• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Får återkomma kring vikten men det handlar inte bara om gramvikten utan mycket om finisheringen. Irländskt linne har i regel en lite stelare/styvare yta vilket är väldigt tacksamt för byxans fall.
Tack, vore schyst, det är mest för att själv ha något att jämföra med när man pratar vikter då jag är på väg att beställa en field/travel jacket från 100 Hands som troligtvis blir i irländskt linne också.

Tänkte köpa en kostym på Suitsupply. Jag vill ha en marin- eller mörkblå i modernt snitt. Hur väljer man? Det finns flera tyger i både Havana och Lazio, är ullflanellen sjysst? Är traveller ullen sjysst? Det finns för många alternativ :banghead:

Förstår vad du menar men alla är ju olika som tur är. Jag köpte själv inte linnebyxan men det är helt enkelt olika användningsområde på 250 och 400g.
Jo det är klart, och jag uppskattar ett fint fall lika mycket som den näste, men tycker det finns en charm i en ordentligt skrynkligt linne som fladdrar i vinden

Tänkte köpa en kostym på Suitsupply. Jag vill ha en marin- eller mörkblå i modernt snitt. Hur väljer man? Det finns flera tyger i både Havana och Lazio, är ullflanellen sjysst? Är traveller ullen sjysst? Det finns för många alternativ :banghead:
Om du är i Sthlm kan du ju gå förbi butiken och kika vad du gillar bäst.

Tack, vore schyst, det är mest för att själv ha något att jämföra med när man pratar vikter då jag är på väg att beställa en field/travel jacket från 100 Hands som troligtvis blir i irländskt linne också.

Det kan variera lite mellan överdel och byxa. Om vi tar Stoffa som exempel så använder de två olika typer av linne för sina jackor och byxor då de har lite olika struktur och egenskaper.

Om du är i Sthlm kan du ju gå förbi butiken och kika vad du gillar bäst.
Det var ju det jag gjorde. Blev lika förvirrad där som framför datorn! Jag tänkte om man skall ha en baskostym som är med på resor och stök, är deras S110 bomull bra, kändes helt ok. Tyckte ullflanellen såg fin ut. Traveller serien hade de inte tror jag, i butiken alltså.

Det var ju det jag gjorde. Blev lika förvirrad där som framför datorn! Jag tänkte om man skall ha en baskostym som är med på resor och stök, är deras S110 bomull bra, kändes helt ok. Tyckte ullflanellen såg fin ut. Traveller serien hade de inte tror jag, i butiken alltså.
Jag hade skippat flanell om du ska ha baskostym. För varmt stora delar av året (om du frågar mig).

Fick hem byxorna från Luxire idag. Väldigt nöjd med dem, speciellt med tanke på vad de kostade. Blev någon cm för långa men det skyller jag på mitt eget måttande. Hett tips, om det är någon som är sugen.
20190403_145422.jpg
20190403_145347.jpg

20190403_145830.jpg

Blev ingen tull eller extramoms, men det kan ju vara franska myndigheterna som schabblat. Jag klagar inte! :)

Fick hem byxorna från Luxire idag. Väldigt nöjd med dem, speciellt med tanke på vad de kostade. Blev någon cm för långa men det skyller jag på mitt eget måttande. Hett tips, om det är någon som är sugen.
20190403_145422.jpg
20190403_145347.jpg

20190403_145830.jpg

Blev ingen tull eller extramoms, men det kan ju vara franska myndigheterna som schabblat. Jag klagar inte! :)
Hur många veckor tog det?

Jag beställde dem den 11e februari, så typ 7 veckor. Men de skickades i måndags, så leveransen var bara tre dagar. Detta var också första paret byxor jag beställde, så antar att de fick pilla med mönster också.
Hm, hoppas mina går snabbare. Beställde mina 19 mars och har gjort beställning sen tidigare..

20190403_145422.jpg
20190403_145347.jpg

20190403_145830.jpg

Grymt! Kul att du blev nöjd! Vad var det för tyg du tog?

Premiär för min overshirt från Brothers eget märke East West. Den är tillverkad i en bomulls- och linneblandning, perfekt för vår och sommar. Med tanke på priset (800 kr) är jag imponerad av kvalité och känslan så långt. Vi får se hur den står sig i längden:)

0CB56BEC-84ED-4A3F-89B9-A76FB66C0E9A.jpeg

Tillbaka
Topp