Instämmer med ovanstående, oxfords om det inte är en god vän som lever i loafers.Ska på bröllop med klädkod mörk kostym, funkar det med svarta Penny loafers eller är det Oxfords som gäller ?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Instämmer med ovanstående, oxfords om det inte är en god vän som lever i loafers.Ska på bröllop med klädkod mörk kostym, funkar det med svarta Penny loafers eller är det Oxfords som gäller ?![]()
Ska på bröllop med klädkod mörk kostym, funkar det med svarta Penny loafers eller är det Oxfords som gäller ?![]()
Håller med, var på bröllop förra sommaren, ett hundratal gäster, mörk kostym påbjudet - hälften bar ljusa kostymer, typ 30% bar mörk uddakavaj med byxa, samtliga manliga gäster utom jag själv bar bruna skor, likaså brudgummen.Vet inte hur många bröllop jag varit på med strikt klädkod. Den enda (!) ggn den följts ens av hälften av gästerna är vid Frack. I övrigt är bruna skor vanligare än svarta vid ”mörk kostym” - än mindre vilka svarta skor.
Ta det du känner dig finast i!
och om jag inte har ett par svarta skor överhuvudtaget ?Sen tycker jag såhär - har du bara ett av paren i svart så köp inga för ett bröllop utan ta det paret du har. För som @Tjabo & @grodslukarenx säger så lär du ändå stå dig bra!
Då får du köpa ett par.och om jag inte har ett par svarta skor överhuvudtaget ?![]()
tänkte på pennies eller OxfordsDå får du köpa ett par.![]()
Hade nog köpt oxfords i första hand, just pga att det är det mer korrekta valet.tänkte på pennies eller Oxfords![]()
Det blir f-n bara värre...Efter att ha sett din och @christian-hs post angående detta köpte jag en grön skjortjacka från Drake´s. Den satt så j-vla bra att jag dessutom beställde denna! Efter att ha sett den i verkligheten (kom i dag) är jag helt övertygad om att det är just den mannen på bild bär (samma detaljer och mörkare i verkligheten än på Drake's produktbilder!)
F.ö.: Tack som f-n j-vla #¤½* KS:are som fick mig att spendera nästan 7 papp på plagg jag inte visste att jag behövde!
![]()
tänkte på pennies eller Oxfords![]()
Svarta penny fungerar. Vill nästan påstå att om du kommer i en välskräddad kostym så kommer du undan med flipflops utan att någon skulle titta snett på dig.Ska på bröllop med klädkod mörk kostym, funkar det med svarta Penny loafers eller är det Oxfords som gäller ?![]()
Det är ett otroligt användbart plagg. Jag köpte en överskjorta i en linnemix från Belvest i dag. Pangplagg!Det blir f-n bara värre...Beställde just en tredje Overshirt från Drake's bara för att de sitter så rackarns bra på mig samtidigt som de är ytterst användbara...
Nu blev det en "Khaki Washed Linen Overshirt":
![]()
Det blir f-n bara värre...Beställde just en tredje Overshirt från Drake's bara för att de sitter så rackarns bra på mig samtidigt som de är ytterst användbara...
Nu blev det en "Khaki Washed Linen Overshirt":
![]()
Mycket snygg - varit sjukt sugen att klippa den dör från Linnégatans rea men jag behööööver ju ingen mer...![]()
Köp!Mycket snygg - varit sjukt sugen att klippa den dör från Linnégatans rea men jag behööööver ju ingen mer...![]()
Vi kan vara oense på många punkter, men här instämmer jag heltSvarta oxfords är standard för mig till kostym. Sen gillar jag nog svart mer än vad snittet i den här tråden gör vilket kanske förenklar det hela.
Kavajen är nu torr. Det känns som om den blivit tightare över axlarna, drar åt lite mer där än förut, och ärmvidden har minskat en aning. Jag tror helt klart kavajen blivit lite mer slim all around, men inte mycket. Tyget kanske ger med sig med tiden dessutom, det är ändå fresco som känns lite elastiskt.Steg 1. Vänta 1-2dagar. Sen kan du posta bild. Kommer nog gå bra.
Skicka den till mig så kasserar jag den!Såhär ser kavajen ut just nu...
Den ser ganska bubblig/bucklig ut, men kanske går att stryka? Den torkar lite ojämnt, men tills imorgon är nog hela torr. Hoppas jag.
Tror ni den kommer krympa något? Är det bara o slänga?
![]()
Hatar de där tvättråden... men likväl står man där o köper skiten för att plagget måste in i min garderob. Vidrig lösning för att ducka att plagget potentiellt pajar i tvätten. Vettefan om man ens kan göra så juridiskt.Lever farligt och tvättat min nya burberry-skjorta. Löjligt orimligt tvättråd helt utan anledning, 100% bomull...
![]()
Kavajen är nu torr. Det känns som om den blivit tightare över axlarna, drar åt lite mer där än förut, och ärmvidden har minskat en aning. Jag tror helt klart kavajen blivit lite mer slim all around, men inte mycket. Tyget kanske ger med sig med tiden dessutom, det är ändå fresco som känns lite elastiskt.
Gav det ett försök men det blev ingen skillnad. Tyget är inte skrynkligt, det ser bara "löst" ut. Puffigt, formlöst.Kanske köra lite steamer på den?
Ta fram strykjärnet, mesa inte med värmen. Vidare hade jag gått på med lite stärkelse om plagget är mer "följsamt" än innanGav det ett försök men det blev ingen skillnad. Tyget är inte skrynkligt, det ser bara "löst" ut. Puffigt, formlöst.
Testsade strykjärnet, men det var inte lätt. Tror inte jag gjorde någon större skillnad. Stärkelse har jag aldrig jobbat med, och vet inte riktigt hur man ska gå till väga. Är det nåt kemtvättaren hade kunnat hjälpa till med?Ta fram strykjärnet, mesa inte med värmen. Vidare hade jag gått på med lite stärkelse om plagget är mer "följsamt" än innan
Strykjärn och maxa med ånga. Men absolut om du är osäker, alla ansenliga kemtvättare eller skräddare har erfarenhet att snygga till den.Testsade strykjärnet, men det var inte lätt. Tror inte jag gjorde någon större skillnad. Stärkelse har jag aldrig jobbat med, och vet inte riktigt hur man ska gå till väga. Är det nåt kemtvättaren hade kunnat hjälpa till med?
Cof studio m1 är grymma! Avskräcks inte av produktbilderVilka är era favoritjeans? Märke och modell. Funderar på att ge mig ut på jakt och tar gärna emot tips.