• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Suit Rose & Born
Slirre OJ
Skjorta Brooks Brothers
Skor meermin Linea maestro

image.jpg

Jag skulle vilja be er om lite hjälp!
Jag är på jakt efter en ny vinterjacka, och har sedan tidigare en Hackett Velospeed Winter som jag varit otroligt nöjd med.
Eftersom att Velospeeden varit bra så är jag på jakt efter något liknande...

Dom två kraven jag har är:
  • Den ska påminna om Hackett Velospeed (se bild nedan)
  • Den ska gå att köpa i butik i Stockholm
AW14_HM400952_595_01.jpg

Jag är på jakt efter en ny vinterjacka, och har sedan tidigare en Hackett Velospeed Winter som jag varit otroligt nöjd med.

Aspesi?
Dessa går nog att hitta i någon butik, hittade lite snabbt när jag nyss själv sökte.
http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/woolrich-travel-down-jacket-dark-navy.html
http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/parajumpers-portland-masterpiece-jacket-army.html

Snoot har nog något som passar dig, vet dock inte ifall deras vintersortiment har kommit.

AW14_HM400952_595_01.jpg

Aspesi har en m65:a likt deras minifield fast fodrad. Finns på NK och gabucci :)

Det gör dom, men dom är omotiverat dyra
Du får en vår, vinter och höstjacka (även kalla j*vla sommarkvällar) för de 7000:- i bra kvalité.

Jag snöade in mig på den i bomull med avtagbart foder för längesedan och köpte den nyligen (har minifield och M65, syntet sedan tidigare). Den kan bäras till allt, ledigt som uppklätt, med tjockare plagg under eller enbart t-shirt. Kontrasterna i grönt mot min övriga garderob och jack-garderob gör det extra lekfullt, sedan kommer en Black Bay på ett slitet nato göra sig bra till den.

Men som du säger, 7000:- är mycket pengar men när jag väl började se över alternativen så kom jag fram till att en nästanjacka för 4000:- aldrig kommer kännas rätt. Dessutom hittar du typ ingen jacka med så bra lösning som deras avtagbara foder förutom originalet från Alpha industries (helt sjuka sorlekar), men det lockade inte.

En trisslotvinst på 2000:- och lite köp och sälj i OT löste saken. Ska hämta den från skräddaren på lördag! Kortade ärmarna något.

Hej och hå

Du får en vår, vinter och höstjacka (även kalla j*vla sommarkvällar) för de 7000:- i bra kvalité.

Jag snöade in mig på den i bomull med avtagbart foder för längesedan och köpte den nyligen (har minifield och M65, syntet sedan tidigare). Den kan bäras till allt, ledigt som uppklätt, med tjockare plagg under eller enbart t-shirt. Kontrasterna i grönt mot min övriga garderob och jack-garderob gör det extra lekfullt, sedan kommer en Black Bay på ett slitet nato göra sig bra till den.

Men som du säger, 7000:- är mycket pengar men när jag väl började se över alternativen så kom jag fram till att en nästanjacka för 4000:- aldrig kommer kännas rätt. Dessutom hittar du typ ingen jacka med så bra lösning som deras avtagbara foder förutom originalet från Alpha industries (helt sjuka sorlekar), men det lockade inte.

En trisslotvinst på 2000:- och lite köp och sälj i OT löste saken. Ska hämta den från skräddaren på lördag! Kortade ärmarna något.

Hej och hå
Saken är den att jag bara behöver en höst/vinterjacka . Vårjacka har jag och även sommarjackor...
Jag förstår att den gör sig bra till allt, och det är något som känns rätt viktigt, annars blir den ju inte att användas.

Jag tror att det enklaste för mig är att ta tummen ur rö*en, dra mig in på stan, och testa lite jackor! Utan att göra det kommer jag aldrig att bestämma mig för något.
Kanske ska slänga in lite saker i OT Köp & Sälj jag också...

Har kollat igenom större delen av den här tråden och har knappt sett något alls från J. Lindeberg och Tiger of Sweden, är det för att det är dålig kvalité i förhållande till pris eller föredrar ni bara annat?
Tänker framförallt på kostymer och skjortor nu, de säljer ju trots allt väldigt mycket mer än så.

Har kollat igenom större delen av den här tråden och har knappt sett något alls från J. Lindeberg och Tiger of Sweden, är det för att det är dålig kvalité i förhållande till pris eller föredrar ni bara annat?
Tänker framförallt på kostymer och skjortor nu, de säljer ju trots allt väldigt mycket mer än så.
Vad som anses som "prisvärt" är ett väldigt relativt och individuellt begrepp, och det handlar om egna prioriteringar och personlig smak. J. Lindeberg kan enligt mig göra vissa snygga saker (främst ledigare ytterplagg och stickade tröjor) medans Tiger inte tilltalar mig alls!

Så kör på om de passar dig! :) Fast det kanske inte var din fråga, haha.

Vad som anses som "prisvärt" är ett väldigt relativt och individuellt begrepp, och det handlar om egna prioriteringar och personlig smak. J. Lindeberg kan enligt mig göra vissa snygga saker (främst ledigare ytterplagg och stickade tröjor) medans Tiger inte tilltalar mig alls!

Så kör på om de passar dig! :) Fast det kanske inte var din fråga, haha.

Tack för svaret! (även om det inte var helt vad jag frågade om)
Håller med om att prisvärt är ett lite vagt begrepp ibland men menade sett till kvalitet på tyg etc. och inte personlig smak. Själv gillar jag formerna och Tiger sitter oftast bra på mig, dock handlar jag i stort sett uteslutande på rea där då jag tycker det kan bli lite dyrt annars som student.

Saken är den att jag bara behöver en höst/vinterjacka . Vårjacka har jag och även sommarjackor...
Jag förstår att den gör sig bra till allt, och det är något som känns rätt viktigt, annars blir den ju inte att användas.

Jag tror att det enklaste för mig är att ta tummen ur rö*en, dra mig in på stan, och testa lite jackor! Utan att göra det kommer jag aldrig att bestämma mig för något.
Kanske ska slänga in lite saker i OT Köp & Sälj jag också...

In till Gabucci och testa. Fick bra hjälp av Marcus där. Och min tanke är att använda den som höst/vinterjacka med ett plus i kanten att den blir en helt annan pjäs utan fodret.

Japp från Aspesi.com, lämnade tillbaka Minifielden jag köpte i Sthlm. Den var för mesig. Denna är mer vinterjacka.[/QUTE]

Det gjorde du jävligt rätt i, snyggt! Blev det den som jag länkade?

Minifield är bra, ofodrad. Den får helt seriöst plats i min bakficka på ett par vanliga Levis. Bra till sommarens regniga dagar.

Tack för svaret! (även om det inte var helt vad jag frågade om)
Håller med om att prisvärt är ett lite vagt begrepp ibland men menade sett till kvalitet på tyg etc. och inte personlig smak. Själv gillar jag formerna och Tiger sitter oftast bra på mig, dock handlar jag i stort sett uteslutande på rea där då jag tycker det kan bli lite dyrt annars som student.
Aha! Då finns det helt klart bättre alternativ för priset (Typ Suitsupply eller OJ)

Hoppas det var bättre. Trevlig kväll!

//Anton

För min del så tycker jag ToS varken har särskilt snygga kläder (undantag finns så klart) men framförallt är de dyra för vad man får tycker jag. Sällan man får bra fina tyger. JL är väl lite samma sak ett stuk som inte tilltalar mig även om de faktiskt i vissa fall är betydligt bättre så är inte lika avogt inställd till dem :)

Själv föredrar jag O.J.

Jag har flera JL tröjor i finare ull kvalitéer utan synliga märken, de har jag fyndat på 600-800. De anser jag prisvärt, annars är deras kavajer för korta och inte lika välgjorda som märken ovanför.

Tillbaka
Topp