Kan återkomma när jag fått min order men har sedan tidigare strl M i sweatshirten och tycker den är TTSHur är Sunspel i storlekarna? Tänkte klicka hem en riviera polo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan återkomma när jag fått min order men har sedan tidigare strl M i sweatshirten och tycker den är TTSHur är Sunspel i storlekarna? Tänkte klicka hem en riviera polo
Kan återkomma när jag fått min order men har sedan tidigare strl M i sweatshirten och tycker den är TTS
tts imo, kör medium 186cm 80kgHur är Sunspel i storlekarna? Tänkte klicka hem en riviera polo
Tack! Ja dem kommer nog sitta på större delen av semesternPersonligen nej, inte till kostym. Jag hade dock bott i dem under semesterveckorna - borde sitta klockrent till shorts och linneskjorta. Bra köp!
Absolut, om du kör typ linneskjorta och ingen slips.
Kommer att bäras med en somrig skjorta, alternativt en naturfärgad linneskjorta. Ingen klädkod och kan tänka mig att den andra sidan av släkten (kusinen som tar examen) kommer att dyka upp i jeans och en skjorta som sitter alldeles förstort. Igår körde jag brun linnekostym och en vågad leoskjorta. Kanske inte en stundenskjorta men kommer bli liknande neddressad skjorta. Ber om ursäkt för kass bildBeror lite på situationen och påbjuden klädkod.I de flesta fall hade de nog funkat i ett lite nerklätt sammanhang.
Var inne igår kväll men "orkade" inte slutföra köpet, och idag funkar inte koden
kör på!Tack! Ja dem kommer nog sitta på större delen av semestern
Kommer att bäras med en somrig skjorta, alternativt en naturfärgad linneskjorta. Ingen klädkod och kan tänka mig att den andra sidan av släkten (kusinen som tar examen) kommer att dyka upp i jeans och en skjorta som sitter alldeles förstort. Igår körde jag brun linnekostym och en vågad leoskjorta. Kanske inte en stundenskjorta men kommer bli liknande neddressad skjorta. Ber om ursäkt för kass bild![]()
Borde funka, 179cm o 65kg, jag kör på S.Jag är 170cm 70kg och brukar i princip alltid köra S , men hörde att de inte var så breda över axlarna. Klickar nog hem en strl S och hoppas på det bästa
Pikén ligger för 69 på sidan? Vad missar jag?BRA tips, tack!
![]()
Och vart ska jag hitta solljus i Göteborg, hade du tänkt?Prova att vända den ut och in och häng den utomhus i direkt solljus?
Pikén ligger för 69 på sidan? Vad missar jag?
Beställde hem ett par espadrillos lagom till sommaren. Skulle ni bära dessa till en linnekostym vid ett mer nedklätt event så som en studentmottagning eller liknande?![]()
![]()
Hur är Sunspel i storlekarna? Tänkte klicka hem en riviera polo
Oscar jakobsson på den linnekostymen? I så fall har jag en likadan! Grym! Matchning på nästa gtg är spik!Tack! Ja dem kommer nog sitta på större delen av semestern
Kommer att bäras med en somrig skjorta, alternativt en naturfärgad linneskjorta. Ingen klädkod och kan tänka mig att den andra sidan av släkten (kusinen som tar examen) kommer att dyka upp i jeans och en skjorta som sitter alldeles förstort. Igår körde jag brun linnekostym och en vågad leoskjorta. Kanske inte en stundenskjorta men kommer bli liknande neddressad skjorta. Ber om ursäkt för kass bild![]()
Har hört att det skall finnas..dock aldrig upplevt!Och vart ska jag hitta solljus i Göteborg, hade du tänkt?![]()
Har en 5-6 st och skulle säga att de inte krymper i ärmlängd alls, om de krymper så är det isf väldigt lite, max 1 cm. Men som sagt enligt mig inget.Någon som har erfarenhet och kan kommentera om barba skjortor krymper i ärmmått?
Vad är det för material? Ull? Häng upp den bara och låt den lufttorka.Vad ska man göra om man råkade befinna sig i ösregn med sin kavaj på som numer är dyngsur?
Ja, helcanvas ull (fresco). Jag har lagt den ner på ett torkställ nu, hänger upp den ikväll eller nåt. Den droppade vatten.Vad är det för material? Ull? Häng upp den bara och låt den lufttorka.
Låter bra, den båta ulldoften kommer försvinna sen när den torkat. Ull tar generellt inte skada av vatten, om något är det främst fodret jag hade oroat mig för kan ha påverkats. Har hänt mig ett par gånger att jag fått en skur över mig i kostym och inte varit problem, byxorna brukar behöva mer kärlek än kavajerna.Ja, helcanvas ull (fresco). Jag har lagt den ner på ett torkställ nu, hänger upp den ikväll eller nåt. Den droppade vatten.
Håller tummarna. Kavajen är halvfodrad, så får hoppas den klarar sig. Den blev helt dyngsur. Jag är framförallt orolig över canvasen.Låter bra, den båta ulldoften kommer försvinna sen när den torkat. Ull tar generellt inte skada av vatten, om något är det främst fodret jag hade oroat mig för kan ha påverkats. Har hänt mig ett par gånger att jag fått en skur över mig i kostym och inte varit problem, byxorna brukar behöva mer kärlek än kavajerna.
Någon som har erfarenhet och kan kommentera om barba skjortor krymper i ärmmått?
Limmad eller sydd? 80% de kavajer som jag fått dränkta har varit limmade men inte varit till problem, sydda är definitivt inget problem.Håller tummarna. Kavajen är halvfodrad, så får hoppas den klarar sig. Den blev helt dyngsur. Jag är framförallt orolig över canvasen.
Det är helcanvas, dvs inte limmad.Limmad eller sydd? 80% de kavajer som jag fått dränkta har varit limmade men inte varit till problem, sydda är definitivt inget problem.
Vart hitta du dessa?Beställde hem ett par espadrillos lagom till sommaren. Skulle ni bära dessa till en linnekostym vid ett mer nedklätt event så som en studentmottagning eller liknande?![]()
![]()
Massimo duttiVart hitta du dessa?![]()
Såhär ser kavajen ut just nu...Limmad eller sydd? 80% de kavajer som jag fått dränkta har varit limmade men inte varit till problem, sydda är definitivt inget problem.
Steg 1. Vänta 1-2dagar. Sen kan du posta bild. Kommer nog gå bra.Såhär ser kavajen ut just nu...
Den ser ganska bubblig/bucklig ut, men kanske går att stryka? Den torkar lite ojämnt, men tills imorgon är nog hela torr. Hoppas jag.
Tror ni den kommer krympa något? Är det bara o slänga?
![]()
Det är inget att oroa sig för. det fixar du med strykjärn på låg värme när den torkat. Skulle bli förvånad om den krymt någotSåhär ser kavajen ut just nu...
Den ser ganska bubblig/bucklig ut, men kanske går att stryka? Den torkar lite ojämnt, men tills imorgon är nog hela torr. Hoppas jag.
Tror ni den kommer krympa något? Är det bara o slänga?
![]()
Oxford, svarta. Kanske kan komma undan med pennies beroende på vem det är osv. Japanerna (?) är väl frekventa bärare av svarta loafers när det gäller mörk kostym dock.Ska på bröllop med klädkod mörk kostym, funkar det med svarta Penny loafers eller är det Oxfords som gäller ?![]()