Man kanske kan lägga den i frysen? Brukar väl vara ett tips för skor och sånt.Hur gör jag för att få en kavaj att inte lukta usch, förutom kemtvätt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man kanske kan lägga den i frysen? Brukar väl vara ett tips för skor och sånt.Hur gör jag för att få en kavaj att inte lukta usch, förutom kemtvätt?
Hörde att folk som tar hand om kläder för teatrar och uthyrning av "riktiga" balmaskerad kläder osv använder sig av vodka tricket. Själv har jag provat det på en av mina första mc-jackor som luktade sunkigt som fan i armhålorna efter ngra säsonger och där funkade det faktiskt bra.Det var det jävligaste. Har du testat?
Mr Porter och The Rake kör individuella sommarreor nu på många exklusiva märken. Jag blev inbjuden, men vet inte om alla blev det.Nu börjar sommarreorna komma igång.. Blev ett par byxor från Man of a kind. Någon mer rea som är igång förutom Nelly man?
https://www.manofakind.se/ole-byxor-brun-60392929-202
Du pratar inte om rake values? Länk?Mr Porter och The Rake kör individuella sommarreor nu på många exklusiva märken. Jag blev inbjuden, men vet inte om alla blev det.
Fick ett mejl med en kod, där det stod efter jag loggat in får jag 30% på alla sommarvaror. Vet inte om den gäller alla, men koden är VIRSALE19Du pratar inte om rake values? Länk?
Blev 100H grey-blue chambray, fan vad snabbt den gick! Från när jag beställt och alla storlekar i princip fanns och 10 min senare allt borta, tack!Fick ett mejl med en kod, där det stod efter jag loggat in får jag 30% på alla sommarvaror. Vet inte om den gäller alla, men koden är VIRSALE19
https://therake.com/vir/sale.html
Någon länk till MrPorter?Mr Porter och The Rake kör individuella sommarreor nu på många exklusiva märken. Jag blev inbjuden, men vet inte om alla blev det.
Då vet jag tyvärr inte. Kemtvätt tar ju inte bort doft per se, utan smuts/bakterier som kan lukta illa.@Lindrian vodka hjälpte icke..
Precis vad jag tänkte föreslå!ozonmaskin.
Testar en till runda och låter de hänga på vädring ett dygn eller nåt. Gubbgrabben på youtube är svårt övertygande.Då vet jag tyvärr inte. Kemtvätt tar ju inte bort doft per se, utan smuts/bakterier som kan lukta illa.
Om doften är av en annan anledning så vet jag inte hur du får bort den. Svettdoft är ju bakterier.
Testar en till runda och låter de hänga på vädring ett dygn eller nåt. Gubbgrabben på youtube är svårt övertygande.
Nästa steg är vodkabad!Tvätta i vattenbad/tvättmaskin med ättika? Eller hänga i ett stängt rum (typ liten toalett) fyllt med små skålar med ättika. Fick iaf bort röklukt från helvetet på en jacka jag hade så kanske går på illa lukt med.
För dig eller jackan ...Nästa steg är vodkabad!
Nästa steg är vodkabad!
Byxnirvana enligt många.Första byxorna från Luxire. Helt ok framifrån men väldigt stökiga bakifrån. Tog ett billigt bomullstyg som trial och blir nog att fortsätta med det tills jag får in rätt mått/mönster.
![]()
Vad menas?Byxnirvana enligt många.
Prova att vända den ut och in och häng den utomhus i direkt solljus?@Lindrian vodka hjälpte icke..
Var inne igår kväll men "orkade" inte slutföra köpet, och idag funkar inte koden
BRA tips, tack!Fick ett mejl med en kod, där det stod efter jag loggat in får jag 30% på alla sommarvaror. Vet inte om den gäller alla, men koden är VIRSALE19
https://therake.com/vir/sale.html
Personligen nej, inte till kostym. Jag hade dock bott i dem under semesterveckorna - borde sitta klockrent till shorts och linneskjorta. Bra köp!Beställde hem ett par espadrillos lagom till sommaren. Skulle ni bära dessa till en linnekostym vid ett mer nedklätt event så som en studentmottagning eller liknande?![]()
![]()
Absolut, om du kör typ linneskjorta och ingen slips.Beställde hem ett par espadrillos lagom till sommaren. Skulle ni bära dessa till en linnekostym vid ett mer nedklätt event så som en studentmottagning eller liknande?![]()
![]()
Beror lite på situationen och påbjuden klädkod.Beställde hem ett par espadrillos lagom till sommaren. Skulle ni bära dessa till en linnekostym vid ett mer nedklätt event så som en studentmottagning eller liknande?![]()
![]()