Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HM premium.Tshirtar utan tryck, typ bastshirt, vad ska man köpa som sitter bra och är i kvalitet utan att kosta en tusenlapp per tshirt?
Jag har själv varit på jakt efter bra baströjor under en längre tid men de är antingen för tunna, har dålig passform, kass kvalitet osv. Jag vet inte hur många olika märken och modeller jag har betat av men till slut hittade jag vad åtminstone jag tycker är en riktigt bra t-shirt, nämligen denna:Tshirtar utan tryck, typ bastshirt, vad ska man köpa som sitter bra och är i kvalitet utan att kosta en tusenlapp per tshirt?
HM premium.
Tack! Synd med det fula märket i hörnetJag har själv varit på jakt efter bra baströjor under en längre tid men de är antingen för tunna, har dålig passform, kass kvalitet osv. Jag vet inte hur många olika märken och modeller jag har betat av men till slut hittade jag vad åtminstone jag tycker är en riktigt bra t-shirt, nämligen denna:
![]()
https://www.bjornborg.com/se/bjorn-borg-centre-regular-tee-9999-1118
Bra pris, bra passform, lagom tjock, supermjuk och håller väl. Jag har köpt på mig ett helt gäng och kan varmt rekommendera dem, finns även som relaxed om man vill ha lite lösare passform.
Lager 157. Vita, grå, blå och grön finns i min garderob. Jag kan fixa en bild i morgon.Tshirtar utan tryck, typ bastshirt, vad ska man köpa som sitter bra och är i kvalitet utan att kosta en tusenlapp per tshirt?
Tshirtar utan tryck, typ bastshirt, vad ska man köpa som sitter bra och är i kvalitet utan att kosta en tusenlapp per tshirt?
Går ju alltid att sprätta bortTack! Synd med det fula märket i hörnet
Hm vägrar jag oavsett kvalitet, gillar inte företagets affärsmodell och Galne Gunnar-skiten de normalt säljer
Absolut, tskt för tipset och ska chansa på en tisha!Går ju alltid att sprätta bort
Det är i alla fall den enda basic t-shirt som jag känt mig riktigt nöjd med och då har jag ändå testat i stort sett alla vanliga märken som det brukar tipsas om. Kan vara värt typ 200 spänn för att testa?
Det viktigaste för mig är passform över halsen, och där tycker jag COS och Asket utmärker sig positivt.Tshirtar utan tryck, typ bastshirt, vad ska man köpa som sitter bra och är i kvalitet utan att kosta en tusenlapp per tshirt?
Det där låter väl ändå hyfsat enkelt? Till vit skorta och mörkblå blazer så är väl ett par grå ull/flanell alltid rätt. blir ju inte mer klassiskt. 2019 är det ju dessutom i det närmaste vinterväder så... Jag kanske är gammaldags men buttondown och slips? Dessutom med vita blommor på? Hade ju skippat slipsen och kört uppknäppt med en trevlig bröstnäsduk som accesoar istället. Slips 2019 känns inte nödvändigt, inte ens på formella tillställningar.Blivit bjuden på examensfest nu på lördag, har inte haft någon stress gällande klädseln tills idag då jag märkte att kostymbyxorna är på tok för små, vi snackar 2-3 storlekar för små.. får inte upp gylfen...
Behöver alltså tips på hurdana uddabyxor jag införskaffa tills lördag, då jag bor i Helsingfors så är utbudet rätt begränsat till kedjor som Volt, Brothers, Dressmann etc. Själv har jag tänkt mig något i mellan-mörkgrått, vad tror ni? (skräddarändring vore eventuellt möjligt om det inte vore helgdag imorgon)
I övrig kommer min outfit bestå av en mörkblå, lätt-konstruerad, enkelknäppt kavaj från Gabucci, i skjortväg har jag tänkt mig en vit button-down eller en ljus-denim med cut-away, mörkblå slips med vita blommor och svarta tassel loafers.
Letar efter en grym denimskjorta med cutaway-krage. Tips?
Helst mörkare denim likt http://www.linnegatan2.com/100-hands-jpn-slvge-denim-43?blockid=3&catid=93
Tshirtar utan tryck, typ bastshirt, vad ska man köpa som sitter bra och är i kvalitet utan att kosta en tusenlapp per tshirt?
Jag har ett gäng från Tommy Hilfiger som har hållit väldigt bra över ca 2 år. Du får det lilla märket vid bröstet, men annars cleant.Tshirtar utan tryck, typ bastshirt, vad ska man köpa som sitter bra och är i kvalitet utan att kosta en tusenlapp per tshirt?
Som redan sagts: Asket, asket, asket. Bästa t-shirten jag någonsin ägt och verkar klara hur många tvättar som helst utan att förändras alls.Tshirtar utan tryck, typ bastshirt, vad ska man köpa som sitter bra och är i kvalitet utan att kosta en tusenlapp per tshirt?
Menar du den jag länkade i mitt inlägg nedan?Jag köpte en Eton slim i denim på Ströms för ett tag sedan, är sjukt nöjd med den. Tror den låg på runt 1300kr i pris.
Bättre passform än 100-hands om man är lite mer vältränad, 100-hands blir lite för breda nedtill om de ska passa över
hals/bröst.
Denna är ju väldigt vettig:
https://therake.com/eton-dark-indigo-cotton-slim-spread-collar-single-cuff-shirt.html
Shit is about to go downStiltips från Aftonbladet. Matchas lämpligen med ett par cargo short som slutar i knävecket.
![]()
Och byxor så stora att man kan få in hela sin familj i ett byxben om man skulle bli bostadslös. Nej tack! Detta låter jag nog vara på instagram och plockar inte in det i min garderob.Shit is about to go down
![]()
Ljusa, är hudtonen röd kan du välja varma färger för att tona ner även det.Angående badbyxor, vilka färger bör man hålla sig till om man är blek?
Håller med aurum och kan samtidigt tipsa att Velascamilano släpper en serie badbyxor jag själv tycker verkar lovande. Har totalt noll behov av badbyxor men lär ändå köpa ett par i gult med mönster av små sköldpaddor i blått bara för att. Påminner mig lite om Hermes med sina tyger där små roliga mönster ändå blir relativt diskret.Angående badbyxor, vilka färger bör man hålla sig till om man är blek?
Jag skulle slå ett slag för COS och framförallt Bread and boxers. Sitter jäkligt bra för dom av oss som är lite längre. Håller passformen väldigt bra också. Köp din vanliga storlek för en tight fit och en storlek större för en mer avslappnad fit.Tshirtar utan tryck, typ bastshirt, vad ska man köpa som sitter bra och är i kvalitet utan att kosta en tusenlapp per tshirt?
Bread and Boxer har jag provat men tycker att det är lite för sladdrigt för min smak. Köpte 4 tishor från Asket så har höga förhoppningar på dessaJag skulle slå ett slag för COS och framförallt Bread and boxers. Sitter jäkligt bra för dom av oss som är lite längre. Håller passformen väldigt bra också. Köp din vanliga storlek för en tight fit och en storlek större för en mer avslappnad fit.
OK, spännande att höra vad du tycker om asket!Bread and Boxer har jag provat men tycker att det är lite för sladdrigt för min smak. Köpte 4 tishor från Asket så har höga förhoppningar på dessa![]()
Jag skulle slå ett slag för COS och framförallt Bread and boxers. Sitter jäkligt bra för dom av oss som är lite längre. Håller passformen väldigt bra också. Köp din vanliga storlek för en tight fit och en storlek större för en mer avslappnad fit.
Återkommer med recension när jag väl får tishorna, verkligen långsam snålleverans om man väljer gratis PostNordOK, spännande att höra vad du tycker om asket!![]()
Mörkblått är aldrig fel. Inte dumt om det är ett ljusare mönster i.Angående badbyxor, vilka färger bör man hålla sig till om man är blek?