• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Köpte ett par handskar från Hestra. Läste lite om dem nu och står att man ska undvika att de kommer i kontakt med vatten och inte bör bära dem i regn. Bara jag som förväntar mig att handskar (i den pris/kvalitets-klassen) ska klara väta? Det har blivit mörka fläckar och skiftningar på handskarna, vilket det inte blivit på mitt tidigare par i skinn från Gant, trots att de burits i snö och regn i två år. Känns lite märkligt... I övrigt perfekta handskar!

Hm vet inte riktigt, har bara en från 100 hands men den är definitivt slim. Har kört saman och Bauer och båda är bra, ska testa 100 hands mtm nästa gång tänkte jag, men för de flesta skjortorna behöver jag inte alla handsydda detaljerna och då tycker jag Saman räcker bra.
Vad tar Saman?

100 hands black line kostar 2500kr, och då är inte knapphålen gjorda för hand etc.

Någon som har koll på hur omöjligt det kan tänkas vara att göra en kavaj nån cm större i midjan? :)
Finns det sömsmån så är det trivialt.

4FA563CA-4C51-4620-BCB1-90F9F259E395.jpeg

Var tvungen att köpa denna härliga dubbelknäppta efter att ha provat den inne på Herr Judith. En MTM från Rose & Born som i princip skulle kunna ha varit måttad efter mig. Även detaljerna som tex enkla plisseringar på byxorna, side-adjusters var precis som jag ville ha det.

Tänkte sy upp byxorna någon cm, det är allt!

Om det skulle vara någon här på forumet som har lämnat in den får du gärna höra dig till mig!

Jaså? När jag var i kontakt med dem i februari sade de att de kommer till Sthlm i april i alla fall, var ser du några datum så man kan boka in det? :)
Var på Lund&Lund igår och hämtade ut min 100 hands skjorta från förra trunkshowen. De sa att de relativt snart skulle gå ut med info angående trunk showen på deras insta.

26-27 i Stockholm och dagen innan i Göteborg vad jag vet.

Var på Lund&Lund igår och hämtade ut min 100 hands skjorta från förra trunkshowen. De sa att de relativt snart skulle gå ut med info angående trunk showen på deras insta.
Vilken linje köpte du och vad kostade det? Köpte Goldline från Cavour på 50 % rea så tar liksom lite emot att betala 3 för MTM black line, detta i standard tyger.

Vilken linje köpte du och vad kostade det? Köpte Goldline från Cavour på 50 % rea så tar liksom lite emot att betala 3 för MTM black line, detta i standard tyger.
Fick betala 3350:- för en black line. Mycket pengar men är nöjd med resultatet. Mina axlar är väldigt sluttande och framåtlutande men det blev bra! Bara enstaka saker att åtgärda, men ska tvätta skjortan först och sedan utvärdera.

Måste slå ett slag för Brooks Brothers skjortor där man kan välja mellan Regent (Regular) och Milano (slim fit). Sen väljer man både armlängd och halsmått. Har man koll på sina mått så blir det oftast bra. Jag tycker även att kvalitén är bra i förhållande till pris.

Måste slå ett slag för Brooks Brothers skjortor där man kan välja mellan Regent (Regular) och Milano (slim fit). Sen väljer man både armlängd och halsmått. Har man koll på sina mått så blir det oftast bra. Jag tycker även att kvalitén är bra i förhållande till pris.
Köper man direkt via deras hemsida eller? Även deras "trim fit" känns ganska lös: https://www.careofcarl.com/sv/artik...ent-fit-non-iron-bengal-shirt-light-blue.html

Det var väldigt mycket pengar för en skjorta. Blir nästa beställning billigare?
Det har jag dålig koll på, inget de sa iallafall. Kan tilläggas att jag valde monogram till skjortan så det kan innebära några hundra extra kanske (vet inte riktigt varför jag gjorde det, tycker det är rätt osmakligt med monogram:confused:)

Köpte ett par handskar från Hestra. Läste lite om dem nu och står att man ska undvika att de kommer i kontakt med vatten och inte bör bära dem i regn. Bara jag som förväntar mig att handskar (i den pris/kvalitets-klassen) ska klara väta? Det har blivit mörka fläckar och skiftningar på handskarna, vilket det inte blivit på mitt tidigare par i skinn från Gant, trots att de burits i snö och regn i två år. Känns lite märkligt... I övrigt perfekta handskar!
Jag har ett par ljusa hjortskinnshanskar från Hestra. Har använt mina i regn och snö, bliv lite märken första gången i regn men det försvann sen. Sen blir dem lite mörkare, mina har jag haft i flera år och jag har tvättat dom med galltvål och smörjt in dom med Hestras läderkladd.
Dock hade jag handskarna på mig när jag smörjde in dom och de fick för mycket på fingrarna som blev mörka och de har inte gått bort.
IMG_20190311_075214.jpg

Tillbaka
Topp