• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Hej tips på bra skräddare i sthlm för att lägga upp rockärmar.

Visst fanns det en tråd som berörde ämnet eller var det i den här tråden tom!?

Sitter den normalt? Alltså typ true to size?

Tycker den ser riktigt grym ut och är sugen själv, såg den tyvärr inte i butik när jag var inne där för någon månad sedan så missade att prova.

Bra handlat, var sugen på att testa någon 100 hands jag med efter alla lovord dom fått men inte hittat någon i min size i någon färg jag ville ha.

Den är riktigt grym och tung i stickningen.
Nja jag tycker inte riktigt att den är True to size kanske ur ett regelrätt perspektiv.
Jag är 190cm 100kg, smal midja och breda axlar och medium sitter bra på mig med lagom "byls" för modellen.
Jag är normalt large.

Den är riktigt grym och tung i stickningen.
Nja jag tycker inte riktigt att den är True to size kanske ur ett regelrätt perspektiv.
Jag är 190cm 100kg, smal midja och breda axlar och medium sitter bra på mig med lagom "byls" för modellen.
Jag är normalt large.

Misstänkte nästan det, ’militära’-grejer har en tendens att vara rätt bitiga i storleken.

Kanske får avvakta och ta en sväng in i butiken nästa gång jag är i Götet.

Kul att din sitter och bra och tack för info!

Misstänkte nästan det, ’militära’-grejer har en tendens att vara rätt bitiga i storleken.

Kanske får avvakta och ta en sväng in i butiken nästa gång jag är i Götet.

Kul att din sitter och bra och tack för info!

Fick samma info om att de skulle vara lite större i storleken, jag brukar ha S men den var för tajt på mig.. är väl tyvärr så att man gått å blivit fet :confused:;)

Är i behov av en ny plånbok. Tänker mig något med åtminstone 6 kortplatser och gärna ett fack för sedlar (även fast jag typ aldrig har sedlar :eek: ) budget helst runt 1-1,5 tkr men om det är bra grejer kan jag nog sträcka mig ändå till 2tkr. Har ni några bra tips?

Är i behov av en ny plånbok. Tänker mig något med åtminstone 6 kortplatser och gärna ett fack för sedlar (även fast jag typ aldrig har sedlar :eek: ) budget helst runt 1-1,5 tkr men om det är bra grejer kan jag nog sträcka mig ändå till 2tkr. Har ni några bra tips?
Jag gillar SECRID, inte nödvändigtvis så mycket för RFID-skyddet men för den där "fold out"-funktionen samt att den finns i flera tjusiga finishes.
Just skinnvarianterna åldras väl imo.

Finns i flera storlekar beroende på dina behov.

Räcker det inte med plats för fyra? Isånt fall kanske porte cartes double?

Kan även rekommendera Hanibal Kemtvätt på Hornsgatan 79. Som oproportionerlig har jag betalat mycket pengar i straffavgift till olika skräddare och Hanibal har levererat stabilt genom åren. Gick ett tag till Götrich skrädderifirma men det var dyrt och armarna blev ibland för korta. Testade Vivian en en gång men då blev armarna för långa. Så jag har hållit mig till Hanibal!

Är det någon som har erfarenhet av produkter från https://www.esalmonson.se/ ?

Tänker framförallt på bälten. Gillar tanken på svenskt, hantverk och tweed i kombination - men frågan är om kvaliteten motsvarar priset?
Har ingen erfarenhet, men tänker generellt att det är unik och spännande produkt. Du kan säkert hitta mer prisvärda bälten från stora tillverkare.
Framförallt i reatider. Men om ursprunget och storyn är eggande nog så blir ju priset sekundärt. Kvalitetsmässigt är bältet på pappret en fullträff. De verkar ju vara helt öppna med produktionskostnaderna, likt Private White V.C. Framförallt hantverket som skenar såklart, vilket inte betyder att det nödvändigtvis är bra, men pengar kostar det likväl.
Vill du ha ett svenskt bälte med anor som i bästa fall kan ärvas av nästa generation så finns de hos Böle: https://shop.boletannery.com/collections/classic/products/belt-wide

Senast ändrad:
Kan även rekommendera Hanibal Kemtvätt på Hornsgatan 79. Som oproportionerlig har jag betalat mycket pengar i straffavgift till olika skräddare och Hanibal har levererat stabilt genom åren. Gick ett tag till Götrich skrädderifirma men det var dyrt och armarna blev ibland för korta. Testade Vivian en en gång men då blev armarna för långa. Så jag har hållit mig till Hanibal!
Kör också Hannibal sedan ett gäng år. Som du säger han är stabil kvalitetsmässigt. Han har bla fixat lite mer avancerade saker som att ta bort tygveck i nacken på kavajer med gott resultat.
Nästa gång ska jag dock testa NKs skrädderi i ny regi. Hört en del positivt om dem.

Kör också Hannibal sedan ett gäng år. Som du säger han är stabil kvalitetsmässigt. Han har bla fixat lite mer avancerade saker som att ta bort tygveck i nacken på kavajer med gott resultat.
Nästa gång ska jag dock testa NKs skrädderi i ny regi. Hört en del positivt om dem.
Jag har i närtid lämnat kavajer, kostym och byxor till deras kemtvätt. Det ser ut som nytt med fina veck där de ska vara. Allt har varit ull. Jag kan inte peka på varför, men jag känner att det är det bästa hittills. Mycket nöjd. Jag har lämnat skrädderijobb till dem också som gjort mig nöjd. Det är ett bra gäng som jobbar där. Senast såg jag att min favoritdam jobbar kvar så några kanske har fått stanna, trots ny regi.

Edit. Jag läste ditt inlägg slarvigt. Där du skrev NK syftade jag på Åhléns city. Sorry, men det blev ytterligare ett bra tips.

Senast ändrad:
Beror ju på hur man definierar "bra grejer". Allt jag provat har, ur ett använda perspektiv, hållit väldigt bra.
Man kan till och med tvätta grejerna i vatten utan större problem.
Med de argumenten är även en presenning ett bra plagg :p

Nej men för att svara seriöst och konstruktivt, ursprungliga frågeställningen har för lite kontext för ett vettigt svar.

Tygveck i nacken - a.k.a nackhylla, antar jag? ;) Standard på alla kavajer jag köper!

Tillbaka
Topp