• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Det skulle förvåna mig en del då bilden kommer ifrån PWVC och dem vill nog i första hand sälja kläder:D
https://www.privatewhitevc.com/products/the-loro-piana-raglan-raincoat?variant=28034984476736
Tror han blir anlitad som modell av ett par bolag. Hans personliga instagram är mycket trevlig! :)
08E7416F-5EF0-4721-8F31-FA2D4CE9C0CA.png
92554650-E82F-4250-B0BB-E268E86C3AE5.png

Letar vår/sommarbyxor, behöver tips, gärna i Gbg eller online. Letar en lagom dressad BRUN byxa. Ingen chino för det har jag i diverse färger. Ingen renodlad kostymbyxa. Nåt däremellan. Till jobbet att användas med ljus uddakavaj och skjorta. Material: Inte 100% linne, det fixar jag inte. Kanske nån blandning ull/linne/bomull? Gärna lite tunnare tyg och struktur i tyget. Nån? Är dålig på brallor måste jag erkänna.
Edit: kanske nåt åt detta hållet även om färgen är fel: https://www.brothers.se/shop/byxor/tc-sutton-byxor-bla-15
(gillar inte Brothers dock)

Letar vår/sommarbyxor, behöver tips, gärna i Gbg eller online. Letar en lagom dressad BRUN byxa. Ingen chino för det har jag i diverse färger. Ingen renodlad kostymbyxa. Nåt däremellan. Till jobbet att användas med ljus uddakavaj och skjorta. Material: Inte 100% linne, det fixar jag inte. Kanske nån blandning ull/linne/bomull? Gärna lite tunnare tyg och struktur i tyget. Nån? Är dålig på brallor måste jag erkänna.
Edit: kanske nåt åt detta hållet även om färgen är fel: https://www.brothers.se/shop/byxor/tc-sutton-byxor-bla-15
(gillar inte Brothers dock)

Ta dig ett titt på Oscar Jacobsson både på avenyn och NK, deras sommar kollektion är väldigt go :D även Holmens borde ha en hel del.

Jag ska köpa ett par grå ullbyxor (ej flanell) att bära till marinblå uddakavaj, men jag har ingen jättevolym för detta i budgeten. Vill helst hålla mig under 1500kr, även om 2k kan vara görbart. Vill köra slag, lite högre midja, side adjusters och pleats (enkla eller dubbla har jag inte bestämt mig angående än).

Mina alternativ jag har kommit på hittills:
1. Ströms x Manolo, mörkgrå eller ljusgrå, från vårens omgång om de finns kvar 12/5 då jag besöker storstan.
2. Suitsupply https://eu.suitsupply.com/sv/trousers/byxor-gra/B1122.html?cgid=Trousers
3. Luxire av enklare grå ull för att prova ut passform. Är det kanske värt att vänta med detta tills man har ett par byxor som sitter precis som man vill ha dom och låta Luxire kopiera passformen?

Nån som kan komma på fler fina alternativ? Eller kanske guida mig lite? Byxor har varit lite av ett svart hål för mig. Precis som mycket annat innan jag hamnade i den här tråden ;)

Jag ska köpa ett par grå ullbyxor (ej flanell) att bära till marinblå uddakavaj, men jag har ingen jättevolym för detta i budgeten. Vill helst hålla mig under 1500kr, även om 2k kan vara görbart. Vill köra slag, lite högre midja, side adjusters och pleats (enkla eller dubbla har jag inte bestämt mig angående än).

1. Ströms x Manolo, mörkgrå eller ljusgrå, från vårens omgång om de finns kvar 12/5 då jag besöker storstan.
2. Suitsupply https://eu.suitsupply.com/sv/trousers/byxor-gra/B1122.html?cgid=Trousers
3. Luxire av enklare grå ull för att prova ut passform. Är det kanske värt att vänta med detta tills man har ett par byxor som sitter precis som man vill ha dom och låta Luxire kopiera passformen?

Nån som kan komma på fler fina alternativ? Eller kanske guida mig lite? Byxor har varit lite av ett svart hål för mig. Precis som mycket annat innan jag hamnade i den här tråden ;)

Tycker Ströms x Manolo är grymma, dock dåligt med storlekar när jag kollade häromdagen. Inte testat varken Suitsupply eller Luxire så har ingen input där.

Kanske dessa från Sir kan vara ett alternativ:
https://www.sir.se/se/nyinkommet-1/alex-sa-grey-trousers
651AD9C8-86DA-4E10-899B-3ACAA7DDC731.jpeg

Suitsupply i lång version har ärmar som jag skulle säga är ca två cm längre än Stenströms slimline i motsvarande storlek. Jag hade klarat mig på en cm extra och är mittemellan...

För mig har det typ bara varit MTM (bl a Shirtonomy), Etons extra lång ärm samt Shirt Factory med extra lång ärm som fungerat.

Tack så mycket för era tips!
Har ett par eton med lång ärm och det funkar super, men skulle vilja ha ett gäng enklare non-premium skjortor, känns svårt att finna..

Tack så mycket för era tips!
Har ett par eton med lång ärm och det funkar super, men skulle vilja ha ett gäng enklare non-premium skjortor, känns svårt att finna..

Om du söker basskjortor i vitt eller ljusblått, så finns det på Brothers (fråga efter X-long sleeve). Där har du också paketpris (en för 699, två för 999 och tre för 1399) om det skulle passa för dig. De är faktiskt bra för pengen, även om såklart Eton är några snäpp vassare IMO.

Kom aldrig till skott när frågan var uppe tidigare i tråden, så testar en gång till: behöver hjälp med att hitta en riktigt bra western-skjortia i rådenim.
Så autentiskt 50-tal som möjligt, kvalitets-denim, ingen tvätt. Bryceland's är förebilden, men undviker helst att beställa utanför EU.
Bild från Bryceland's:
336c7e0aa3d1d1bee73c747e466c66af67fa65ef.jpg

Kom aldrig till skott när frågan var uppe tidigare i tråden, så testar en gång till: behöver hjälp med att hitta en riktigt bra western-skjortia i rådenim.
Så autentiskt 50-tal som möjligt, kvalitets-denim, ingen tvätt. Bryceland's är förebilden, men undviker helst att beställa utanför EU.
Bild från Bryceland's:
336c7e0aa3d1d1bee73c747e466c66af67fa65ef.jpg
Enkelt, coolaste skjortan hittar du hos Barbanera
Finns både ljus och rådenim.
B07CE475-B60E-47B6-BEDE-B15325C30A08.png
EAD18CE8-DE86-436E-BC33-6B6EE67AAE00.png

Tillbaka
Topp