Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sitter den normalt? Alltså typ true to size?
Tycker den ser riktigt grym ut och är sugen själv, såg den tyvärr inte i butik när jag var inne där för någon månad sedan så missade att prova.
Bra handlat, var sugen på att testa någon 100 hands jag med efter alla lovord dom fått men inte hittat någon i min size i någon färg jag ville ha.
Den är riktigt grym och tung i stickningen.
Nja jag tycker inte riktigt att den är True to size kanske ur ett regelrätt perspektiv.
Jag är 190cm 100kg, smal midja och breda axlar och medium sitter bra på mig med lagom "byls" för modellen.
Jag är normalt large.
Nej!Linnégatan kör en väldigt fin rea i år, inkl 30% på hela deras EG-utbud.
De flesta storlekarna är dock redan slutsålda, antar det gick åt under rean i butiken.
De har ett par blåa conistons på rea också....Nej!
Varför såg jag detta för!
Stå emot nu, du behöver inte fler skor och det är ”bara” 30%......
![]()
Har ett gäng Slimline och tycker de sitter bra för pengen. Är 172 och och väger ca 70 kg och drar storlek 38. Dock är de långa i ärmarna i jämförelse med ex Drakes och Mazzarelli i samma storlek. Fitted body är "boxigare" och rakare om jag inte missminner mig när jag provat.Stenströms slimline vs fitted body? Input?
Misstänkte nästan det, ’militära’-grejer har en tendens att vara rätt bitiga i storleken.
Kanske får avvakta och ta en sväng in i butiken nästa gång jag är i Götet.
Kul att din sitter och bra och tack för info!
Har lagt upp flera rockärmar hos Vivian! Rekommenderas som vanligt!Hej tips på bra skräddare i sthlm för att lägga upp rockärmar.
Visst fanns det en tråd som berörde ämnet eller var det i den här tråden tom!?
Har lagt upp flera rockärmar hos Vivian! Rekommenderas som vanligt!
Skulle rekommendera vivian också. Förstärkt sömmar i ett antal plagg
Ett tag sedan jag var dit nu, speciellt med en rock så minns inte riktigt men kanske 300kr för att lägga upp ärmarna på en rock.Tackar! Hur ser prisbilden ut.
Kanske är mer värt att leta en rock som sitter bättre ifrån början.
Ett tag sedan jag var dit nu, speciellt med en rock så minns inte riktigt men kanske 300kr för att lägga upp ärmarna på en rock.
Jag gillar SECRID, inte nödvändigtvis så mycket för RFID-skyddet men för den där "fold out"-funktionen samt att den finns i flera tjusiga finishes.Är i behov av en ny plånbok. Tänker mig något med åtminstone 6 kortplatser och gärna ett fack för sedlar (även fast jag typ aldrig har sedlar) budget helst runt 1-1,5 tkr men om det är bra grejer kan jag nog sträcka mig ändå till 2tkr. Har ni några bra tips?
Räcker det inte med plats för fyra? Isånt fall kanske porte cartes double?Är i behov av en ny plånbok. Tänker mig något med åtminstone 6 kortplatser och gärna ett fack för sedlar (även fast jag typ aldrig har sedlar) budget helst runt 1-1,5 tkr men om det är bra grejer kan jag nog sträcka mig ändå till 2tkr. Har ni några bra tips?
Fin! Jag har en korthållare med plats för fyra kort idag men tycker det är lite för lite. Finns några kort som jag inte får med mig, visserligen kort som inte används särskilt ofta.Räcker det inte med plats för fyra? Isånt fall kanske porte cartes double?
Har ingen erfarenhet, men tänker generellt att det är unik och spännande produkt. Du kan säkert hitta mer prisvärda bälten från stora tillverkare.Är det någon som har erfarenhet av produkter från https://www.esalmonson.se/ ?
Tänker framförallt på bälten. Gillar tanken på svenskt, hantverk och tweed i kombination - men frågan är om kvaliteten motsvarar priset?
Menar du den på Riddargatan? Tror det kan bli lite dyrare. Har för mig att min nedläggning (rock) kostade 460.Ett tag sedan jag var dit nu, speciellt med en rock så minns inte riktigt men kanske 300kr för att lägga upp ärmarna på en rock.
Kör också Hannibal sedan ett gäng år. Som du säger han är stabil kvalitetsmässigt. Han har bla fixat lite mer avancerade saker som att ta bort tygveck i nacken på kavajer med gott resultat.Kan även rekommendera Hanibal Kemtvätt på Hornsgatan 79. Som oproportionerlig har jag betalat mycket pengar i straffavgift till olika skräddare och Hanibal har levererat stabilt genom åren. Gick ett tag till Götrich skrädderifirma men det var dyrt och armarna blev ibland för korta. Testade Vivian en en gång men då blev armarna för långa. Så jag har hållit mig till Hanibal!
Jag har i närtid lämnat kavajer, kostym och byxor till deras kemtvätt. Det ser ut som nytt med fina veck där de ska vara. Allt har varit ull. Jag kan inte peka på varför, men jag känner att det är det bästa hittills. Mycket nöjd. Jag har lämnat skrädderijobb till dem också som gjort mig nöjd. Det är ett bra gäng som jobbar där. Senast såg jag att min favoritdam jobbar kvar så några kanske har fått stanna, trots ny regi.Kör också Hannibal sedan ett gäng år. Som du säger han är stabil kvalitetsmässigt. Han har bla fixat lite mer avancerade saker som att ta bort tygveck i nacken på kavajer med gott resultat.
Nästa gång ska jag dock testa NKs skrädderi i ny regi. Hört en del positivt om dem.
Tips på dunväst/jacka att ha under rock?
"Bra" grejer. Knappt godkänt för pengen om du frågar mig. Känns inte som nån kvalitetspryl direkt.Uniqlo rekommenderades tidigare i tråden. Bra grejer!
"Bra" grejer. Knappt godkänt för pängen om du frågar mig. Känns inte som nån kvalitetspryl direkt.
Med de argumenten är även en presenning ett bra plaggBeror ju på hur man definierar "bra grejer". Allt jag provat har, ur ett använda perspektiv, hållit väldigt bra.
Man kan till och med tvätta grejerna i vatten utan större problem.
Tygveck i nacken - a.k.a nackhylla, antar jag?Kör också Hannibal sedan ett gäng år. Som du säger han är stabil kvalitetsmässigt. Han har bla fixat lite mer avancerade saker som att ta bort tygveck i nacken på kavajer med gott resultat.
Nästa gång ska jag dock testa NKs skrädderi i ny regi. Hört en del positivt om dem.
Va?Med de argumenten är även en presenning ett bra plagg![]()