• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Väldigt nöjd med den här Brooks Brotherskavajen i Siden/Linne/Ull efter korrigering av ärmarna. Krämfärgad/mörkblå hundtand med ljusblå överruta.

Är det vanligt att kavajer levereras med "ofärdiga" ärmar/ärmar i rålängd? För denna hade ärmar som inte var färdigställda, massa tyg invikt i ärmen och satt med såna stygn som man kan se på axlar ibland, som ska sprättas bort direkt, och var helt utan knappar.
0C7889EC-35C6-48DE-9247-EB82439A9733.jpeg
C6276166-B357-4401-811F-E35CAF3A3A5A.jpeg
Även detta var helt nytt för mig; nåt band som går mellan ventsen, ska man sprätta det? Eller det ska vara där? :)
04B891C6-92F3-4014-A0C7-C4B0B157B58C.jpeg

För den som har vägarna förbi Borås kan jag tipsa om att Cavaliere kör utförsäljning fram till söndag. Det fiffiga är att dom säljer sommarkläder nu å höstkläder på hösten..

Själv slog jag till på denna:
https://www.cavaliere.se/en/nyheter-1/jkt-ludvig-ceo-slim

Med tillhörande byxa:
https://www.cavaliere.se/herr/byxa/trs-ludvig-clay

Fast i brunt, betalade 2500kr för hela kostymen. Det enda abret var att längden på byxorna är för korta för slag.. så jag får köra utan...

Black line.... gold kostar 3500kr RTW. 90 euro påslag på 3700kr för gold.

Men jag vill påstå detta nöstan är bespoke, och inte MTM. Vi skapade ett mönster där vi roterade fram axlar, sänkte den ena för min sluttande axel, och mycket mer.
Spännande. Onekligen extremt mycket pengar för en skjorta, men blir intressant att se resultatet.

Jag håller tummarna!

Jag har ingen insikt i vad andra liknande tjänster kostar. Jag skulle säga detta är många nivåer över shirtonomy och liknande tjänster.
Det mesta handlar väl om vad du är ute efter, går att hitta andra mtm för nästan halva priset, men då får du inte handarbetet. Tycker personligen det är trevligt på lite mer casual skjortor, men ser ingen poäng med handsydda knapphål på mina kostymskjortor när jag ändå har slips över.

Det mesta handlar väl om vad du är ute efter, går att hitta andra mtm för nästan halva priset, men då får du inte handarbetet. Tycker personligen det är trevligt på lite mer casual skjortor, men ser ingen poäng med handsydda knapphål på mina kostymskjortor när jag ändå har slips över.
Jag förstår. Det blev en sommarskjorta i linne för min del.

• Like
Reactions: Oew
Black line.... gold kostar 3500kr RTW. 90 euro påslag på 3700kr för gold.

Men jag vill påstå detta nöstan är bespoke, och inte MTM. Vi skapade ett mönster där vi roterade fram axlar, sänkte den ena för min sluttande axel, och mycket mer.

Ja det är egentligen lite konstigt att de inte kallar det bespoke eftersom man får all valfrihet och ett eget personligt mönster, tror enda anledningen är att de inte gör en provskjorta först (basted fitting) (men man kan tydligen få det ifall man insisterar och har en ovanlig kroppsform så de tycker det behövs).

Annars kommer LA till Sverige nu igen i mitten på maj, kan jag verkligen rekommendera för bespoke skjortor. Och skulle nog säga att de dessutom är lite billigare.

Vilken typ av skjorta valde du, mer än att den är i linne?

Grön linne med one piece spread-krage. Inget mer speciellt än så.

Ja det är egentligen lite konstigt att de inte kallar det bespoke eftersom man får all valfrihet och ett eget personligt mönster, tror enda anledningen är att de inte gör en provskjorta först (basted fitting) (men man kan tydligen få det ifall man insisterar och har en ovanlig kroppsform så de tycker det behövs).

Annars kommer LA till Sverige nu igen i mitten på maj, kan jag verkligen rekommendera för bespoke skjortor. Och skulle nog säga att de dessutom är lite billigare.
Det stämmer nog!

Vet du om LA kommer till Malmö?

Det står lite om dom här på forumet, och det är inte så glada miner.

Jag slog till på ett par liknande från Human scales, vilka har fått lite bättre mottagande. 20% off på Zoovillage med koden SS2019SE, då bara 1200kr.
Tack för tipset!

Har också ett par från Human Scales finns till 50% off här
https://www.sealife.se/human-scales-herbert-suede-brown
Grymt tips! Måste dock precis ha missat rean då de är till fullpris nu, haha typiskt..
Tack ni andra för feedback, hoppar över sneakers från Skolyx.

Har mailat de i tid och otid så när de väl kommer till Stockholm så är man bortrest, varit sugen på att testa de så länge :eek:

Lider av long sleeve syndrome och har otroligt svårt att hitta bra skjortor utan att behöva betala premium eller sy upp.
Någon som besitter tips?

Lider av long sleeve syndrome och har otroligt svårt att hitta bra skjortor utan att behöva betala premium eller sy upp.
Någon som besitter tips?
Jag sitter i samma båt, och följande är min erfarenhet: MTM eller Barba/Finamore.

Barba och finamore gör båda skjortor med ärmar åt det lite kortare hållet, typ 88cm vs stenströms som är 91-92cm.

Jag sitter i samma båt, och följande är min erfarenhet: MTM eller Barba/Finamore.

Barba och finamore gör båda skjortor med ärmar åt det lite kortare hållet, typ 88cm vs stenströms som är 91-92cm.

Var nog lite otydlig, mitt problem är faktiskt på andra hållet, dvs alla skjortor har för korta ärmar.. t.o.m. stenström tycker jag är väldigt korta i ärmarna.
Bitar som du får över när du syr upp tar jag gärna hand om, kan användas som förlängning ;)

Läste denna artikel på Manolo idag och känner att drawstringbyxan känns rätt schyst ändå. Är sugen på att prova ett par, är det någon som har provat någon särskild tillverkare?

YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjE1OTA2OTI7czoxOiJ3IjtpOjk4MDtzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6IjI4N2NkMTdlNmZkZjhjZTljMjYxZTQ3ZWNlM2RkYjVkNzViNDM5M2YiO30%3D

gillar dessa från Informale skarpt. Inte farligt dyra heller, runt 180 eur.

Läste denna artikel på Manolo idag och känner att drawstringbyxan känns rätt schyst ändå. Är sugen på att prova ett par, är det någon som har provat någon särskild tillverkare? gillar dessa från Informale skarpt. Inte farligt dyra heller, runt 180 eur.
Det är väl samma typ av byxa som t.ex. Terry Trousers från Filippa K som precis diskuterades här ovan (förutom att alla modeller här har snörningen utanför)? :) I såna fall är de absolut sköna! Har dock ej testat någon av de byxor som länkas i artikeln.

Tillbaka
Topp