Nejdå.Dialektalt missförstånd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nejdå.Dialektalt missförstånd.
Har tänkt på det här med strumpor - är det någon som har några tips?
10 par!Har missat ett par sidor. Hur många hossor får man för en hundring?
Säger du för tusan så får du 100 par av @grodslukarenxHar missat ett par sidor. Hur många hossor får man för en hundring?
Tråksvensson? Klä upp sig för korvgrillning? Bra jeans, vita sneakers och skjorta är ju drömmen.Jag har ett dilemma.. till jobbet har jag jag byggt upp en, i mitt tycke, hygglig garderob som jag trivs bra med både vår och höst.. men jag skulle vilja utveckla fritidsgarderoben.. med ungar och snart hundägare igen så har jag ingen lust att skita ner ett par benvita manolobyxor för två papp. Kan även tycka att det är lite skitnödigt att åka på stan en lördag i kavaj. Samtidigt vill man ju inte gå runt som en tråksvensson i jeans och skitiga vita sneakers och skjorta. vad göra? Är alltså i behov av tips om billiga men ändå lagom dressade kläder som man inte gråter för att man spillt ketchup på dom i samband med helgens grillutflykt! Har kikat runt på H&M och uniqlo mm men tycker allt är låg midja och mer sportigt än klassiskt. Finns det ytterligare tips?
Tråksvensson? Klä upp sig för korvgrillning? Bra jeans, vita sneakers och skjorta är ju drömmen.
Sneakers, jeans och skjorta är ju otroligt brett och kan se ut på en mängd olika sätt. T ex ett par raw-denimbyxor, flanellskjorta och en grå collegetröja över kan ju vara riktigt snyggt och avslappnat. Tycker Klercker har (iaf haft tidigare) en del snyggt inom området.Jag har ett dilemma.. till jobbet har jag jag byggt upp en, i mitt tycke, hygglig garderob som jag trivs bra med både vår och höst.. men jag skulle vilja utveckla fritidsgarderoben.. med ungar och snart hundägare igen så har jag ingen lust att skita ner ett par benvita manolobyxor för två papp. Kan även tycka att det är lite skitnödigt att åka på stan en lördag i kavaj. Samtidigt vill man ju inte gå runt som en tråksvensson i jeans och skitiga vita sneakers och skjorta. vad göra? Är alltså i behov av tips om billiga men ändå lagom dressade kläder som man inte gråter för att man spillt ketchup på dom i samband med helgens grillutflykt! Har kikat runt på H&M och uniqlo mm men tycker allt är låg midja och mer sportigt än klassiskt. Finns det ytterligare tips?
Jag har ett dilemma.. till jobbet har jag jag byggt upp en, i mitt tycke, hygglig garderob som jag trivs bra med både vår och höst.. men jag skulle vilja utveckla fritidsgarderoben.. med ungar och snart hundägare igen så har jag ingen lust att skita ner ett par benvita manolobyxor för två papp. Kan även tycka att det är lite skitnödigt att åka på stan en lördag i kavaj. Samtidigt vill man ju inte gå runt som en tråksvensson i jeans och skitiga vita sneakers och skjorta. vad göra? Är alltså i behov av tips om billiga men ändå lagom dressade kläder som man inte gråter för att man spillt ketchup på dom i samband med helgens grillutflykt! Har kikat runt på H&M och uniqlo mm men tycker allt är låg midja och mer sportigt än klassiskt. Finns det ytterligare tips?
Låter som att du kan finna lite inspiration av @wahlgren11Jag har ett dilemma.. till jobbet har jag jag byggt upp en, i mitt tycke, hygglig garderob som jag trivs bra med både vår och höst.. men jag skulle vilja utveckla fritidsgarderoben.. med ungar och snart hundägare igen så har jag ingen lust att skita ner ett par benvita manolobyxor för två papp. Kan även tycka att det är lite skitnödigt att åka på stan en lördag i kavaj. Samtidigt vill man ju inte gå runt som en tråksvensson i jeans och skitiga vita sneakers och skjorta. vad göra? Är alltså i behov av tips om billiga men ändå lagom dressade kläder som man inte gråter för att man spillt ketchup på dom i samband med helgens grillutflykt! Har kikat runt på H&M och uniqlo mm men tycker allt är låg midja och mer sportigt än klassiskt. Finns det ytterligare tips?
Jobba med passform.Jag har ett dilemma.. till jobbet har jag jag byggt upp en, i mitt tycke, hygglig garderob som jag trivs bra med både vår och höst.. men jag skulle vilja utveckla fritidsgarderoben.. med ungar och snart hundägare igen så har jag ingen lust att skita ner ett par benvita manolobyxor för två papp. Kan även tycka att det är lite skitnödigt att åka på stan en lördag i kavaj. Samtidigt vill man ju inte gå runt som en tråksvensson i jeans och skitiga vita sneakers och skjorta. vad göra? Är alltså i behov av tips om billiga men ändå lagom dressade kläder som man inte gråter för att man spillt ketchup på dom i samband med helgens grillutflykt! Har kikat runt på H&M och uniqlo mm men tycker allt är låg midja och mer sportigt än klassiskt. Finns det ytterligare tips?
Jag har ett dilemma.. till jobbet har jag jag byggt upp en, i mitt tycke, hygglig garderob som jag trivs bra med både vår och höst.. men jag skulle vilja utveckla fritidsgarderoben.. med ungar och snart hundägare igen så har jag ingen lust att skita ner ett par benvita manolobyxor för två papp. Kan även tycka att det är lite skitnödigt att åka på stan en lördag i kavaj. Samtidigt vill man ju inte gå runt som en tråksvensson i jeans och skitiga vita sneakers och skjorta. vad göra? Är alltså i behov av tips om billiga men ändå lagom dressade kläder som man inte gråter för att man spillt ketchup på dom i samband med helgens grillutflykt! Har kikat runt på H&M och uniqlo mm men tycker allt är låg midja och mer sportigt än klassiskt. Finns det ytterligare tips?
Tack för inspelen!
Det är ungefär den uppsättningen som körs, jeans eller chinos och skjorta eller piké men behöver köpa några schyssta sneakers att alternera när loafers inte känns helrätt. Som vanligt kan ett par skor förstöra eller göra intrycket. Ska klicka hem varianten från skolyx tänkte jag.. har inga högre krav.. tror inte själva stilen är problemet utan snarare att hitta grejer som sitter bra och inte kostar skjortan.. så att man faktiskt använder det till vardags oxå. Man ska kunna leva med att det blir fläckar och jävelskap.![]()
Jag gick ner en storlek när jag köpte skolyx sneakers, jämfört med vad jag brukar ha på andra sneakers. Blev ändå rätt rymliga och hade nog kunnat ha ännu en halv storlek mindre.Skolyx såg bra ut, synd grå var slut i vad jag antar är min size. Haft svårt hitta bra alternativ som dessa pga ganska tjock och rätt breda fötter (om än bara 41) de jag provat har varit för tajta i rätt storlek eller för stora i en större![]()
Jag gick ner en storlek när jag köpte skolyx sneakers, jämfört med vad jag brukar ha på andra sneakers. Blev ändå rätt rymliga och hade nog kunnat ha ännu en halv storlek mindre.
Gillar mina ziptröjor i merinoull från Charles Tyrwhitt och använder de både på jobb och till vardags. Brukar alltid finnas rabatter så de tre jag har har väl kostat mig totalt 1.5'. https://www.ctshirts.com/intl/navy-merino-wool-zip-neck-jumper/KNJ0321NAV.html?pf=pdp_colour_swatchJag har ett dilemma.. till jobbet har jag jag byggt upp en, i mitt tycke, hygglig garderob som jag trivs bra med både vår och höst.. men jag skulle vilja utveckla fritidsgarderoben.. med ungar och snart hundägare igen så har jag ingen lust att skita ner ett par benvita manolobyxor för två papp. Kan även tycka att det är lite skitnödigt att åka på stan en lördag i kavaj. Samtidigt vill man ju inte gå runt som en tråksvensson i jeans och skitiga vita sneakers och skjorta. vad göra? Är alltså i behov av tips om billiga men ändå lagom dressade kläder som man inte gråter för att man spillt ketchup på dom i samband med helgens grillutflykt! Har kikat runt på H&M och uniqlo mm men tycker allt är låg midja och mer sportigt än klassiskt. Finns det ytterligare tips?
Då lär den väl sitta fel på överdelen istället? Svårt att precisionskrympa. Bättre att gå till en skräddare och korta ner.Har köpt en Lacoste piké som sitter fint på överdelen men är för lång i nederkant om jag inte ska ha instoppat. Har inte använt den än och således inte tvättat den, hur mycket kan jag krympa den med en tvätt/tork?
Kläder tenderar att krympa i fibrernas riktning. Skulle inte tänka mig att din tröja kommer krympa nämnvärt på längden, nån centimeter på sin höjd.Har köpt en Lacoste piké som sitter fint på överdelen men är för lång i nederkant om jag inte ska ha instoppat. Har inte använt den än och således inte tvättat den, hur mycket kan jag krympa den med en tvätt/tork?
Då lär den väl sitta fel på överdelen istället? Svårt att precisionskrympa. Bättre att gå till en skräddare och korta ner.
Jag får köra nedstoppat och hoppas på att den krymper vid tvätt. Tack för svar.Kläder tenderar att krympa i fibrernas riktning. Skulle inte tänka mig att din tröja kommer krympa nämnvärt på längden, nån centimeter på sin höjd.
Men kör den nedstoppat, det blir ofta snyggare så!
Vassaste denimskjortan med cutaway-krage? Krav på att kragen ska vara grym.
https://www.roseborn.com/mid-wash-denim-shirt-blue-labelVassaste denimskjortan med cutaway-krage? Krav på att kragen ska vara grym.
Rätt trevlig, men lite dyr?
Rätt trevlig, men lite dyr?
Hur fan ska jag annars har råd med klockor?
Jag har hittat ett par byxor på Uniqlo som fungerar utmärkt. Lagom höga i midjan, avslappnade och går bra att tvätta.Jag har ett dilemma.. till jobbet har jag jag byggt upp en, i mitt tycke, hygglig garderob som jag trivs bra med både vår och höst.. men jag skulle vilja utveckla fritidsgarderoben.. med ungar och snart hundägare igen så har jag ingen lust att skita ner ett par benvita manolobyxor för två papp. Kan även tycka att det är lite skitnödigt att åka på stan en lördag i kavaj. Samtidigt vill man ju inte gå runt som en tråksvensson i jeans och skitiga vita sneakers och skjorta. vad göra? Är alltså i behov av tips om billiga men ändå lagom dressade kläder som man inte gråter för att man spillt ketchup på dom i samband med helgens grillutflykt! Har kikat runt på H&M och uniqlo mm men tycker allt är låg midja och mer sportigt än klassiskt. Finns det ytterligare tips?