• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vad säger ni om bruna linnekavajer? Typ MAN1924 på länken.
https://www.man1924.com/en/kennedy-jacket/brown-herringbone-kennedy-jacket-2
Har bara kavajer i blått och grönt till vår/ sommar. Föredrar lite mörkare färger på överdelarna och ljusa byxor.
Andra förslag på färger?

Gillar den. Lätt att matcha med både över- och underdelar. Funkar att klä ner med tenniströjor och denim samt dressa upp med ”finskjortor”. Krämvita, gråa, blåa byxor osv... Det är en lite tyngre kvalité så den blir inte ”sladdrig”.

Rekommenderas.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Seglarskor till vardags, bra eller anus? Om bra, är det alltid barfota/osynliga strumpor som gäller eller kan man kombinera dem med högre strumpor och jeans?
Billiga b Sebago b Docksides Bekväma Seglarskor Herr Rea - Brun Billigt 1649_2.jpg
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Seglarskor till vardags, bra eller anus? Om bra, är det alltid barfota/osynliga strumpor som gäller eller kan man kombinera dem med högre strumpor och jeans?
Billiga b Sebago b Docksides Bekväma Seglarskor Herr Rea - Brun Billigt 1649_2.jpg

Svinbra... Inga strumpor och bara till shorts. :D
Skulle säga helt tvärtom. Ljusa jeans, randig t-shirt och en "fiskartröja" på en svinkall och regnig midsommarafton på den svenska östkusten. (Förslagsvis med en halvdan lager på långburk och ett paket John Silver.) :cool:
 

MartinGFX

Cartier
Seglarskor till vardags, bra eller anus? Om bra, är det alltid barfota/osynliga strumpor som gäller eller kan man kombinera dem med högre strumpor och jeans?
Billiga b Sebago b Docksides Bekväma Seglarskor Herr Rea - Brun Billigt 1649_2.jpg
Mångsidiga skor! Funkar till de flesta lediga plagg men hade inte burit dem på jobbet. Kör alltid med strumpor om jag inte är på stranden. Nedan två exempel på hur jag bär mina till ”vardags”.
46B27DD0-B4C5-44FF-9C8B-2142658142B7.jpeg

D509CB21-513C-4037-8312-AAEE06D88E76.jpeg
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Skulle säga helt tvärtom. Ljusa jeans, randig t-shirt och en "fiskartröja" på en svinkall och regnig midsommarafton på den svenska östkusten. (Förslagsvis med en halvdan lager på långburk och ett paket John Silver.) :cool:
Ser bilden framför mig ;) haha
Mångsidiga skor! Funkar till de flesta lediga plagg men hade inte burit dem på jobbet. Kör alltid med strumpor om jag inte är på stranden. Nedan två exempel på hur jag bär mina till ”vardags”.
46B27DD0-B4C5-44FF-9C8B-2142658142B7.jpeg

D509CB21-513C-4037-8312-AAEE06D88E76.jpeg
Tack för inspirerande foton, tycker det ser bra ut! :)
 
Fick hem mitt första par byxor från luxire idag tog ganska exakt 5 veckor att få dem:)
Har ni några synpunkter/åsikter på byxorna till min nästa beställning ? :angel:
7026B8BB-A7DB-4E24-865B-C5414C6293C3.jpeg
363EA1EB-006C-4D1D-A101-3F42665E2EF9.jpeg

Tycker det ser mkt bra ut! Kan du inte berätta om mätprocessen? Jag tycker den ger stort utrymme till fel, tar du i på samtliga mått eller benchmarkade du mot ett par byxor du redan har?
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Tycker det ser mkt bra ut! Kan du inte berätta om mätprocessen? Jag tycker den ger stort utrymme till fel, tar du i på samtliga mått eller benchmarkade du mot ett par byxor du redan har?
Jag måttade enligt deras guide och använde exakt det uppmätta måttet, med en precision på en halv cm. Funkade bra, men byxorna blev något långa så har kortat dem 3 cm. Skickade in bilder till Luxire och de föreslog en kortning av mitt mönster med 0.75 tum, så typ 2 cm.
 

Yfront

Omega
Tycker det ser mkt bra ut! Kan du inte berätta om mätprocessen? Jag tycker den ger stort utrymme till fel, tar du i på samtliga mått eller benchmarkade du mot ett par byxor du redan har?

Har bara beställt ett par byxor men tycker resultatet blev väldigt bra.. jag följde guiden som gäller vid mätning av ett par befintliga byxor. Jag kommer göra vissa justeringar till nästa beställning.. kanske jag som är korkad men svåraste måttet att förstå hur man tar är knämåttet.. jag tror även att det är det tillsammans med fotvidd som jag skulle behöva justera till nästa beställning. Någon som har koll på just det momentet får gärna försöka förklara för mig.
 

Åskviggen

Panerai
Fick hem mitt första par byxor från luxire idag tog ganska exakt 5 veckor att få dem:)
Har ni några synpunkter/åsikter på byxorna till min nästa beställning ? :angel:
7026B8BB-A7DB-4E24-865B-C5414C6293C3.jpeg
363EA1EB-006C-4D1D-A101-3F42665E2EF9.jpeg
Enligt mig är passformen i detta fall endast en smakfråga då inga jobbiga veck och dylikt existerar. Hade dock kört på att flytta knappen längre ut och förlängt "bältet". Som sagt allt härifrån är en smaksak :)
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Väldigt nöjd med den här Brooks Brotherskavajen i Siden/Linne/Ull efter korrigering av ärmarna. Krämfärgad/mörkblå hundtand med ljusblå överruta.

Är det vanligt att kavajer levereras med "ofärdiga" ärmar/ärmar i rålängd? För denna hade ärmar som inte var färdigställda, massa tyg invikt i ärmen och satt med såna stygn som man kan se på axlar ibland, som ska sprättas bort direkt, och var helt utan knappar.
0C7889EC-35C6-48DE-9247-EB82439A9733.jpeg
C6276166-B357-4401-811F-E35CAF3A3A5A.jpeg
 

Erik83

Cartier
Är det någon som har testat sneakersen från Skolyx?
Dessa här ser mycket trevliga ut men priset känns lite för billigt för att innebära någon vidare kvalitet tycker jag.
(995 kr för de som inte orkar klicka på länken).
https://www.skolyx.se/sv/skor/498-sneaker-i-mellanbrun-mocka.html
sneaker-i-mellanbrun-mocka.jpg
Det står lite om dom här på forumet, och det är inte så glada miner.

Jag slog till på ett par liknande från Human scales, vilka har fått lite bättre mottagande. 20% off på Zoovillage med koden SS2019SE, då bara 1200kr.
 

ETMC

Omega
Är det någon som har testat sneakersen från Skolyx?
Dessa här ser mycket trevliga ut men priset känns lite för billigt för att innebära någon vidare kvalitet tycker jag.
(995 kr för de som inte orkar klicka på länken).
https://www.skolyx.se/sv/skor/498-sneaker-i-mellanbrun-mocka.html
sneaker-i-mellanbrun-mocka.jpg

Använd sökfunktionen och du skall finna. Har diskuterats i bla. Sneakerstråden. Har inte testat dem själv och tror att konsensus var att de ej var värda pengarna.
 

MartinGFX

Cartier
Fick hem mitt första par byxor från luxire idag tog ganska exakt 5 veckor att få dem:)
Har ni några synpunkter/åsikter på byxorna till min nästa beställning ? :angel:
7026B8BB-A7DB-4E24-865B-C5414C6293C3.jpeg
363EA1EB-006C-4D1D-A101-3F42665E2EF9.jpeg
Se till att få byxorna pressade! Lättare att se skavanker då.
Väldigt nöjd med den här Brooks Brotherskavajen i Siden/Linne/Ull efter korrigering av ärmarna. Krämfärgad/mörkblå hundtand med ljusblå överruta.

Är det vanligt att kavajer levereras med "ofärdiga" ärmar/ärmar i rålängd? För denna hade ärmar som inte var färdigställda, massa tyg invikt i ärmen och satt med såna stygn som man kan se på axlar ibland, som ska sprättas bort direkt, och var helt utan knappar.
0C7889EC-35C6-48DE-9247-EB82439A9733.jpeg
C6276166-B357-4401-811F-E35CAF3A3A5A.jpeg
Snyggt! Behöver en hundtandsmönstrad kavaj i mitt liv.

Ang. Ärmarna är det relativt vanligt, haft det på ett par kavajer. Tycker det borde vara standard, alltid ett otyg med färdiga knapphål när skräddaren måste korta från axeln.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Se till att få byxorna pressade! Lättare att se skavanker då.

Snyggt! Behöver en hundtandsmönstrad kavaj i mitt liv.

Ang. Ärmarna är det relativt vanligt, haft det på ett par kavajer. Tycker det borde vara standard, alltid ett otyg med färdiga knapphål när skräddaren måste korta från axeln.
Tack! Alright, aldrig stött på fenomenet förut. :D
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Topp