This. Lägger man en kökshandduk (typ) mellan så är det inga problem.Alright, bör inte vara några problem hur som helst, bara använda något i mellan (en tygbit t ex) när det pressas om de inte har något extra skal på sina strykjärn redan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
This. Lägger man en kökshandduk (typ) mellan så är det inga problem.Alright, bör inte vara några problem hur som helst, bara använda något i mellan (en tygbit t ex) när det pressas om de inte har något extra skal på sina strykjärn redan.
Klart @yonsson har! Du ser ju hur j-vla välmatchat allt är.En uppriktig fråga: Har du valt kläderna av estetiska skäl?
För brudarnas skull såklart. Göteborgs-tjejer gillar fem saker: camo, man-bun, fuck boy-frilla, vita wife beaters och fiskfjäll.En uppriktig fråga: Har du valt kläderna av estetiska skäl?
Glöm inte att rökning är rätt så hippt i GbgFör brudarnas skull såklart. Göteborgs-tjejer gillar fem saker: camo, man-bun, fuck boy-frilla, vita wife beaters och fiskfjäll.
Behövde 40 2/3 i stan Smith iaf så antar 40 i dessa kan funka, beställde nu och hoppas de sitter bra. Annars får en hoppas 41 finns kvar. Tack för tipset iaf![]()
En uppriktig fråga: Har du valt kläderna av estetiska skäl?
Bara GBG:are som kategoriserar saker som Sthlm-inte Sthlm. Släpp sargen. Din camo-utstyrsel hade varit riktigt inne på Obaren.![]()
Föredrar du STHLM-stuket med byxor uppe i hakan, farfars glasögon och farmors hakskägg?
Update, anlänt. Satt helt ok (behöver gå in dem lite bara). Känns som bra sko för 700kr så tack för tipset @bernoulli![]()
![]()
![]()
Föredrar du STHLM-stuket med byxor uppe i hakan, farfars glasögon och farmors hakskägg?
Det enda som spelar roll är att man själv trivs bra och tycker att det man har på sig ser bra ut! Även om jag gillar frontveck och oxfords kan jag uppskatta @yonsson s outfit - den är kul!Du besvarar inte frågan?
Men för vad det nu är värt; Jag klär mig, som jag redan påpekat rätt många ggr i tråden, inte lika propert som resten. Jag föredrar betydligt mer ledig klädsel.
Det enda som spelar roll är att man själv trivs bra och tycker att det man har på sig ser bra ut! Även om jag gillar frontveck och oxfords kan jag uppskatta @yonsson s outfit - den är kul!![]()
Full Camo, Balenziaga eller pressveck tyder alla på ett intresse och eller fåfänga. Inget fel med det utan bara en fråga om smak/ preferenser.(Det understrukna) Absolut, vilket jag också påpekat iaf 10 ggr i denna tråd.
Det var av ren nyfikenhet jag ställde frågan, för man kan ju välja kläder av andra skäl än estetiska - men fick bara ett tramssvar tillbaka. Jag har själv fått frågan (i denna tråd) av folk som klär sig rätt klassiskt och då jag föredrar oversizat á la Balenciaga.
Full Camo, Balenziaga eller pressveck tyder alla på ett intresse och eller fåfänga. Inget fel med det utan bara en fråga om smak/ preferenser.
För den som har vägarna förbi Borås kan jag tipsa om att Cavaliere kör utförsäljning fram till söndag. Det fiffiga är att dom säljer sommarkläder nu å höstkläder på hösten..
Själv slog jag till på denna:
https://www.cavaliere.se/en/nyheter-1/jkt-ludvig-ceo-slim
Med tillhörande byxa:
https://www.cavaliere.se/herr/byxa/trs-ludvig-clay
Fast i brunt, betalade 2500kr för hela kostymen. Det enda abret var att längden på byxorna är för korta för slag.. så jag får köra utan...
Full Camo, Balenziaga eller pressveck tyder alla på ett intresse och eller fåfänga. Inget fel med det utan bara en fråga om smak/ preferenser.
Kanske för att din fråga var dryg och jag inte känner dig? Hade du frågat mig det IRL? Ytterst tveksamt. Man lägger inte dessa pengarna på BAPE om man inte gillar det. Keps och shorts bär man dock av praktiska skäl, inte estetiska. Och jag skulle inte bära alla tre plaggen samtidigt, eller jo, kanske.(Det understrukna) Absolut, vilket jag också påpekat iaf 10 ggr i denna tråd.
Det var av ren nyfikenhet jag ställde frågan, för man kan ju välja kläder av andra skäl än estetiska - men fick bara ett tramssvar tillbaka. Jag har själv fått frågan (i denna tråd) av folk som klär sig rätt klassiskt och då jag föredrar oversizat á la Balenciaga.
Kanske för att din fråga var dryg och jag inte känner dig? Hade du frågat mig det IRL? Ytterst tveksamt. Man lägger inte dessa pengarna på BAPE om man inte gillar det. Keps och shorts bär man dock av praktiska skäl, inte estetiska. Och jag skulle inte bära alla tre plaggen samtidigt, eller jo, kanske.
Åkte en sväng idag först, pga tjänsteresa i Texas hela veckan. Köpte en duglig CEO-kavaj i 50 ull / 30 silke / 20 linne. Hittade den på deras insta nu när jag kom hem, den är från 2016... men skit samma, den skulle kunna varit från årets kollektion också. Fanns även en brun/beige helt okonstruerad ruta i 100% ull som var rätt fin, men hoppade. Jag tycker det är svårare att handla på våren, jag gillar höstkollektioner mer. Tyckte det fanns mer i höstas, men då var jag tidigare ute.
Beror rätt så mycket på vilket tyg du valde. Min Oxford krympte kanske 3% efter 5 tvättar. Min pinpoint runt 1-2%.Fick hem min första skjorta från Shirtonomy i fredags. Är väldigt nöjd med den hittillsNågon som vet hur stor krympmånen är?
Det är just Oxford jag har. Får se hur den känns efter några tvättar.Beror rätt så mycket på vilket tyg du valde. Min Oxford krympte kanske 3% efter 5 tvättar. Min pinpoint runt 1-2%.
Kommer den krympa för mycket så är deras passformsgaranti väldigt bra då du i princip får möjligheten att anpassa dina mått och få en ny skjorta.
Fast det där är väl inte fruktansvärt? Visst är det åt det extrema men det känns ju fortfarande som en stil som herrn kan bära, det är ungefär lika "bra" som de som är ointressarade bär. Eller?När s k klassisk passform går lite väl långt imo.
![]()
Haha, ja! Han ser ut att trivas ändåNär s k klassisk passform går lite väl långt imo.
![]()
Såg riktigt bekvämt ut iallafallNär s k klassisk passform går lite väl långt imo.
![]()
Finns drösvis men jag hade antingen gått på en mörkbrun Oxford i antingen läder eller mocka, alternativt en clean sneaker som CQP, Sweyd eller Common Projects i en vit eller jordnära färg.Vill ha ett par någorlunda dressade skor till ett par mellanblå jeans, men inte loafers. Har ni någon inspiration? I övrigt brukar jag bära typ en vit oxfordskjorta och eventuellt en overshirt till jeansen.
Är väl egentligen bara brallor, vad ser ut att vara Hollywood Top Trousers som sticker ut och inte riktigt faller alla i smaken, i övrigt är det ju inga konstigheter.När s k klassisk passform går lite väl långt imo.
![]()
Var byxorna jag syftade påÄr väl egentligen bara brallor, vad ser ut att vara Hollywood Top Trousers som sticker ut och inte riktigt faller alla i smaken, i övrigt är det ju inga konstigheter.
Kul flirt med 40- och 50-talet enligt mig.
Vill ha ett par någorlunda dressade skor till ett par mellanblå jeans, men inte loafers. Har ni någon inspiration? I övrigt brukar jag bära typ en vit oxfordskjorta och eventuellt en overshirt till jeansen.