Reaperioden har dragit igång på allvar nu...
Drakes, The Rake, Mr Porter, Aspesi, MOAK... Nåt mer man missat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Reaperioden har dragit igång på allvar nu...
Drakes? (hur hittar man den?)Reaperioden har dragit igång på allvar nu...
Drakes, The Rake, Mr Porter, Aspesi, MOAK... Nåt mer man missat?
Den drar igång imorgon, men med koden VIPSALE får du förturDrakes? (hur hittar man den?)
Drakes? (hur hittar man den?)
Japp. Men löst. Inget slim tjafs.Hur sitter Drake's överskjortor? TTS?
Förra året hade gabucci rea i augusti tror jag? Careofcarl mitten av juli.När tror ni Gabucci, Per Ljung, Linnégatan & co kommer igång med rean? Först efter midsommar?
Hittar inte heller DrakesDrakes? (hur hittar man den?)
Det finns ingen sida. Lägg varorna i din korg och använd min kod.Hittar inte heller Drakes
Rabatten dras sen när man trycker på checkoutDrakes? (hur hittar man den?)
@Lindrian, Mycket trevlig kod, tack!
En fråga på två produkter till er
Funderar starkt på följande:
https://www.drakes.com/khaki-washed-linen-overshirt
och
https://www.drakes.com/white-linen-spread-collar-shirt
Aldrig haft en overshirt och skulle gärna vilja testa en sådan, någon som har en sådan jag länkade ovan som kan tänka sig dela med sig något foto? Gällande den vanliga linneskjortan, någon som vet hur långa dessa är? Känner att det vore trist med en linneskjorta med en längd som en vanliga formell skjorta, dvs är den inte nedstoppad i byxorna ser den löjlig ut. Är nämligen ute efter en jag kan ha båda väldigt casual med uppknäppt och inte innanför byxorna, samt det motsatta.
Tack!
Tack för svar, och med normallång menar du jämfört med en exempelvis formell Eton-skjorta eller en Ralph Lauren oxford?Jag har en button-down i linne från Drakes som jag köpte av Linnegatan för några veckor sedan. Den är normallång - jag kommer inte att bära den utanför i någon större mån.
Tack för svar, och med normallång menar du jämfört med en exempelvis formell Eton-skjorta eller en Ralph Lauren oxford?
Har inte kollat på linneskjortornas mått men kan du inte bara jämföra dem med Etons? Båda finns väl online?Tack för svar, och med normallång menar du jämfört med en exempelvis formell Eton-skjorta eller en Ralph Lauren oxford?
Försökte, men kunde inte urskilja vilken av storleksmåtten som avsedde M. Men då längden går mellan 80.5 cm - 85 cm ser jag att den lär vara i samma längd som en Eton-skjorta. Får testa och alternativt minska längden något om jag prompt måste kunna bära den inte instoppad i byxorna.Har inte kollat på linneskjortornas mått men kan du inte bara jämföra dem med Etons? Båda finns väl online?
Vet inte om du hunnit köpa än, men care of Carl har bra mått att använda som referensFörsökte, men kunde inte urskilja vilken av storleksmåtten som avsedde M. Men då längden går mellan 80.5 cm - 85 cm ser jag att den lär vara i samma längd som en Eton-skjorta. Får testa och alternativt minska längden något om jag prompt måste kunna bära den inte instoppad i byxorna.
Tack för tipset, lyckades hitta nu. 82 cm lång är skjortan från Drake´s. På tok för lång att ha ej instoppat, men får se hur den sitter så får jag sy upp den något alternativt returnera.Vet inte om du hunnit köpa än, men care of Carl har bra mått att använda som referens![]()
@Fabian ?Någon som testat och kan dela sina erfarenheter kring Rose & Borns MTM?
Kan återkomma när jag fått min order men har sedan tidigare strl M i sweatshirten och tycker den är TTS
Skickade faktiskt tillbaka hoodien och pikén. Hoodien satt helt off med konstig passform och pikén var mest pga att den var snarlik andra pikéer jag hade (helt klart TTS dock)Fick hem min Riviera Polo igår, aldrig ägt någon tidigare. Definitivt TTS.
Och vilket jäkla bra plagg - och nice kvalitet på materialet - fattar inte varade jag inte haft någon innan!
Blir nog jäv om jag uttalar mig. Men man får gärna boka tid hos mig och utvärdera sitt möte efteråt. [email protected]
Ärmfoder på en kavaj, blir det påtagligt varmare än en utan ärmfoder? Är sugen att slå till på CoC-kampanjen, gratis skjorta vid köp av en kavaj.
Funderar på antingen
https://www.careofcarl.com/sv/artik...fit-tonal-seersucker-blazer-washed-green.html
eller
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/lbm-1911-jack-regular-fit-linen-blazer-military-green.html
Vilken av dessa tror ni passar bäst till primärt vår och sommar?
Mörkblått fungerar. Om man gillar att ha ljusare kavaj än byxa så kan man mixa relativt fritt med ljusare färger.Hur hade ni kombinerat en mörkbrun linnebyxa? Ska man bara ha skjorta är det ju enkelt, men hur gör man med kavaj? Bilder uppskattas, då jag haft svårt att hitta några vettiga själv.![]()
Mörkblått funkar alltså? Har svårt att se det framför mig, men får väl se när de landar.Mörkblått fungerar. Om man gillar att ha ljusare kavaj än byxa så kan man mixa relativt fritt med ljusare färger.