• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Som påstås öppna i Sverige inom kort. Nån som vet mer? Hörde att Weinås sa att det var klart i Kings podd...

I vilket Podd-avsnitt pratade vi Suitsupply?

Har bara minne av att jag sagt att Eidos Napoli kommer vara tillgängligt i Stockholm från och med i höst?
Angående just Suitsupply så har de planerat att öppna i över ett år men verkar ha fått skjuta på det. Jag vet att det tidigare rörde sig om problem att finna rätt butikslokal men osäker om det är anledningen fortfarande. Kommer definitivt skriva när jag vet mer i frågan.

Har bara minne av att jag sagt att Eidos Napoli kommer vara tillgängligt i Stockholm från och med i höst?
Angående just Suitsupply så har de planerat att öppna i över ett år men verkar ha fått skjuta på det. Jag vet att det tidigare rörde sig om problem att finna rätt butikslokal men osäker om det är anledningen fortfarande. Kommer definitivt skriva när jag vet mer i frågan.

Försökte de haffa samma som A&F? :D

Jag tror att det var i första avsnittet - men kan såklart ha fel. Har dessutom för mig att det var du som sa det - men återigen, mitt minne kan spela mig ett spratt!
Hade lite kontakt med Elze Van Veenendaal förut (Franchise och partner manager) och då sa han att det var just butikslokal som var problemet. Men detta var alltså hösten 2014 så jag gissar att det är något annat som ligger bakom (Om jag inte helt missförstått hur svårt det är att hitta butikslokal i Stockholm dvs). I våras sa han: "nothing signed yet". Så de kanske letar på?

Jag tror att det var i första avsnittet - men kan såklart ha fel. Har dessutom för mig att det var du som sa det - men återigen, mitt minne kan spela mig ett spratt!
Hade lite kontakt med Elze Van Veenendaal förut (Franchise och partner manager) och då sa han att det var just butikslokal som var problemet. Men detta var alltså hösten 2014 så jag gissar att det är något annat som ligger bakom (Om jag inte helt missförstått hur svårt det är att hitta butikslokal i Stockholm dvs). I våras sa han: "nothing signed yet". Så de kanske letar på?

Det var Eidos Napoli som jag pratade om då. Ett annat väldigt spännade varumärke som nu finns tillgängligt i form av måttsömnad via Marcus Malmborg i hans showroom på Strandvägen 7A i Stockholm.

EFTERLYSES:

Jag har letat i snart två år men verkar leta på fel ställen: jag vill ha ett par handskar i mocka i färgen blå (navy) som inte ska vara skoggshuggargrova och inte heller kosta som ett par schyssta skinnskor ;)

Vem kan tänkas veta vart jag skall vända mig?

Det var Eidos Napoli som jag pratade om då. Ett annat väldigt spännade varumärke som nu finns tillgängligt i form av måttsömnad via Marcus Malmborg i hans showroom på Strandvägen 7A i Stockholm.

Vilket är helt fantastiskt - men dock en väsentlig skillnad i pris de två emellan :)
Den här kollektionen är fanimig briljant:

http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20150928/eidos-napoli-aw15

Vad tycker du om Eleventys senaste?

http://www.eleventy.it/collezione-uomo/autunno-inverno-201516/

EFTERLYSES:

Jag har letat i snart två år men verkar leta på fel ställen: jag vill ha ett par handskar i mocka i färgen blå (navy) som inte ska vara skoggshuggargrova och inte heller kosta som ett par schyssta skinnskor ;)

Hestra. Sjukt bra

EFTERLYSES:

Jag kan sitta på svaret. Dessa från John Henric. Ovansida i mocka och undersida (om man nu säger så) i skinn, just navy. Går hand i hand med min Rolex också, det är skoj.

Prislapp 699:-. Försöker att ta någon bild, men fan, att fota handskar är svårt...
image.jpeg
image.jpeg

Ska se om jag hittar de online.

Jag kan sitta på svaret. Dessa från John Henric. Ovansida i mocka och undersida (om man nu säger så) i skinn, just navy. Går hand i hand med min Rolex också, det är skoj.

Prislapp 699:-. Försöker att ta någon bild, men fan, att fota handskar är svårt...
image.jpeg
image.jpeg

Ska se om jag hittar de online.
Grymt!!

Ser svarta ut på bilderna men som du säger kan vara svårt att fånga på bild.

Om ovansidan verkligen är blå så kan det vara vad jag är på jakt efter. Tack som fan och guld om du hittar dem online/vart man kan köpa dessa!

Grymt!!

Om ovansidan verkligen är blå så kan det vara vad jag är på jakt efter. Tack som fan och guld om du hittar dem online/vart man kan köpa dessa!
Jag har ett par i blå mocka från Morris som köptes för några år sedan på NK, kan hända att dom har några :)

Grymt!!

Den är verkligen blå. Tar en bild i dagsljus i morgon!

Hittar inget online... Inköpta i Stockholm på deras affär i en galleria. Massimo dutti låg även där, samt J.Lindeberg typ mitt emot. Dålig på var jag faktiskt var, men någon i tråden borde veta.

Jaha, Stureplan tydligen. Det låter bekant. Haha... @gruby
thumb-sture.jpg

John Henric Sturegallerian
Stureplan 4
114 35Stockholm, Sweden

Monday to Friday 10am — 7pm
Saturday 10am — 7pm
Sunday 12am — 5pm

Tillbaka
Topp