Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Till det kan du väl ha typ vad som helst? Har du en färgglad mönstrad slips kan du ju skippa näsduk, eller köra vit. Har du enfärgad kan du ju köra mönstrad näsduk som fångar upp färgen (eller inte, om du kör en mörkblå slips). Mitt tips är färgglad slips med vit, eller allra helst ingen, näsduk.Tips på klassisk kombo vad gäller slips och näsduk till mörkblå kostym och vit skjorta? Ska bäras på bröllop med klädkod mörk kostym.
Tack på förhand!
Alltså mest klassiskt är mörk slips, med antingen vit näsduk som är vikt (dvs inte pluffsig) eller en i samma nyans som slipsen (obs, om slipsen är i samma nyans som kavajen, så alltid vitt). Det säkraste kortet är vit näsduk (håller inte @grodslukarenx, jag tycker att man alltid ska ha näsduk om man kan, blir tomt annars) + någon slips i behaglig (dvs inte skrikiga färger, dvs kör på lila, vinrött, blått, grönt) i något fint mönster!Tips på klassisk kombo vad gäller slips och näsduk till mörkblå kostym och vit skjorta? Ska bäras på bröllop med klädkod mörk kostym.
Tack på förhand!
Lite gubbigt tips kan jag tycka, så länge han håller näsduken diskret och undergiven till slipsen tycker jag nog att man kan vara ganska fri med färg, det är ju ingen begravning.Alltså mest klassiskt är mörk slips, med antingen vit näsduk som är vikt (dvs inte pluffsig) eller en i samma nyans som slipsen (obs, om slipsen är i samma nyans som kavajen, så alltid vitt). Det säkraste kortet är vit näsduk (håller inte @grodslukarenx, jag tycker att man alltid ska ha näsduk om man kan, blir tomt annars) + någon slips i behaglig (dvs inte skrikiga färger, dvs kör på lila, vinrött, blått, grönt) i något fint mönster!![]()
Förstår faktiskt inte det du tyckte i mitt förslag som verkade gubbigt....Lite gubbigt tips kan jag tycka, så länge han håller näsduken diskret och undergiven till slipsen tycker jag nog att man kan vara ganska fri med färg, det är ju ingen begravning.
Ljusa, är hudtonen röd kan du välja varma färger för att tona ner även det.
Håller med aurum och kan samtidigt tipsa att Velascamilano släpper en serie badbyxor jag själv tycker verkar lovande. Har totalt noll behov av badbyxor men lär ändå köpa ett par i gult med mönster av små sköldpaddor i blått bara för att. Påminner mig lite om Hermes med sina tyger där små roliga mönster ändå blir relativt diskret.
Mörkblått är aldrig fel. Inte dumt om det är ett ljusare mönster i.
Med en blek hudkostym skulle jag passat mig för de gula.Just nu står det nog mellan någon av dessa par. Vad tror ni, skulle det funka?
https://eu.suitsupply.com/sv/swimshorts/gul-badbyxor/SWIM035.html?cgid=Swimshorts&pdp=true
https://m.zara.com/se/sv/badbyxa-i-seersucker-p08574411.html?v1=8402153&v2=1179977
Till det kan du väl ha typ vad som helst? Har du en färgglad mönstrad slips kan du ju skippa näsduk, eller köra vit. Har du enfärgad kan du ju köra mönstrad näsduk som fångar upp färgen (eller inte, om du kör en mörkblå slips). Mitt tips är färgglad slips med vit, eller allra helst ingen, näsduk.![]()
Alltså mest klassiskt är mörk slips, med antingen vit näsduk som är vikt (dvs inte pluffsig) eller en i samma nyans som slipsen (obs, om slipsen är i samma nyans som kavajen, så alltid vitt). Det säkraste kortet är vit näsduk (håller inte @grodslukarenx, jag tycker att man alltid ska ha näsduk om man kan, blir tomt annars) + någon slips i behaglig (dvs inte skrikiga färger, dvs kör på lila, vinrött, blått, grönt) i något fint mönster!![]()
Lite gubbigt tips kan jag tycka, så länge han håller näsduken diskret och undergiven till slipsen tycker jag nog att man kan vara ganska fri med färg, det är ju ingen begravning.
Tycker jag låter som en ypperlig idé!Tack för svar, märker att smaken är liten som baken. Kommer nog gå på en slips i någon annan färg än kostymen med något trevligt mönster samt en vit, eller eventuellt, lätt färgad näsduk. Så länge det harmoniserar med helheten tänker jag att det kanske inte har någon större betydelse.
Just nu står det nog mellan någon av dessa par. Vad tror ni, skulle det funka?
https://eu.suitsupply.com/sv/swimshorts/gul-badbyxor/SWIM035.html?cgid=Swimshorts&pdp=true
https://m.zara.com/se/sv/badbyxa-i-seersucker-p08574411.html?v1=8402153&v2=1179977
Jag har en billig från Lidl, fungerar perfekt. Kostade typ 200kr. Vet inte riktigt vad ett dyrare stykjärn ger som ett billigare inte gör. Mer ånga kanske?Rekommendation på strykjärn?
Behöver verkligen inte vara avancerat.
Jag har verkligen ingen aning.Jag har en billig från Lidl, fungerar perfekt. Kostade typ 200kr. Vet inte riktigt vad ett dyrare stykjärn ger som ett billigare inte gör. Mer ånga kanske?
Har avhandlats — sök!Snyggaste färg på slipsen till mörkblå kostym, vit skjorta och bruna oxfords och bälte?
Äh, ni går ju igång på sånt... ge karln lite tips!Har avhandlats — sök!
Snyggaste färg på slipsen till mörkblå kostym, vit skjorta och bruna oxfords och bälte?
Vad ska du med näsduk till?![]()
Shot - fungerar detta? Ville ha något subtilt men ändå lite färg/mönster. Hur hade ni matchat näsduk till denna kombo?
Tycker att det funkar bra, om än väldigt konservativt. Du skulle absolut kunna köra på mörkgrönt eller småmönstrat vad gäller slips istället, men ingen kommer höja på ögonbrynen åt det där. Vill du ha lite mer kalas kan du försöka matcha in färgen från mönstret i slipsen till näsduken.![]()
Shot - fungerar detta? Ville ha något subtilt men ändå lite färg/mönster. Hur hade ni matchat näsduk till denna kombo?
Snyta migVad ska du med näsduk till?![]()
Tycker att det funkar bra, om än väldigt konservativt. Du skulle absolut kunna köra på mörkgrönt eller småmönstrat vad gäller slips istället, men ingen kommer höja på ögonbrynen åt det där. Vill du ha lite mer kalas kan du försöka matcha in färgen från mönstret i slipsen till näsduken.
Är klädkoden mörk kostym och man vill hålla sig till den ska det inte vara kul och poppigt. Det enkla är nästan alltid det bästa. Tittar man tillbaka så är de som framhålls som välklädda nästan undantagslöst enkelt, tråkigt och ”gubbigt” klädda och tvärt om blir nästan alla försök att parta till saker och ting pannkaka.Konservativt är det som också får mig att tveka, tycker det ser lite gubbigt ut samtidigt som jag inte vill ta ut svängarna för mycket med något alltför vågat.
Har man lite självförtroende och inte rädd för att sticka ut/synas en smula, så gillar jag orange.Snyggaste färg på slipsen till mörkblå kostym, vit skjorta och bruna oxfords och bälte?
Typexempel på vad @POO skrev ovan.. dvs pannkaka.Har man lite självförtroende och inte rädd för att sticka ut/synas en smula, så gillar jag orange.
Sök på "orange tie blue suit" får du massor av idéer.
![]()
Damn, shots fired
Är klädkoden "Mörk kostym" är saken en helt annan. I TS:en stod endast att han funderade över färg på slips till sin mörkblå kostym han bär med bruna skor.
Håller med. Utgår du från en mörkblå kostym och vit skjorta, vilket för övrigt är optimalt att utgå ifrån, så hade jag personligen valt en vit näsduk. Blir inte fel. Tycker det kan bli lite too much med mönster och färger i både slips och näsduk. och kör man exakt samma tyg så ser det fånigt ut. Men detta är väl subjektivt.Är klädkoden mörk kostym och man vill hålla sig till den ska det inte vara kul och poppigt. Det enkla är nästan alltid det bästa. Tittar man tillbaka så är de som framhålls som välklädda nästan undantagslöst enkelt, tråkigt och ”gubbigt” klädda och tvärt om blir nästan alla försök att parta till saker och ting pannkaka.
Det är väl 2 st ”mörkblå-kostym-ämnen” som avhandlas parallellt här, som leder till viss förvirringÄr klädkoden "Mörk kostym" är saken en helt annan. I TS:en stod endast att han funderade över färg på slips till sin mörkblå kostym han bär med bruna skor.
Skillnad på äpplen och päron!![]()
Tror han syftade till att du blandar tre olika sorters rutning, två andra mönster och två olika sorters orange - det blir alldeles för mycket.Är klädkoden "Mörk kostym" är saken en helt annan. I TS:en stod endast att han funderade över färg på slips till sin mörkblå kostym han bär med bruna skor.
Skillnad på äpplen och päron!![]()