• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ett klick bort...
https://www.uniqlo.com/eu/en/size/414349_size.html
Du är inte så mycket för att leta efter saker själv va?
2vr55t.jpg
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Tänker att jag ska börja bära slips lite mer till vardags så behöver lite tips på prisvärda slipsar som är lite bredare, mellan 7,5 och 8,5 cm.
Pris tänker jag mig runt 500 kr, är ändå student och mitt primära intresse är klockor och inte slipsar :D
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Tänker att jag ska börja bära slips lite mer till vardags så behöver lite tips på prisvärda slipsar som är lite bredare, mellan 7,5 och 8,5 cm.
Pris tänker jag mig runt 500 kr, är ändå student och mitt primära intresse är klockor och inte slipsar :D
När jag började jobba i slips köpte jag en hel på Andrews Ties, numera Granqvist https://granqviststore.se.
Inte fantastiska men klart ok med tanke på kvalité, pris och utbud.

/B
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Tänker att jag ska börja bära slips lite mer till vardags så behöver lite tips på prisvärda slipsar som är lite bredare, mellan 7,5 och 8,5 cm.
Pris tänker jag mig runt 500 kr, är ändå student och mitt primära intresse är klockor och inte slipsar :D

När jag började jobba i slips köpte jag en hel på Andrews Ties, numera Granqvist https://granqviststore.se.
Inte fantastiska men klart ok med tanke på kvalité, pris och utbud.

/B
Upptäckte just att de verkar ha blivit betydligt dyrare...Trist.
/B

Edit: på rea verkar det finnas en del.
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Upptäckte just att de verkar ha blivit betydligt dyrare...Trist.
/B

Edit: på rea verkar det finnas en del.
Mm var lite i dyraste laget :/
Men hitta en del när jag testa Google funktionen på datorn..
Nästa fråga då,
Om man ska köpa sina 2-3 första slipsar är det någon färg/mönster man måste ha?
I garderoben är mina shjortor uteslutande blå, rosa och vita blandat med helfärgade och mönstrade. :)
 
Mm var lite i dyraste laget :/
Men hitta en del när jag testa Google funktionen på datorn..
Nästa fråga då,
Om man ska köpa sina 2-3 första slipsar är det någon färg/mönster man måste ha?
I garderoben är mina shjortor uteslutande blå, rosa och vita blandat med helfärgade och mönstrade. :)

Jag hade nog köpt något marinblått, något mörkare orange, och slutligen något vinrött.

Ett par bilder på weinås:

YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjExMDc2MTk7czoxOiJ3IjtpOjk4MDtzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6IjE5YTc0YzE2OGFiNTYyODc4YjY3ZTc1ZWIyOWQ3OGMyZDhjMjIwNjciO30=


Andyweiny.jpg


Weinas_large2.jpg
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Jag hade nog köpt något marinblått, något mörkare orange, och slutligen något vinrött.

Ett par bilder på weinås:

YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjExMDc2MTk7czoxOiJ3IjtpOjk4MDtzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6IjE5YTc0YzE2OGFiNTYyODc4YjY3ZTc1ZWIyOWQ3OGMyZDhjMjIwNjciO30=


Andyweiny.jpg


Weinas_large2.jpg
Att tänka på är att @Whedda (och jag) alltid kör minst ett, men aldrig alla, plagg mönstrat. Eftersom jag har många enfärgade skjortor och kostymer blir normalt (för mig) bäst/enklast med mönster i slipsen. Tvärtom alltså - om jag har mönster i kostym och skjorta "behövs" det en enfärgad slips för att lugna ner helheten. Sen kan man även variera med struktur. Enklast görs det i slipsen med tex grenadine.

/B
 
Senast ändrad:

konkret

Cartier
2-Faktor
@Lindrian jag ser från tidigare inlägg att du har ett par Incotex i din garderob som sitter som skuret på dig. Tänkte därför kolla om du har någon input på vilken färg av dem som du gillar mest och upplever som trevligast. Har så jäkla svårt att bestämma mig för vilken jag är mest sugen på.

Står mellan följande två:
D6169E39-B088-418C-BB9C-3FA2C3255B2E.png F22600B2-23E1-47BE-8509-7DFF170AAC65.png

Ute efter ett par jag kan ha både till vardags på kontor men även på fritiden ute på stan och liknande som passar till det mesta från t-shirt till skjorta.

Tacksam för assistans.:)
 
@Lindrian jag ser från tidigare inlägg att du har ett par Incotex i din garderob som sitter som skuret på dig. Tänkte därför kolla om du har någon input på vilken färg av dem som du gillar mest och upplever som trevligast. Har så jäkla svårt att bestämma mig för vilken jag är mest sugen på.

Står mellan följande två:
D6169E39-B088-418C-BB9C-3FA2C3255B2E.png F22600B2-23E1-47BE-8509-7DFF170AAC65.png

Ute efter ett par jag kan ha både till vardags på kontor men även på fritiden ute på stan och liknande som passar till det mesta från t-shirt till skjorta.

Tacksam för assistans.:)
Jag har väldigt många, och alla sitter bra på mig.

Jag tror du har valt en khaki (eller liknande) och en "kit". De som är kit är mer åt det benvita/ljusgrå hållet än någon form av beige imo. Jag tror du kommer längre på de som är lite mörkare (khaki), men du kan egentligen inte gå fel med nån av dom.

Knäppte en bild precis åt dig, så du får se skillnaden:
IMG_4414.jpg


Dessvärre har jag inga bättre bilder på outfits än dessa. De ser nog ganska lika ut i ton, för det är skarpt motljus på den ena.

Khaki:
cab06f3a-435b-4ae0-822f-694d44f1f830-jpeg.923004


Kit:
bef8fa02-f82e-432b-ab66-2b16951cee76-jpeg.1049699
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Jag har väldigt många, och alla sitter bra på mig.

Jag tror du har valt en khaki (eller liknande) och en "kit". De som är kit är mer åt det benvita/ljusgrå hållet än någon form av beige imo. Jag tror du kommer längre på de som är lite mörkare (khaki), men du kan egentligen inte gå fel med nån av dom.

Knäppte en bild precis åt dig, så du får se skillnaden:
IMG_4414.jpg


Dessvärre har jag inga bättre bilder på outfits än dessa. De ser nog ganska lika ut i ton, för det är skarpt motljus på den ena.

Khaki:
cab06f3a-435b-4ae0-822f-694d44f1f830-jpeg.923004


Kit:
bef8fa02-f82e-432b-ab66-2b16951cee76-jpeg.1049699

Stort, stort tack för bilderna och hjälpen. Lutar mot de mörkare och sedan komplettera med de ljusare om jag känner att jag behöver. Tycker de mörkare på bilden du länkade ser riktigt vassa ut!

Har du använt dig av en skräddare för att lägga upp byxorna vid fötterna på de mörkare byxorna?
 
Stort, stort tack för bilderna och hjälpen. Lutar mot de mörkare och sedan komplettera med de ljusare om jag känner att jag behöver. Tycker de mörkare på bilden du länkade ser riktigt vassa ut!

Har du använt dig av en skräddare för att lägga upp byxorna vid fötterna på de mörkare byxorna?
Yessir, bad en skräddare lägga upp dom 5cm.

Jag vet inte om det är möjligt, men om jag får chansen i framtiden ska jag fråga om det går att få slagen "dubbelvikta". Nu är de vikta som vanligt, men då det är så tunn bomull, tycker jag det blir lite klent. Ett till lager hade varit perfekt.
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Yessir, bad en skräddare lägga upp dom 5cm.

Jag vet inte om det är möjligt, men om jag får chansen i framtiden ska jag fråga om det går att få slagen "dubbelvikta". Nu är de vikta som vanligt, men då det är så tunn bomull, tycker jag det blir lite klent. Ett till lager hade varit perfekt.
Tack för tipset och hjälpen! :)
 

TJ Mackey

Omega
Någon som äger ett par orslow 107? funderar på att köpa ett par. Undrar hur kvalitén är och om dom är värda pengarna?
Jag har tre par 107. Föll först för hans tajta sömmar i fotänden. Jag tycker även att snittet är grymt, även på 105. Värt pengarna känns svårt dock. Jag kanske sliter mer än genomsnittsmänniskan, men jag tycker att grenen "öppnar" sig efter för kort tids användande. Jämför gärna med Warehouse, TCB och LVC
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Tänker att jag ska börja bära slips lite mer till vardags så behöver lite tips på prisvärda slipsar som är lite bredare, mellan 7,5 och 8,5 cm.
Pris tänker jag mig runt 500 kr, är ändå student och mitt primära intresse är klockor och inte slipsar :D

Kolla tradera, finns massor av kul slipsar i prisklassen 20-50kr, riktigt kul om du går upp ett snäpp. Här är en hög med mina trattenslipsar, bland andra shantung från Poszetka, printat siden från Hardy Amies London och Dunhill och ribbat silke från Kent and Curwen. :) Totalpris för alla 6 på bild understiger 500kr.
98197020-7D8E-4178-9ED0-7635D29202C4.jpeg


Mm var lite i dyraste laget :/
Men hitta en del när jag testa Google funktionen på datorn..
Nästa fråga då,
Om man ska köpa sina 2-3 första slipsar är det någon färg/mönster man måste ha?
I garderoben är mina shjortor uteslutande blå, rosa och vita blandat med helfärgade och mönstrade. :)

Marinblå enfärgad i typ grenadine eller annat material med lite struktur, vinröd med lite mönster i och grön med någon form av mönster hade jag valt om jag fick välja tre.
 
Senast ändrad:
Har kommit över en grym M65 fältjacka. Sitter riktigt bra överlag men tycker armarna är alldeles för vida. Skulle kunna ta in halva ärmvidden nästintill. Är detta ett svårt ingrepp eller klarar en vanlig skräddare av det? Jackan är 100% bomull.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Har kommit över en grym M65 fältjacka. Sitter riktigt bra överlag men tycker armarna är alldeles för vida. Skulle kunna ta in halva ärmvidden nästintill. Är detta ett svårt ingrepp eller klarar en vanlig skräddare av det? Jackan är 100% bomull.
Det låter som allt är i sin ordning för en traditionell passform på just M-65. Fundera både en och två gånger innan du gör det ingreppet. Lägg upp en bild också.
 
Armhålen kmr inte gå att ändra, så det kmr troligen se udda ut.

Det låter som allt är i sin ordning för en traditionell passform på just M-65. Fundera både en och två gånger innan du gör det ingreppet. Lägg upp en bild också.
Tack för input! Förstår poängen med passformen ska försöka ta någon bild. Eventuellt flytta kardborrebandet, just nu är det överflödigt med tyg!
 

Frele

Cartier
Någon som kan tipsa om prisvärda paraplyer? Helst ca 5-600 men kan tänka mig att sträcka mig en bit till om jag får bra grejer, säg ca 1k. Är trött på skräpet jag har nu.
 
Topp