• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

herr_raev

Omega
2-Faktor
Tack för svaret! Hernon ser ut att sitta förfärligt på modellen på careofcarl. Kandke en lite väl slim version?
Reflekterade också över det, eventuellt är storleken för liten på honom..? Jämförde den i storlek med jackan jag köpte och den känns väldigt slim över bröstet, lite vidare nedtill samt någon cm längre.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Tack för svaret! Hernon ser ut att sitta förfärligt på modellen på careofcarl. Kandke en lite väl slim version?
Jag köpte min Herno M65 förra året från R&B, tror det är samma eller snarlik modell åtminstone.

Hittade bara en bild dock och tyvärr i uppknäppt läge. Gillar den skarpt.

E2D834E1-D340-4A22-9AD7-C0930861AF1C.jpeg
 
Reflekterade också över det, eventuellt är storleken för liten på honom..? Jämförde den i storlek med jackan jag köpte och den känns väldigt slim över bröstet, lite vidare nedtill samt någon cm längre.
Samtidigt såg den rätt ut i axelvidd o ärmlängd...

Jag köpte min Herno M65 förra året från R&B, tror det är samma eller snarlik modell åtminstone.

Hittade bara en bild dock och tyvärr i uppknäppt läge. Gillar den skarpt.

E2D834E1-D340-4A22-9AD7-C0930861AF1C.jpeg
Gick du upp en storlek? Står den är liten i storleken.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Tack för svaret! Hernon ser ut att sitta förfärligt på modellen på careofcarl. Kandke en lite väl slim version?
Reflekterade också över det, eventuellt är storleken för liten på honom..? Jämförde den i storlek med jackan jag köpte och den känns väldigt slim över bröstet, lite vidare nedtill samt någon cm längre.

Ja de har väl mer eller mindre som vanligt tagit på modellen en för liten storlek? Det står ju så här på deras produktbeskrivning:
"Plagget är litet i storleken."
Och ändå så har de slängt på stackaren en storlek 48:
"Modellen på bilden är 188 cm, väger 80 kg och bär storlek 48."
Jag som är 179 och väger under 70 kilo skulle gå på en storlek 48 baserat på måtten i tabellen (har 100-101 cm bröst och jackan har 106 cm över bröstet i storlek 48). Så hur f-n de kan klämma på en 48 på den modellen kan man ju undra...
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Ja de har väl mer eller mindre som vanligt tagit på modellen en för liten storlek? Det står ju så här på deras produktbeskrivning:
"Plagget är litet i storleken."
Och ändå så har de slängt på stackaren en storlek 48:
"Modellen på bilden är 188 cm, väger 80 kg och bär storlek 48."
Jag som är 179 och väger under 70 kilo skulle gå på en storlek 48 baserat på måtten i tabellen (har 100-101 cm bröst och jackan har 106 cm över bröstet i storlek 48). Så hur f-n de kan klämma på en 48 på den modellen kan man ju undra...
Tycker generellt att det är små storlekar angivna så där... Är ofta ganska nära dem i kroppsstorlek och behöver ofta en eller två storlekar upp.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
B63829F3-A5CB-45B5-82CF-F34C3F7A038B.jpeg
1D80029C-6C4F-4ADE-A248-A42BF9B56502.jpeg

Premiär för min M65a, köpt second hand, gammal Alpha Industries , perfekt vår/höst-jacka!

@christian-h finns det några tells över när jackan är tillverkad? Alla tags är sönderblekta, det enda jag kan tyda är ”Made in USA”
Snyggt! Alpha Industries landade första kontrakt för just M-65 och hade enligt deras hemsida minst ett kontrakt för M-65 fram till produktionsstopp (början av 80-talet). Så... Något kontrakt däremellan. Det enda du kan göra är att kolla vad det är för tillverkare av blixtlås på just din modell. Det bör skilja lite mellan kontrakten. Hur som, sjyst jacka!
 
Senast ändrad:

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Slarvigt instoppad skjorta och olika upprull på byxorna.... men vad tycker ni? Orslow 107.
Behålla?
088AAC88-8F8F-4070-81DC-00B0BAFC31C8.jpeg
Det är alltid svårt att bilda sig en korrekt uppfattning utifrån en bild, men här har du mina 10 ören...
Hade jag träffat dig på stan hade det inte funnits något som jag hade reagerat på. Det är en helt annan sak när man detaljgranskar en bild, så ta det för vad det är.
Byxorna verkar inte sitta bra i grenen. Lite för mycket överskottsmaterial.
Lårvidden på vänster sida på bilden verkar tajt. Fast detta handlar väldigt mycket om tycke och smak. Å andra sidan verkar lårvidden till höger vara för stor? Ser jätteunderligt ut på bilden,
222222222222222222222222.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det är alltid svårt att bilda sig en korrekt uppfattning utifrån en bild, men här har du mina 10 ören...
Hade jag träffat dig på stan hade det inte funnits något som jag hade reagerat på. Det är en helt annan sak när man detaljgranskar en bild, så ta det för vad det är.
Byxorna verkar inte sitta bra i grenen. Lite för mycket överskottsmaterial.
Lårvidden på vänster sida på bilden verkar tajt. Fast detta handlar väldigt mycket om tycke och smak. Å andra sidan verkar lårvidden till höger vara för stor? Ser jätteunderligt ut på bilden,
222222222222222222222222.jpg
Inser att bilden luras en del. Vänster ser tight ut, men är inte så tight. Det du ser på höger bild är lite extra tyg som veckat sig pga att de inte faller så väl.

Grenen är sådär, det håller jag med om.
 

Erik83

Cartier
Fick min: https://www.brothers.se/ry-jackson-struktur-bla-sf-ls-1 idag och den var riktigt trevlig för dom pengarna :)
Jag provade deras premiumvariant med button down som också är på rea, och jag fattar inte vad det är med halsmåtten där.. alla premium verkar vara ett par cm större i halsen! I vanliga fall är deras L (41-42) lite lite stora i halsen på mig, men i premium ser jag ut som en liten pojke som lånat storebrors kläder...

Kanske vore värt att prova den du länkade!
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Någon som testat Stenströms MTM? Marty i Lund ska köra ett MTM-event den 12/4 där de bjuder på alla MTM-kostnader med fritt val av tyg och krage, man pröjsar normalpris för standardskjortan i det valda tyget. Tänkte pröva på både tjänsten och deras matiga button-down och är redan inbokad.

Kanske något för @Lindrian mfl? :)
 

Erik83

Cartier
Någon som testat Stenströms MTM? Marty i Lund ska köra ett MTM-event den 12/4 där de bjuder på alla MTM-kostnader med fritt val av tyg och krage, man pröjsar normalpris för skjortan i det valda tyget. Tänkte pröva på både tjänsten och deras matiga button-down och är redan inbokad.

Kanske något för @Lindrian mfl? :)
Grym deal ju! Synd att man bor för långt bort... flyttar till Helsingborg om 2 månader, men det är ju lite för sent :(
 
Någon som testat Stenströms MTM? Marty i Lund ska köra ett MTM-event den 12/4 där de bjuder på alla MTM-kostnader med fritt val av tyg och krage, man pröjsar normalpris för standardskjortan i det valda tyget. Tänkte pröva på både tjänsten och deras matiga button-down och är redan inbokad.

Kanske något för @Lindrian mfl? :)
Är bortrest den 12:e! Vilken otur! Annars hade jag helt klart kör en skjorta.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Grym deal ju! Synd att man bor för långt bort... flyttar till Helsingborg om 2 månader, men det är ju lite för sent :(
Är bortrest den 12:e! Vilken otur! Annars hade jag helt klart kör en skjorta.
Synd grabbar! :(

De kunde emellertid lösa måttagning och tygval i förväg och lägga beställningen den 12 om jag förstod det hela rätt! Kan vara värt att kolla upp med dem, kanske! :)
 
Topp