Är inte hela hans grej att klä sig "vintage", alltså vintage på riktigt - inte enligt rådande trend?Var byxorna jag syftade på![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är inte hela hans grej att klä sig "vintage", alltså vintage på riktigt - inte enligt rådande trend?Var byxorna jag syftade på![]()
Split toe derby i mockaVill ha ett par någorlunda dressade skor till ett par mellanblå jeans, men inte loafers. Har ni någon inspiration? I övrigt brukar jag bära typ en vit oxfordskjorta och eventuellt en overshirt till jeansen.
Det skulle förvåna mig en del då bilden kommer ifrån PWVC och dem vill nog i första hand sälja kläderÄr inte hela hans grej att klä sig "vintage", alltså vintage på riktigt - inte enligt rådande trend?![]()
Tror han blir anlitad som modell av ett par bolag. Hans personliga instagram är mycket trevlig!Det skulle förvåna mig en del då bilden kommer ifrån PWVC och dem vill nog i första hand sälja kläder
https://www.privatewhitevc.com/products/the-loro-piana-raglan-raincoat?variant=28034984476736
Har inte Instagram så den världen är okänd migTror han blir anlitad som modell av ett par bolag. Hans personliga instagram är mycket trevlig!
![]()
![]()
Jag tycker det var snyggt. Det enda jag stör mig på är tofflorna. En kraftigare sko skulle se bättre ut och dessutom enhetligt maskulint.När s k klassisk passform går lite väl långt imo.
![]()
Letar vår/sommarbyxor, behöver tips, gärna i Gbg eller online. Letar en lagom dressad BRUN byxa. Ingen chino för det har jag i diverse färger. Ingen renodlad kostymbyxa. Nåt däremellan. Till jobbet att användas med ljus uddakavaj och skjorta. Material: Inte 100% linne, det fixar jag inte. Kanske nån blandning ull/linne/bomull? Gärna lite tunnare tyg och struktur i tyget. Nån? Är dålig på brallor måste jag erkänna.
Edit: kanske nåt åt detta hållet även om färgen är fel: https://www.brothers.se/shop/byxor/tc-sutton-byxor-bla-15
(gillar inte Brothers dock)
Uppskattas trots poängavdraget10/10!
Edit: 9/10 pga fel tråd![]()
Tycker de ser riktigt bra ut!Input på dessa? Detta är mönstret som Luxire modifierade själva. Benvit bomullsflanell, riktigt härliga.
![]()
![]()
Jag ska köpa ett par grå ullbyxor (ej flanell) att bära till marinblå uddakavaj, men jag har ingen jättevolym för detta i budgeten. Vill helst hålla mig under 1500kr, även om 2k kan vara görbart. Vill köra slag, lite högre midja, side adjusters och pleats (enkla eller dubbla har jag inte bestämt mig angående än).
Mina alternativ jag har kommit på hittills:
1. Ströms x Manolo, mörkgrå eller ljusgrå, från vårens omgång om de finns kvar 12/5 då jag besöker storstan.
2. Suitsupply https://eu.suitsupply.com/sv/trousers/byxor-gra/B1122.html?cgid=Trousers
3. Luxire av enklare grå ull för att prova ut passform. Är det kanske värt att vänta med detta tills man har ett par byxor som sitter precis som man vill ha dom och låta Luxire kopiera passformen?
Nån som kan komma på fler fina alternativ? Eller kanske guida mig lite? Byxor har varit lite av ett svart hål för mig. Precis som mycket annat innan jag hamnade i den här tråden
Kanske dessa från Sir kan vara ett alternativ:Jag ska köpa ett par grå ullbyxor (ej flanell) att bära till marinblå uddakavaj, men jag har ingen jättevolym för detta i budgeten. Vill helst hålla mig under 1500kr, även om 2k kan vara görbart. Vill köra slag, lite högre midja, side adjusters och pleats (enkla eller dubbla har jag inte bestämt mig angående än).
Mina alternativ jag har kommit på hittills:
1. Ströms x Manolo, mörkgrå eller ljusgrå, från vårens omgång om de finns kvar 12/5 då jag besöker storstan.
2. Suitsupply https://eu.suitsupply.com/sv/trousers/byxor-gra/B1122.html?cgid=Trousers
3. Luxire av enklare grå ull för att prova ut passform. Är det kanske värt att vänta med detta tills man har ett par byxor som sitter precis som man vill ha dom och låta Luxire kopiera passformen?
Nån som kan komma på fler fina alternativ? Eller kanske guida mig lite? Byxor har varit lite av ett svart hål för mig. Precis som mycket annat innan jag hamnade i den här tråden
Tack för tipset! De ska jag kolla in!Kanske dessa från Sir kan vara ett alternativ:
https://www.sir.se/se/nyinkommet-1/alex-sa-grey-trousers
![]()
Tycker det ser bra ut framifrån. Bakifrån/från sidan tycker jag dock 'rövdelen' ser väldigt lång ut/slapp ut?Input på dessa? Detta är mönstret som Luxire modifierade själva. Benvit bomullsflanell, riktigt härliga.
![]()
![]()
![]()
Tycker också rumpan ser märklig ut på bildern, men det är inte alls lika påtagligt irl, känns som att det kan ha med bildvinkeln att göra.Tycker det ser bra ut framifrån. Bakifrån/från sidan tycker jag dock 'rövdelen' ser väldigt lång ut/slapp ut?![]()
Testat etons skjortor med extra lång ärm ?
https://www.etonshirts.com/se/skjortor/extra-lang-arm/
Suitsupply i lång version har ärmar som jag skulle säga är ca två cm längre än Stenströms slimline i motsvarande storlek. Jag hade klarat mig på en cm extra och är mittemellan...
För mig har det typ bara varit MTM (bl a Shirtonomy), Etons extra lång ärm samt Shirt Factory med extra lång ärm som fungerat.
Vilken prisklass är det du söker, mer specifikt?Tack så mycket för era tips!
Har ett par eton med lång ärm och det funkar super, men skulle vilja ha ett gäng enklare non-premium skjortor, känns svårt att finna..
Vilken prisklass är det du söker, mer specifikt?
Charles Tyrwhitt och TM Lewin har med lång ärm till vettig peng. Annars har Luxire många vettiga tyger för runt 600kr.Tack så mycket för era tips!
Har ett par eton med lång ärm och det funkar super, men skulle vilja ha ett gäng enklare non-premium skjortor, känns svårt att finna..
Tack så mycket för era tips!
Någon som äger ett par Terry Trousers från Filippa K? Ser sköna ut att bara kunna mysa runt i, 25% just nu också så provar nog ett par.
Suitsupply har en hel drös skjortor med priser mellan 749 -899. Lite högre än du tänkt dig, men extra långa ärmar och helt ok tyger.Hade gärna landat på typ 6-700 kr
Hade du fått info om att de skulle släppa nya tyger inför sommaren snart? Har ju gått två veckor nu...Provat deras byxor? Jag ska nog slå till på ett par när de släpper sina sommartyger (inom två veckor). Ser ruggigt bra ut på bilden nedan:
![]()
Hade du fått info om att de skulle släppa nya tyger inför sommaren snart? Har ju gått två veckor nu...
Enkelt, coolaste skjortan hittar du hos BarbaneraKom aldrig till skott när frågan var uppe tidigare i tråden, så testar en gång till: behöver hjälp med att hitta en riktigt bra western-skjortia i rådenim.
Så autentiskt 50-tal som möjligt, kvalitets-denim, ingen tvätt. Bryceland's är förebilden, men undviker helst att beställa utanför EU.
Bild från Bryceland's:
![]()