Saturday 26th: 10:00-15:00
Where
The ASKET Showroom & Office. Dalagatan 27, Stockholm
What's Offered
The Chino 1.0 (Apr 2018-Oct 2018) - 750kr (before 1250kr)
The Merino Sweater (until March 2018) - 450kr (before 900kr)
Selected production samples - 70% off

Hur är Eidos skjortor i storlek? Såg en annons där de beskrev L som 42. I vanliga fall brukar väl L vara 41?

Själv ligger jag på typ 40-41. Skulle det motsvara Eidos M?

Hur är Eidos skjortor i storlek? Såg en annons där de beskrev L som 42. I vanliga fall brukar väl L vara 41?

Själv ligger jag på typ 40-41. Skulle det motsvara Eidos M?
Det beror lite på säsong, skicka en bild på skjortan du menar. Jag är både medium och large i vissa skjortor från Eidos och vanligtvis 41-42*.

Senast ändrad:
Fick ett mail igår.

When
Where
What's Offered
Där ser man!

Fick ett mail igår.

When
Where
What's Offered

Jag gillar deras approach med hur vi konsumerar kläder idag men är inte detta lite hyckleri?
"
ASKET har lagt till ett evenemang.
15 januari kl. 07:55 ·
Not betting on seasonal collections means that we don't do seasonal sales. Instead, our garments are fairly priced all year round.

However, in line with our "Garments as software"-principle, based on your feedback we make improvements to our permanent collection over time. Sometimes it's just small tweaks and sometimes the updates are more significant. And when our garment updates are larger, we're able to offer the limited pieces left of the old version at a great deal.

Since we recently shifted sizing of The Chino, gave The Merino Sweater a construction improvement and have some other goodies, we're calling to our third Collection Update.
"

Jag gillar deras approach med hur vi konsumerar kläder idag men är inte detta lite hyckleri?
"
ASKET har lagt till ett evenemang.
15 januari kl. 07:55 ·
Not betting on seasonal collections means that we don't do seasonal sales. Instead, our garments are fairly priced all year round.

However, in line with our "Garments as software"-principle, based on your feedback we make improvements to our permanent collection over time. Sometimes it's just small tweaks and sometimes the updates are more significant. And when our garment updates are larger, we're able to offer the limited pieces left of the old version at a great deal.

Since we recently shifted sizing of The Chino, gave The Merino Sweater a construction improvement and have some other goodies, we're calling to our third Collection Update.
"
Jo, jag håller med. Det blir ju lite dubbelmoral hur man än vrider och vänder på det

Snabb fråga, nån som testat Granqvists Royal Oxford? Den skjorta jag hade beställt för en vecka sen visade sig vara slut, så jag fick erbjudande att välja en annan.

Jag hade valt en randig OCBD, och funderar på att välja en BD i Royal Oxford istället. Feedback på det?

En vettig mönstrad/printad scarf likt drakes, om man inte vill pröjsa 3’, vart söker man sig? :)
CoC rea? CoC har ett gäng för mellan 1500-2000 kr. Designmässigt är de ju ofta rena drömmen, men på fullpris kan det verkligen ta emot. Jag skulle köpt "the real deal" fast på rea istället för att söka något nästan lika bra. Men söker du lite enklare design så kolla in Gabuccis rea. Finns några fina scarves där till bra priser.

Hade du valt bild 1 hade jag kunna ge dig mängder med tips, men har tyvärr ingen koll på den typen som du är ute efter. Men har (hade) inte SkoAB nåt i den stilen? Men jag kanske minns fel?

Yep, det är svårt! Upptäckte att Shibumi Firenze hade några, ska söka vidare och begrunda mina alternativ, har ingen användning av det än på ett par månader så det är ingen brådska. :D

Tillbaka
Topp