Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Internetbild syftande att visa att blå kostym kan funka med orange slips.Tror han syftade till att du blandar tre olika sorters rutning, två andra mönster och två olika sorters orange - det blir alldeles för mycket.
Är skjortan rosa dessutom? Eller är det ljuset?
Tips på rimligt prissatta, vanliga piketröjor utan logo i Stockholm?
Tips på rimligt prissatta, vanliga piketröjor utan logo i Stockholm?
Cool. Är det du som är den där Gunnar Schäfer?4:e plagget från Orlebar Brown 007-kollektionen. De får sälja slut nu så jag inte går helt bananas.
![]()
SuitSupply har ju några varianter. Dessa tycker jag verkar sjyssta
https://eu.suitsupply.com/sv/swimshorts/marinbla-badbyxor/SWIM029.html?cgid=Swimshorts&pdp=true
Efter att ha sett din och @christian-hs post angående detta köpte jag en grön skjortjacka från Drake´s. Den satt så j-vla bra att jag dessutom beställde denna! Efter att ha sett den i verkligheten (kom i dagSåg denna herre i Plaza Uomo som kom idag. Tips på en sådan jacka?
![]()
Tack! Länken funkar ej dockEfter att ha sett din och @christian-hs post angående detta köpte jag en grön skjortjacka från Drake´s. Den satt så j-vla bra att jag dessutom beställde denna! Efter att ha sett den i verkligheten (kom i dag) är jag helt övertygad om att det är just den mannen på bild bär (samma detaljer och mörkare i verkligheten!)
F.ö.: Tack som f-n j-vla KS:are som fick mig att spendera nästan 7 papp på plagg jag inte visste att jag behövde!
![]()
Tror jag fixat detta nu?Tack! Länken funkar ej dock
Tack själv... Det här är tack vare dig.Efter att ha sett din och @christian-hs post angående detta köpte jag en grön skjortjacka från Drake´s. Den satt så j-vla bra att jag dessutom beställde denna! Efter att ha sett den i verkligheten (kom i dag) är jag helt övertygad om att det är just den mannen på bild bär (samma detaljer och mörkare i verkligheten än på Drake's produktbilder!)
F.ö.: Tack som f-n j-vla #¤½* KS:are som fick mig att spendera nästan 7 papp på plagg jag inte visste att jag behövde!
![]()
Visa oss vad som är i paketet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Tack själv... Det här är tack vare dig.![]()
Visa oss vad som är i paketet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
Tack! Men inte kan den varit sand den han hade? Tycker de ser rätt olika ut.Tror jag fixat detta nu?
Annars: https://www.drakes.com/sand-cotton-linen-herringbone-overshirt
Som sagt. Mörkare i verkligheten än på produktbilderna..Tack! Men inte kan den varit sand den han hade? Tycker de ser rätt olika ut.
Det här var minsann en jättedålig metod (eftersom inte mitt foto kan visa på den verkliga skillnaden, när jag med mina ögon jämför jackan med skärmbilden. Inte riktigt lika stora kontraster i verkligheten, men ändå väldigt tydligt) men skillnaden är stor. Bifogar också bild på jackan i ett sammanhang med välbekanta färger.Tack! Men inte kan den varit sand den han hade? Tycker de ser rätt olika ut.
Återkom gärna med vad du tycker om du kör på dem. Jag har kört uniqlos supima, men de finns inte i mörkblått...Är det dessa tshirts som avhandlats tidigare i tråden? https://www.cosstores.com/en_sek/me...duct.round-neck-t-shirt-white.0164609001.html
Behöver fylla på med lite baskläder.
Är uniqlos bra?Återkom gärna med vad du tycker om du kör på dem. Jag har kört uniqlos supima, men de finns inte i mörkblått...
Gillar dem skarpt, men jag vill kunna ha tre färger (mörkblå, grå, vit) och det finns bara vita och grå. Men de passar mig för att jag är ganska lång - de är relativt långa i storlekarna skulle jag säga. De håller bra efter tvättar och är inte alls så dyra.Är uniqlos bra?
Är de slut i lager kanske? Jag köpte mörkblå tshirts från Uniqlo i Supima för någon månad sen. I Stockholmsbutiken ska tilläggas. Väldigt nöjd hittills.Gillar dem skarpt, men jag vill kunna ha tre färger (mörkblå, grå, vit) och det finns bara vita och grå. Men de passar mig för att jag är ganska lång - de är relativt långa i storlekarna skulle jag säga. De håller bra efter tvättar och är inte alls så dyra.
Nja, den hittade var inte riktigt så mörkblå som jag ville ha. Då såg den som @Lindrian länkade ovan i mörkblått bättre ut.Är de slut i lager kanske? Jag köpte mörkblå tshirts från Uniqlo i Supima för någon månad sen. I Stockholmsbutiken ska tilläggas. Väldigt nöjd hittills.
Generellt så beror det på dålig QC (felmärkt) eller tillskärning av plaggen. Båda är tyvärr ett resultat/indikation på lite halvtaskig kvalité...Tjena! Har en allmän fråga kring kläder, jag har märkt att samma modell och storlek av en t-shirt eller skjorta kan skilja något i storlekar ibland. Är det här något som är vedertaget eller beror det bara på dålig kvalitet på kläderna?
Nu rör det sig inte om några dyra plagg utan snarare billigare skjortor och t-shirts men jag köpte exempelvis vanlig vit tischa på MQ, deras egna märke bläck. Jag testade en storlek Large i vit färg som satt helt perfekt, köpte den och en till svart utan att testa den svarta. När jag väl skulle ha på mig den svarta så satt den betydligt tightare än den vita, nästan som att den var en halv storlek mindre.
Det här har inträffat förut med skjortor också.
Något som känns igen eller har det bara berott på att det är billiga plagg med dålig kvalitet?
Sen har alla en viss tolerans. Barba har +/- 1cm t.exGenerellt så beror det på dålig QC (felmärkt) eller tillskärning av plaggen. Båda är tyvärr ett resultat/indikation på lite halvtaskig kvalité...![]()
Tjena! Har en allmän fråga kring kläder, jag har märkt att samma modell och storlek av en t-shirt eller skjorta kan skilja något i storlekar ibland om man väljer en annan färg. Är det här något som är vedertaget eller beror det bara på dålig kvalitet på kläderna?
Nu rör det sig inte om några dyra plagg utan snarare billigare skjortor och t-shirts men jag köpte exempelvis vanlig vit tischa på MQ, deras egna märke bläck. Jag testade en storlek Large i vit färg som satt helt perfekt, köpte den och en till svart utan att testa den svarta. När jag väl skulle ha på mig den svarta så satt den betydligt tightare än den vita, nästan som att den var en halv storlek mindre.
Det här har inträffat förut med skjortor också.
Något som känns igen eller har det bara berott på att det är billiga plagg med dålig kvalitet?