• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

den var snygg! märke?
Acne Neil, nypris typ 12.000:- kr. Vincent gjorde ett sådant sjuhelvetes jävla kap så det inte är sant, knappt använd var den dessutom.

Det känns bra om den nu kommer till användning, för hos mig hade den tyvärr bara hängt i garderoben... - 10 kilo och den hade varit GRYM. Fuck det här med träning...
Grattis F-Vincent! ;)

Senast ändrad:
Jo det är sant, men vad är poängen att ha kvar bolaget om de inte har någon intention alls att idka näringsverksamhet i Sverige? De måste fortfarande deklarera osv.

De kanske är slöa?.. Skämt åtsido! Visst har du helt rätt i ditt konstanterande. Men eftersom information om Stockholm som kommande butik försvunnit från hemsidan, och detta försvann nu under 2015? Så undrar man ju vad som händer eller är i görningen?

Jag var tvungen att slå till. Har både minfield vento och M65 sedan tidigare och älskar modellen och mångsidigheten. Här får man en jacka som klarar typ alla årstider tack vare det avtagbara fodret och jag skulle säga att den är väldigt tidslös.

Motsvarande jackor i m65-stuk kostar runt 4-5.000:-, först och främst har ingen av de fallit mig i smaken samt att de antingen fixar vår/höst eller är fodrade. De kronorna extra kändes helt klart värt det tycker jag, speciellt när jag inte klär mig dressat men ändå vill klä mig ordentligt.

Finns den i navy? Köpte nyligen Minifield med foder men fan osäker om den verkligen pallar vintern ändå. Finns ingen varmare o lite längre Aspesi i navy?

Finns den i navy? Köpte nyligen Minifield med foder men fan osäker om den verkligen pallar vintern ändå. Finns ingen varmare o lite längre Aspesi i navy?
Jag vet ärligt talat inte. Aspesi har ingenting på deras hemsida och inget svar på mail, jag har ringt Nitty Gritty och de få inte in något, även talat med Linnégatan och de visste inte mycket heller... Gabucci var därmed räddaren i nöden.

Det finns en i navy förresten med avtagbart foder (ej bomull) - http://us.aspesi.com/M65-Field-Jacket-With-Removabl/CG02E55001098,default,pd.html Modellen är dessutom längre än minifield. Jag kan slänga upp någon bild som jämförelse sen.

Jag har denna just nu och har använt den typ varje dag sedan jag fick den, men snart blir det för kallt. Navy är sjyst, men i bomull föredrar jag helt klart den gröna. Riktigt snygg.

tumblr_n3ravsxC7Q1r1b3kwo1_500.jpg

Nej, nu ska jag åka till Posten och hämta två paket, skor från Adidas Skateboarding och Aspesin.:heart:

Bonusbild. Och ja, de ska användas till det som de designades för.

adidas-skateboarding-busenitz-vulc-c77267-black-white-royal.jpg

En bonusbild till. Aspesi minifield vento. Denna jacka får alltså plats i min framficka. Hur sjukt är inte det?
3b7aa5720590b3dd9c453f22406a1d23.jpg

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Tao
Jag vet ärligt talat inte. Aspesi har ingenting på deras hemsida och inget svar på mail, jag har ringt Nitty Gritty och de få inte in något, även talat med Linnégatan och de visste inte mycket heller... Gabucci var därmed räddaren i nöden.

Det finns en i navy förresten med avtagbart foder (ej bomull) - http://us.aspesi.com/M65-Field-Jacket-With-Removabl/CG02E55001098,default,pd.html Modellen är dessutom längre än minifield. Jag kan slänga upp någon bild som jämförelse sen.

Jag har denna just nu och har använt den typ varje dag sedan jag fick den, men snart blir det för kallt. Navy är sjyst, men i bomull föredrar jag helt klart den gröna. Riktigt snygg.

tumblr_n3ravsxC7Q1r1b3kwo1_500.jpg

Nej, nu ska jag åka till Posten och hämta två paket, skor från Adidas Skateboarding och Aspesin.:heart:

Nästan 10 är för mycket. Hittade en annan där i röran för 6. Lite för mycket det med men den verkar vara en ren vinterjacka. Minifield cot winter hette den. Får testa den.

Edit: såg att det var $ nu. Hur som helst.

Edit2: bara S kvar i modellen du postade.

Nästan 10 är för mycket. Hittade en annan där i röran för 6. Lite för mycket det med men den verkar vara en ren vinterjacka. Minifield cot winter hette den. Får testa den.

Edit: såg att det var $ nu. Hur som helst.
Jag vet inte vad det är, ibland visar det 950 dollar i pris och ibland 598 eur och 5600:- känns fullt överkomligt för den jackan!

Edit* haha - Jackan blir 2400:- dyrare i dollarkursen.

Skärmavbild 2015-09-30 kl. 18.18.16.png

När det gäller Suitsupply. Vad håller resten av deras konfektion för kvalite? Om vi bortser från kostymer / kavajer.

Tycker att de har mycket snyggt till vettiga priser. Det jag tänker först och främst på är deras stickade tröjor och cardigans.

Återupptäckte den här åtta år gamla visvimjackan när jag rensade ut ett rum åt min äldsta kille. 2.5L goretex, allt tejpat och packas ner till storleken av en colaburk plus förjävla bra koreaparkaestetik, nu ska den få den mellansäsongskärlek den förtjänar!
image.jpg

Tillbaka
Topp