• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

För brudarnas skull såklart. Göteborgs-tjejer gillar fem saker: camo, man-bun, fuck boy-frilla, vita wife beaters och fiskfjäll.
Glöm inte att rökning är rätt så hippt i Gbg ;)
upload_2019-4-26_17-8-38.png

Du besvarar inte frågan?

Men för vad det nu är värt; Jag klär mig, som jag redan påpekat rätt många ggr i tråden, inte lika propert som resten. Jag föredrar betydligt mer ledig klädsel.
Det enda som spelar roll är att man själv trivs bra och tycker att det man har på sig ser bra ut! Även om jag gillar frontveck och oxfords kan jag uppskatta @yonsson s outfit - den är kul! :)

Det enda som spelar roll är att man själv trivs bra och tycker att det man har på sig ser bra ut! Även om jag gillar frontveck och oxfords kan jag uppskatta @yonsson s outfit - den är kul! :)

(Det understrukna) Absolut, vilket jag också påpekat iaf 10 ggr i denna tråd.
Det var av ren nyfikenhet jag ställde frågan, för man kan ju välja kläder av andra skäl än estetiska - men fick bara ett tramssvar tillbaka. Jag har själv fått frågan (i denna tråd) av folk som klär sig rätt klassiskt och då jag föredrar oversizat á la Balenciaga.

Det var av ren nyfikenhet jag ställde frågan, för man kan ju välja kläder av andra skäl än estetiska - men fick bara ett tramssvar tillbaka. Jag har själv fått frågan (i denna tråd) av folk som klär sig rätt klassiskt och då jag föredrar oversizat á la Balenciaga.
Full Camo, Balenziaga eller pressveck tyder alla på ett intresse och eller fåfänga. Inget fel med det utan bara en fråga om smak/ preferenser.

För den som har vägarna förbi Borås kan jag tipsa om att Cavaliere kör utförsäljning fram till söndag. Det fiffiga är att dom säljer sommarkläder nu å höstkläder på hösten..
Själv slog jag till på denna:
https://www.cavaliere.se/en/nyheter-1/jkt-ludvig-ceo-slim
Med tillhörande byxa:
https://www.cavaliere.se/herr/byxa/trs-ludvig-clay
Fast i brunt, betalade 2500kr för hela kostymen. Det enda abret var att längden på byxorna är för korta för slag.. så jag får köra utan...

Åkte en sväng idag först, pga tjänsteresa i Texas hela veckan. Köpte en duglig CEO-kavaj i 50 ull / 30 silke / 20 linne. Hittade den på deras insta nu när jag kom hem, den är från 2016... men skit samma, den skulle kunna varit från årets kollektion också. Fanns även en brun/beige helt okonstruerad ruta i 100% ull som var rätt fin, men hoppade. Jag tycker det är svårare att handla på våren, jag gillar höstkollektioner mer. Tyckte det fanns mer i höstas, men då var jag tidigare ute.

Full Camo, Balenziaga eller pressveck tyder alla på ett intresse och eller fåfänga. Inget fel med det utan bara en fråga om smak/ preferenser.

Tror alla mina norrländska släktingar skulle påstå att det understrukna inte stämmer.

De har camo på och utanför jakten som en del av en frilufts-livsstil ungefär (vilket också var anledningen till min fråga initialt. Va nyfiken på om det fanns en jakt/friluftskoppling eller bara rent estetiska skäl).

Kanske för att din fråga var dryg och jag inte känner dig? Hade du frågat mig det IRL? Ytterst tveksamt. Man lägger inte dessa pengarna på BAPE om man inte gillar det. Keps och shorts bär man dock av praktiska skäl, inte estetiska. Och jag skulle inte bära alla tre plaggen samtidigt, eller jo, kanske.

Kanske för att din fråga var dryg och jag inte känner dig? Hade du frågat mig det IRL? Ytterst tveksamt. Man lägger inte dessa pengarna på BAPE om man inte gillar det. Keps och shorts bär man dock av praktiska skäl, inte estetiska. Och jag skulle inte bära alla tre plaggen samtidigt, eller jo, kanske.

Du uppfattade den som dryg.
Den var inte menad som dryg. Se förklaring ovan.

Och jo, det hade jag. Tveklöst.

Och ”man” bär inte keps/shorts av praktiska skäl. Eller estetiska för den delen heller. Att tro att det finns en norm för vilka plagg som bärs av vilka anledningar för att du själv gör det är duktigt självcentrerat ...

Åkte en sväng idag först, pga tjänsteresa i Texas hela veckan. Köpte en duglig CEO-kavaj i 50 ull / 30 silke / 20 linne. Hittade den på deras insta nu när jag kom hem, den är från 2016... men skit samma, den skulle kunna varit från årets kollektion också. Fanns även en brun/beige helt okonstruerad ruta i 100% ull som var rätt fin, men hoppade. Jag tycker det är svårare att handla på våren, jag gillar höstkollektioner mer. Tyckte det fanns mer i höstas, men då var jag tidigare ute.

Även om det är riktigt fina priser får man ju lägga band på sig... jag har oxå gillat att köpa höstkläder mer men börjar nog svänga lite där.. kan bero på att höstgarderoben är något mer utbyggd kanske!

Jag är löjligt nöjd med mitt inköp, hade jag inte haft skor på ingång och en order vardagskläder från mango på ingång hade jag nog köpt en kavaj till. :rolleyes::)

Fick hem min första skjorta från Shirtonomy i fredags. Är väldigt nöjd med den hittills :) Någon som vet hur stor krympmånen är?
Beror rätt så mycket på vilket tyg du valde. Min Oxford krympte kanske 3% efter 5 tvättar. Min pinpoint runt 1-2%.
Kommer den krympa för mycket så är deras passformsgaranti väldigt bra då du i princip får möjligheten att anpassa dina mått och få en ny skjorta.

Beror rätt så mycket på vilket tyg du valde. Min Oxford krympte kanske 3% efter 5 tvättar. Min pinpoint runt 1-2%.
Kommer den krympa för mycket så är deras passformsgaranti väldigt bra då du i princip får möjligheten att anpassa dina mått och få en ny skjorta.
Det är just Oxford jag har. Får se hur den känns efter några tvättar.

Vill ha ett par någorlunda dressade skor till ett par mellanblå jeans, men inte loafers. Har ni någon inspiration? I övrigt brukar jag bära typ en vit oxfordskjorta och eventuellt en overshirt till jeansen.

Vill ha ett par någorlunda dressade skor till ett par mellanblå jeans, men inte loafers. Har ni någon inspiration? I övrigt brukar jag bära typ en vit oxfordskjorta och eventuellt en overshirt till jeansen.
Finns drösvis men jag hade antingen gått på en mörkbrun Oxford i antingen läder eller mocka, alternativt en clean sneaker som CQP, Sweyd eller Common Projects i en vit eller jordnära färg.

Jag köpte dessa från human scales nyligen och väldigt nöjd, känns som de gör en outfit med mellanblåjeans och vit t-shirt etc så mkt roligare än ex Adidas Nmd jag också äger. Mocka är roligare än läder tycker jag.

https://klocksnack.se/attachments/3b315684-617e-4ec1-b176-cdc3f2c4aa79-jpeg.1102618/

Tillbaka
Topp