• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Ska genast kontakta. Är det nån speciell email till just Lundabutiken?
Icke en aning, gjorde bokning i butik (och ska göra måttagning och tygval med dem på plats den 12e.) De har en stor bibel med alla tyger så jag fick möjlighet att klämma och känna lite också. Alexander som jag hade att göra med sa att man kunde ringa och boka, men inget om mail tyvärr. :)
 

wg11

Cartier
Någon som testat Stenströms MTM? Marty i Lund ska köra ett MTM-event den 12/4 där de bjuder på alla MTM-kostnader med fritt val av tyg och krage, man pröjsar normalpris för standardskjortan i det valda tyget. Tänkte pröva på både tjänsten och deras matiga button-down och är redan inbokad.

Kanske något för @Lindrian mfl? :)

Grymt, tack för infon. Ska försöka få tid till att åka dit!:)
 

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Jag provade deras premiumvariant med button down som också är på rea, och jag fattar inte vad det är med halsmåtten där.. alla premium verkar vara ett par cm större i halsen! I vanliga fall är deras L (41-42) lite lite stora i halsen på mig, men i premium ser jag ut som en liten pojke som lånat storebrors kläder...

Kanske vore värt att prova den du länkade!
Köpte först en i storlek large när jag har 41 vanligtvis, men den var väldigt boxig! Medium passade bra, så storlekarna är lite underliga.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Jag har letat med ljus och lykta efter en ljusblå, men inte hittat nån. Närmsta är en från finamore.

Länka gärna om ni hittar nån ljus/himmelsblå!! Märke är mindre viktigt.
Här finns en ljusblå:
https://lucafaloni.com/products/light-blue-brera-polo-shirt
Har inte provat deras bomulls pique så kan inte uttala mig om hur de är. Men jag har 3 av deras kashmirtröjor och de är riktigt, riktigt bra! (dessutom fantastik service på mail från dem)
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Skulle rekommendera dig att skicka ett mail till dem om du tycker den ser bra ut och vill ha en, har du tur kan de lösa det annars kan de lägga till dig så du får en notis när de har leveransdatum. Jag låg på väntelista för deras linnebyxor och har nu beställt ett par som ska komma om en vecka eller två.
 
Är det kutym att man syr på insidan av slaget ett sidenband runt om eller inte? På vissa av mina byxor har skräddaren sytt dit detta, på mina Manolo-byxor saknas detta t ex.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Skall på event imorgon med klädkoden casual elegant. Känns jäkligt luddigt, vad ska man bära? En lättare kostym? Jeans och kavaj? Slips? :)
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Vågar man vänta ett par tre veckor med Manolo x Ströms tills jag är i Stockholm tro?

Vad tycker ni om Gurkha-shorts inför sommaren?
 

Wesslan18

Omega
Fick hem mina Manolo x Ströms byxor i mellangrå ull idag. Kan ärligt säga att jag aldrig haft ett par byxor som suttit så bra som de gör. Så himla nöjd. Sugen på bomullsvarianten nu när jag känner mig säker på storlek och passform.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Är det kutym att man syr på insidan av slaget ett sidenband runt om eller inte? På vissa av mina byxor har skräddaren sytt dit detta, på mina Manolo-byxor saknas detta t ex.
Min erfarenhet är att på byxor med smal fotvidd (18-19cm) så syr inte skräddaren på det, om man inte begär det. På dagens no break längd och smal fotvidd så är funktionen låg men på lite vidare alt längre byxor så finns behovet och ger även lite tyngd i byxan.
Mao be om det oavsett fotvidd och längd då jag inte ser ngn nackdel med det.
 
Min erfarenhet är att på byxor med smal fotvidd (18-19cm) så syr inte skräddaren på det, om man inte begär det. På dagens no break längd och smal fotvidd så är funktionen låg men på lite vidare alt längre byxor så finns behovet och ger även lite tyngd i byxan.
Mao be om det oavsett fotvidd och längd då jag inte ser ngn nackdel med det.
Jag bad explicit om slitband på mina manolo-byxor.
 
Min erfarenhet är att på byxor med smal fotvidd (18-19cm) så syr inte skräddaren på det, om man inte begär det. På dagens no break längd och smal fotvidd så är funktionen låg men på lite vidare alt längre byxor så finns behovet och ger även lite tyngd i byxan.
Mao be om det oavsett fotvidd och längd då jag inte ser ngn nackdel med det.
Tack för svaret, det låter logiskt.
 

hannes

Omega
Snyggt! Alpha Industries landade första kontrakt för just M-65 och hade enligt deras hemsida minst ett kontrakt för M-65 fram till produktionsstopp (början av 80-talet). Så... Något kontrakt däremellan. Det enda du kan göra är att kolla vad det är för tillverkare av blixtlås på just din modell. Det bör skilja lite mellan kontrakten. Hur som, sjyst jacka!
Tack för hjälpen! Min jacka har mässingsblixtlås från tillverkaren Scoville vilket innebär att jackan är tillverkad efter 1970, närmare än så har jag inte kommit ännu.
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Äntligen en mössa som sitter som en smäck ska, tight stickning, passform och ullvall känns mycket gott.:)
Shetlands ull, made to measure.
Kommer passa fint till N4 jackan tror jag.
2019-04-05-21-38-51.jpg
IMAG4542.jpg
IMAG4541.jpg
2019-04-05-21-40-39.jpg
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Någon som testat Stenströms MTM? Marty i Lund ska köra ett MTM-event den 12/4 där de bjuder på alla MTM-kostnader med fritt val av tyg och krage, man pröjsar normalpris för standardskjortan i det valda tyget. Tänkte pröva på både tjänsten och deras matiga button-down och är redan inbokad.

Kanske något för @Lindrian mfl? :)
Körde det i veckan i Sthlm-butiken. Måste säga att jag fick bättre upplevelse från Blugiallo och Stenströms kändes mindre seriösa. Förväntar mig att personen som tar måtten ska ha koll på hur det ska sitta men det var snarare jag som fick bestämma med måtten rakt av. Värt att nämna är att jag inte fått skjortorna ännu så de kanske är sjukt bra.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Farligt att gå förbi Gabucci numera... När jag skulle hämta jackan och kavajen från Man 1924 som varit hos skräddaren råkade ett par byxor från samma märke åka med också. Idag när byxorna hämtades efter skräddarbesök så åkte bland annat denna från Camoshita ner i påsen... Jag föll för smådetaljerna som back pleats och kragen.

https://gabucci.se/sv/product/4884/troja-med-krage

0E2B92AB-B421-4A73-88F8-C7554D7BC5E5.jpeg
88FB3D78-D6D1-4ABB-BEA3-2AAA7D064F86.jpeg
640AA083-D903-47A2-8C56-FA7F54FD8ED3.jpeg
 

zeke_varg

Omega
Jag klädknarkar via nätet i perioder. Jag har aldrig blivit scamad, varken via blocket, traderar annat. Senaste veckan när jag jagat en specifik typ av tröja har jag hittat riktigt bra priser på två helt olika siter med olika grejer. Dessa siter har känts lite tveksamma och när jag drog igång datorn för att göra djupare analys så var det inte ”trusted site”, svårt att se vem som säljer grejerna och jag hittar inga referenser på nätet. Jag har tutat o kört tidigare men har väl blivit en bitter o negativ gubbe nu.

Hur ser det ut för er andra? Klarat er från scams?
 
Besökte Prestitch idag, riktigt trevliga grabbar! Blev två one piece collar-skjortor, en denim och en i linne, båda tyger från Thomas Mason.
Intressant måttagning också, ingen standardskjorta alls att utgå ifrån utan endast kroppsmått tagna med måttband. Ska bli spännande att se resultatet!
 
Senast ändrad:

dauit

Panerai
2-Faktor
Besökte Prestitch idag, riktigt trevliga grabbar! Blev två one piece collar-skjortor, en denim och en i linne, båda tyger från Thomas Mason.
Intressant måttagning också, ingen provskjutets alls att utgå ifrån utan endast kroppsmått tagna med måttband. Ska bli spännande att se resultatet!
Om jag får fråga, vad landade det på?
 
Topp