• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Anden

Cartier
2-Faktor
Var nog lite otydlig, mitt problem är faktiskt på andra hållet, dvs alla skjortor har för korta ärmar.. t.o.m. stenström tycker jag är väldigt korta i ärmarna.
Bitar som du får över när du syr upp tar jag gärna hand om, kan användas som förlängning ;)
Suitsupply i lång version har ärmar som jag skulle säga är ca två cm längre än Stenströms slimline i motsvarande storlek. Jag hade klarat mig på en cm extra och är mittemellan...
 

Oew

Rolex
Sommarkavajen :hungry:
6725967F-22F6-46A8-9859-914F5B070957.jpeg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Läste denna artikel på Manolo idag och känner att drawstringbyxan känns rätt schyst ändå. Är sugen på att prova ett par, är det någon som har provat någon särskild tillverkare?

YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjE1OTA2OTI7czoxOiJ3IjtpOjk4MDtzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6IjI4N2NkMTdlNmZkZjhjZTljMjYxZTQ3ZWNlM2RkYjVkNzViNDM5M2YiO30%3D


gillar dessa från Informale skarpt. Inte farligt dyra heller, runt 180 eur.

Precis fått hem Luca Faloni linne drawstring byxa:
https://lucafaloni.com/products/sand-linen-trousers
Inte hunnit bära dem utomhus än, men känns riktigt nice o blir sköna casual byxor i sommar.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Precis fått hem Luca Faloni linne drawstring byxa:
https://lucafaloni.com/products/sand-linen-trousers
Inte hunnit bära dem utomhus än, men känns riktigt nice o blir sköna casual byxor i sommar.
Vill du ta en bild så jag/vi får se hur de ser ut på? :)
Edit: Kikade på sidan nu, ser rätt lika ut de jag hittade på Uniqlo här nere i Frankrike, med drawstring på insidan! Köpte på mig två par, länkade dem lite högre upp i tråden tror jag. Riktigt trevliga.
 
Läste denna artikel på Manolo idag och känner att drawstringbyxan känns rätt schyst ändå. Är sugen på att prova ett par, är det någon som har provat någon särskild tillverkare?

YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjE1OTA2OTI7czoxOiJ3IjtpOjk4MDtzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6IjI4N2NkMTdlNmZkZjhjZTljMjYxZTQ3ZWNlM2RkYjVkNzViNDM5M2YiO30%3D


gillar dessa från Informale skarpt. Inte farligt dyra heller, runt 180 eur.
Visst är byxorna på bilden uppvikta/rullade och inte med slag? Funkar väl ändå hyfsat till den modellen men tycker det ser lite konstigt ut med pressveck och sen upprullade byxor.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Visst är byxorna på bilden uppvikta/rullade och inte med slag? Funkar väl ändå hyfsat till den modellen men tycker det ser lite konstigt ut med pressveck och sen upprullade byxor.
Instämmer, men det beskrivs på hemsidan att de ej är med slag men att det rekommenderas att man rullar + pressar hemma med strykjärn för att få slag. Man får nog jobba lite för att få dem så krispiga som man vill i så fall dock...
 

Golbica

Omega
Ja det är egentligen lite konstigt att de inte kallar det bespoke eftersom man får all valfrihet och ett eget personligt mönster, tror enda anledningen är att de inte gör en provskjorta först (basted fitting) (men man kan tydligen få det ifall man insisterar och har en ovanlig kroppsform så de tycker det behövs).

Annars kommer LA till Sverige nu igen i mitten på maj, kan jag verkligen rekommendera för bespoke skjortor. Och skulle nog säga att de dessutom är lite billigare.
LA?
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Grön linne med one piece spread-krage. Inget mer speciellt än så.
Vad blev leveranstiden på den? Och tyckte de att linne funkade bra som första skjorta? (tänker mig att det kan vara lite svårt att avgöra perfekt passform på linnetyg jämfört med ett slätare, tightare poplin eller twill tyg)
 
Vad blev leveranstiden på den? Och tyckte de att linne funkade bra som första skjorta? (tänker mig att det kan vara lite svårt att avgöra perfekt passform på linnetyg jämfört med ett slätare, tightare poplin eller twill tyg)
6 veckor. Och nej, de rekommenderade slät bomull, men jag vill ha en linneskjorta. Han var övertygad det skulle bli bra ändå.
 

MartinGFX

Cartier
Var förbi skräddaren (Vivianne) idag och lämnade in alla mina vår/sommarbyxor för pressning.
Hon säger då att hon inte kan pressa "fin ull" för att den blir glansig? Jag har aldrig hört något liknande från lokala kemtvätten där jag brukar lämna in men nu blev jag nojig.

Vivianne är ingen duvunge direkt så blev lite paff över att hon inte vill pressa kostymbyxor...
Hur gör ni andra? Någon ni kan reka för press av byxor i Stockholm?
 

kalufsen

Panerai
Var förbi skräddaren (Vivianne) idag och lämnade in alla mina vår/sommarbyxor för pressning.
Hon säger då att hon inte kan pressa "fin ull" för att den blir glansig? Jag har aldrig hört något liknande från lokala kemtvätten där jag brukar lämna in men nu blev jag nojig.

Vivianne är ingen duvunge direkt så blev lite paff över att hon inte vill pressa kostymbyxor...
Hur gör ni andra? Någon ni kan reka för press av byxor i Stockholm?
Kemtvättar pressar absolut byxor men de har ju stora industrimaskiner för detta, in med byxan ut med byxan i princip, ni kanske missförstod varandra eller var din tanke att hon faktiskt skulle pressa de för hand?

Har tyvärr inge tips då jag gör det själva hemma när det behövs, om de kemtvättas så pressas de enligt ovan.

Förövrigt var jag också förbi vivi idag :)
 

MartinGFX

Cartier
Kemtvättar pressar absolut byxor men de har ju stora industrimaskiner för detta, in med byxan ut med byxan i princip, ni kanske missförstod varandra eller var din tanke att hon faktiskt skulle pressa de för hand?

Har tyvärr inge tips då jag gör det själva hemma när det behövs, om de kemtvättas så pressas de enligt ovan.

Förövrigt var jag också förbi vivi idag :)
Nej inget missförstånd. Hon delade upp byxorna i två högar, en med bomull och linnebyxor och en med ullbyxor.
Sen sa hon att hon inte kunde pressa ullbyxorna för att de skulle bli blanka...

När jag tänker efter så har hon pressat mängder av mina byxor tidigare efter justeringar.
Nåväl hon kanske var fredagstrött! Vi får se hur det slutar, byxorna är inlämnade iaf :D
 

kalufsen

Panerai
Nej inget missförstånd. Hon delade upp byxorna i två högar, en med bomull och linnebyxor och en med ullbyxor.
Sen sa hon att hon inte kunde pressa ullbyxorna för att de skulle bli blanka...

När jag tänker efter så har hon pressat mängder av mina byxor tidigare efter justeringar.
Nåväl hon kanske var fredagstrött! Vi får se hur det slutar, byxorna är inlämnade iaf :D
Alright, bör inte vara några problem hur som helst, bara använda något i mellan (en tygbit t ex) när det pressas om de inte har något extra skal på sina strykjärn redan. :)
 
Topp