• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Tshirtar utan tryck, typ bastshirt, vad ska man köpa som sitter bra och är i kvalitet utan att kosta en tusenlapp per tshirt?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tshirtar utan tryck, typ bastshirt, vad ska man köpa som sitter bra och är i kvalitet utan att kosta en tusenlapp per tshirt?
Jag har själv varit på jakt efter bra baströjor under en längre tid men de är antingen för tunna, har dålig passform, kass kvalitet osv. Jag vet inte hur många olika märken och modeller jag har betat av men till slut hittade jag vad åtminstone jag tycker är en riktigt bra t-shirt, nämligen denna:

9999-1118_00071_full_1_9.jpg

https://www.bjornborg.com/se/bjorn-borg-centre-regular-tee-9999-1118

Bra pris, bra passform, lagom tjock, supermjuk och håller väl. Jag har köpt på mig ett helt gäng och kan varmt rekommendera dem, finns även som relaxed om man vill ha lite lösare passform.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag har själv varit på jakt efter bra baströjor under en längre tid men de är antingen för tunna, har dålig passform, kass kvalitet osv. Jag vet inte hur många olika märken och modeller jag har betat av men till slut hittade jag vad åtminstone jag tycker är en riktigt bra t-shirt, nämligen denna:

9999-1118_00071_full_1_9.jpg

https://www.bjornborg.com/se/bjorn-borg-centre-regular-tee-9999-1118

Bra pris, bra passform, lagom tjock, supermjuk och håller väl. Jag har köpt på mig ett helt gäng och kan varmt rekommendera dem, finns även som relaxed om man vill ha lite lösare passform.
Tack! Synd med det fula märket i hörnet :(

Hm vägrar jag oavsett kvalitet, gillar inte företagets affärsmodell och Galne Gunnar-skiten de normalt säljer
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Tshirtar utan tryck, typ bastshirt, vad ska man köpa som sitter bra och är i kvalitet utan att kosta en tusenlapp per tshirt?
Lager 157. Vita, grå, blå och grön finns i min garderob. Jag kan fixa en bild i morgon.

Jag köpte två t-shirts från Anglo Italian, Japan och loop wheeled. Visst är det trevliga t-shirts, men jag tycker inte att det är värt pengarna. Jag ska prova en t-shirt från Real McCoy’s också, återkommer då med min input.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tack! Synd med det fula märket i hörnet :(

Hm vägrar jag oavsett kvalitet, gillar inte företagets affärsmodell och Galne Gunnar-skiten de normalt säljer
Går ju alltid att sprätta bort ;)
Det är i alla fall den enda basic t-shirt som jag känt mig riktigt nöjd med och då har jag ändå testat i stort sett alla vanliga märken som det brukar tipsas om. Kan vara värt typ 200 spänn för att testa?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Menade btw inte att det behöver vara superbilligt, är såklart beredd att betala för kvalitet :) asket kan ju spontant vara en bra idé iaf, köpte deras rådenim och är väldigt nöjd.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Går ju alltid att sprätta bort ;)
Det är i alla fall den enda basic t-shirt som jag känt mig riktigt nöjd med och då har jag ändå testat i stort sett alla vanliga märken som det brukar tipsas om. Kan vara värt typ 200 spänn för att testa?
Absolut, tskt för tipset och ska chansa på en tisha!
 

hannes

Omega
Blivit bjuden på examensfest nu på lördag, har inte haft någon stress gällande klädseln tills idag då jag märkte att kostymbyxorna är på tok för små, vi snackar 2-3 storlekar för små.. får inte upp gylfen...

Behöver alltså tips på hurdana uddabyxor jag införskaffa tills lördag, då jag bor i Helsingfors så är utbudet rätt begränsat till kedjor som Volt, Brothers, Dressmann etc. Själv har jag tänkt mig något i mellan-mörkgrått, vad tror ni? (skräddarändring vore eventuellt möjligt om det inte vore helgdag imorgon)

I övrig kommer min outfit bestå av en mörkblå, lätt-konstruerad, enkelknäppt kavaj från Gabucci, i skjortväg har jag tänkt mig en vit button-down eller en ljus-denim med cut-away, mörkblå slips med vita blommor och svarta tassel loafers.
 

Number 6

Omega
Blivit bjuden på examensfest nu på lördag, har inte haft någon stress gällande klädseln tills idag då jag märkte att kostymbyxorna är på tok för små, vi snackar 2-3 storlekar för små.. får inte upp gylfen...

Behöver alltså tips på hurdana uddabyxor jag införskaffa tills lördag, då jag bor i Helsingfors så är utbudet rätt begränsat till kedjor som Volt, Brothers, Dressmann etc. Själv har jag tänkt mig något i mellan-mörkgrått, vad tror ni? (skräddarändring vore eventuellt möjligt om det inte vore helgdag imorgon)

I övrig kommer min outfit bestå av en mörkblå, lätt-konstruerad, enkelknäppt kavaj från Gabucci, i skjortväg har jag tänkt mig en vit button-down eller en ljus-denim med cut-away, mörkblå slips med vita blommor och svarta tassel loafers.
Det där låter väl ändå hyfsat enkelt? Till vit skorta och mörkblå blazer så är väl ett par grå ull/flanell alltid rätt. blir ju inte mer klassiskt. 2019 är det ju dessutom i det närmaste vinterväder så... Jag kanske är gammaldags men buttondown och slips? Dessutom med vita blommor på? Hade ju skippat slipsen och kört uppknäppt med en trevlig bröstnäsduk som accesoar istället. Slips 2019 känns inte nödvändigt, inte ens på formella tillställningar.

De flesta kedjor har väl nån form av mörkgrå/mellangrå ullbralla som du kan lösa till lördag.

dessa kanske: https://www.brothers.se/tc-vertigo-wool-twill-kostymbyxa-gra-2

eller om solen skiner och du känner dig lite mer wild” : https://voltfashion.com/sv/p/kostymer/kostymbyxor/west-bay-linbyxa/7230215_F920
(om byxan blir för ljus så hade jag nog investerat i en ljusblå skjorta dock)

denna kombon är väl snygg o funkar med mörkblå blazer: https://www.brothers.se/varumarken/the-tailoring-club/tc-drake-neat-skjorta-ljusbla-1
 
Senast ändrad:

Steinbok

Omega

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tshirtar utan tryck, typ bastshirt, vad ska man köpa som sitter bra och är i kvalitet utan att kosta en tusenlapp per tshirt?

Jag gillar dessa från MQ’s eget varumärke, har nog 5st i olika färger nu. Krymper såklart lite efter ett par tvättar men inget extremt kontra många andra. Haft några av dem två år utan problem med många tvättar:

https://www.mq.se/visual-clothing-project-tucker-tee-white/

Även beställt härifrån, väldigt svalt tyg i den enligt mig perfekta ljusgrå nyansen och bra passform (perfekt om jag inte lagt till för krympmån vilka de själva gör). Dyrare men inte extremt, då iaf ~ 500kr:
https://www.sonofatailor.com/
 

ETMC

Omega

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag köpte en Eton slim i denim på Ströms för ett tag sedan, är sjukt nöjd med den. Tror den låg på runt 1300kr i pris.
Bättre passform än 100-hands om man är lite mer vältränad, 100-hands blir lite för breda nedtill om de ska passa över
hals/bröst.
Menar du den jag länkade i mitt inlägg nedan?

 

Lolle

Panerai
Angående badbyxor, vilka färger bör man hålla sig till om man är blek?
Håller med aurum och kan samtidigt tipsa att Velascamilano släpper en serie badbyxor jag själv tycker verkar lovande. Har totalt noll behov av badbyxor men lär ändå köpa ett par i gult med mönster av små sköldpaddor i blått bara för att. Påminner mig lite om Hermes med sina tyger där små roliga mönster ändå blir relativt diskret.
 

Stoikern

Cartier
2-Faktor
Tshirtar utan tryck, typ bastshirt, vad ska man köpa som sitter bra och är i kvalitet utan att kosta en tusenlapp per tshirt?
Jag skulle slå ett slag för COS och framförallt Bread and boxers. Sitter jäkligt bra för dom av oss som är lite längre. Håller passformen väldigt bra också. Köp din vanliga storlek för en tight fit och en storlek större för en mer avslappnad fit.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag skulle slå ett slag för COS och framförallt Bread and boxers. Sitter jäkligt bra för dom av oss som är lite längre. Håller passformen väldigt bra också. Köp din vanliga storlek för en tight fit och en storlek större för en mer avslappnad fit.
Bread and Boxer har jag provat men tycker att det är lite för sladdrigt för min smak. Köpte 4 tishor från Asket så har höga förhoppningar på dessa :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag skulle slå ett slag för COS och framförallt Bread and boxers. Sitter jäkligt bra för dom av oss som är lite längre. Håller passformen väldigt bra också. Köp din vanliga storlek för en tight fit och en storlek större för en mer avslappnad fit.

Kan bara hålla med om COS - Mina favorit-tishor!
 
Topp