• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Det var det jävligaste. Har du testat?
Hörde att folk som tar hand om kläder för teatrar och uthyrning av "riktiga" balmaskerad kläder osv använder sig av vodka tricket. Själv har jag provat det på en av mina första mc-jackor som luktade sunkigt som fan i armhålorna efter ngra säsonger och där funkade det faktiskt bra.

Som jag förstått det är det bakterierna som luktar och de tar man död på med vodkan. Ett annat tips är att hänga plagget ut och in i direkt solljus då uv strålarna oxå dödar bakterierna.

Testar en till runda och låter de hänga på vädring ett dygn eller nåt. Gubbgrabben på youtube är svårt övertygande.

Tvätta i vattenbad/tvättmaskin med ättika? Eller hänga i ett stängt rum (typ liten toalett) fyllt med små skålar med ättika. Fick iaf bort röklukt från helvetet på en jacka jag hade så kanske går på illa lukt med.

Första byxorna från Luxire. Helt ok framifrån men väldigt stökiga bakifrån. Tog ett billigt bomullstyg som trial och blir nog att fortsätta med det tills jag får in rätt mått/mönster.
C96B3004-3B0A-4C4E-A6E7-4AE7A66F9537.jpeg

Söker ett par oliv/militärgröna bomullsbyxor, medium/hög midja. Inget för slim, gärna lite lårutrymme. Runt 38cm i fotvidd. Tips?

Beställde hem ett par espadrillos lagom till sommaren. Skulle ni bära dessa till en linnekostym vid ett mer nedklätt event så som en studentmottagning eller liknande? :)
Screenshot_20190610-230714.jpg

Tillbaka
Topp