• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Tycker den ser trevlig ut. Ska absolut kolla in dem.
Håller med, kan nog fungera bra som business casual skjorta.

Jag fick även det bästa svaret från Eton ang ”non-Iron” behandling av skjortan :)
18DA5168-418E-4608-A81F-5DB51A454E9A.jpeg

Äntligen en skjorta utan den vidriga non-Iron behandlingen :)

Kan tipsa om att CoC verkar avsluta sin rea med priser med uppåt 80% rabatt. Knep ett par President's jeans för 500 kr som exempel (ord. 2500 kr) :)

Senast ändrad:
Någon här som testats Etons "New soft classics" vita royale oxford skjorta?
Skulle vara kul att få höra lite omdömen gällande tygets hållbarhet, formaliteten och kragarna :)
Jag köpte för två veckor en av deras nya New soft classics, deras blå-randiga. Mycket sköna måste jag säga och för priset känns den mycket bättre än Polo’s Oxfords som känns som en schysst jämförelse.

Någon som har schysst input till mitt dilemma:
Vill gärna ha ett par trevliga byxor inför vår/sommar varpå jag har börjat kolla in Incotex’s modeller. Jag har fastnat för två stycken:
Ull-byxor:
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/incotex-slim-fit-super-100s-wool-trousers-navy.html

Chinos:
https://www.manofakind.se/klader/byxor/chinos/incotex-garbadine-chinos-marinbla-60390425-829

Klär mig business casual och vill gärna köpa ett par som passar till det mesta. Vilka skulle ni valt och varför? Kan verkligen inte bestämma mig. Chinosen ser så härliga ut, men gillar idén med ull-byxor både mer casual och uppstyrt. Eller är dessa så olika att de inte är jämförliga?

Någon som har bra tips på gröna ofodrade fieldjackets i bomull? (Och helst utan fula loggor och annat på)

Min nuvarande från made in the shade börjar bli för trött (säkert hängt med i 5 år) och aspesi är för dyrt. Tips önskas under 3 500.

Senast ändrad:
Det här är helt orimligt. Levi's Vintage Clothing type I med 70 % rabatt hos CareOfCarl. Jag har redan en hängandes i garderoben. Det är en kul modell ur så många perspektiv och historiskt sett är den spot on.
jaackets-004_9aeccadd-4521-43aa-9186-d48587317133_1024x1024.jpg

https://www.careofcarl.com/sv/artik...ing-1936-type-i-denim-jacket-rigid-n6959.html

Inspiration från Bryceland’s (som har en egen modell).

4607BA70-B17E-4339-B723-FF22A3C902DB.jpeg
F9AD854F-FC23-41FF-85D5-F1955FA3A444.jpeg

http://www.brycelandsco.com/search?q=type+

Keith

3D24B7A5-3532-4C55-83B7-70A7A6CF9C28.jpeg

Martin Sheen (från filmen Bladlands)

10-1.jpg

King

type2-elvis-2.jpg

Mount-Rushmore-Jackets-2-1540310063343.jpg
Riktigt bra. Synd att C&C inte levererar utanför norden...

Jag köpte för två veckor en av deras nya New soft classics, deras blå-randiga. Mycket sköna måste jag säga och för priset känns den mycket bättre än Polo’s Oxfords som känns som en schysst jämförelse.
Grymt! Har du hunnit tvätta den än? Tänkte mest hur den hanterar tvätten och om tyget är lika skönt efter 2-3 tvättar?

Nån som har testat rådenim selvedge från NEUW? Bra kvalitet? Krymper/ tänjer sig? Färgar av sig fortfarande efter ett gäng tvättar? Tacksam för hjälp!

Testade ett par skjortor från mazzarelli, men dessvärre var inte passformen för mig. För tight över bröst, och för långa ärmar.

Vad svårt det ska vara att hitta välsittande skjortor.....
Då är det nog ingen idé att jag provar dom heller... har lite för smal hals för min kropp. Måste ha 39-40 i hals, men de flesta skjortor blir då för tighta över bröstet. Martin Björk hade gillat hur Eton och Stenströms slim sitter på mig. Enda otr jag har hittat hittills är Eton contemporary.

Då är det nog ingen idé att jag provar dom heller... har lite för smal hals för min kropp. Måste ha 39-40 i hals, men de flesta skjortor blir då för tighta över bröstet. Martin Björk hade gillat hur Eton och Stenströms slim sitter på mig. Enda otr jag har hittat hittills är Eton contemporary.
De som har suttit bäst på mig hittills har varit 100 Hands. Deras mönster sitter bra, och jag tycker att de är lagom slim.

Barba kan fungera, men ofta är de lite för slimmade. Jag vill ha 39-40 i hals, 108-110 i bröst och 96-98 i midja, beroende på skjortans mönster osv. Detta i kombination med ärmar på runt 88cm. Kanske är för evigt förpassad till världen av MTM.

100 Hands besöker ju Malmö i April, kanske får knipa ett par skjortor då... Synd bara det är så dyrt.

De som har suttit bäst på mig hittills har varit 100 Hands. Deras mönster sitter bra, och jag tycker att de är lagom slim.

Barba kan fungera, men ofta är de lite för slimmade. Jag vill ha 39-40 i hals, 108-110 i bröst och 96-98 i midja, beroende på skjortans mönster osv. Detta i kombination med ärmar på runt 88cm. Kanske är för evigt förpassad till världen av MTM.

100 Hands besöker ju Malmö i April, kanske får knipa ett par skjortor då... Synd bara det är så dyrt.
Tycker 100 hands är väldigt slim, kommer definitivt bara köra mtm från dem framöver...

Intressant! Min är en ullblandning, så kanske har lite mer stretch? Vad rekommenderar du?
Hm vet inte riktigt, har bara en från 100 hands men den är definitivt slim. Har kört saman och Bauer och båda är bra, ska testa 100 hands mtm nästa gång tänkte jag, men för de flesta skjortorna behöver jag inte alla handsydda detaljerna och då tycker jag Saman räcker bra.

Tillbaka
Topp