• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Är sugen på en av Drake's överskjortor i khaki/washed khaki men det verkar som att de sålt slut i min storlek (L), så om det mot förmodan är någon som upplevt att rean blivit lite väl saftig för plånboken är ni välkomna att höra av er. :)[/
Är sugen på en av Drake's överskjortor i khaki/washed khaki men det verkar som att de sålt slut i min storlek (L), så om det mot förmodan är någon som upplevt att rean blivit lite väl saftig för plånboken är ni välkomna att höra av er. :)
https://www.drakes.com/sale/sale-shirts/navy-washed-linen-overshirt

Nu är de dessutom 50% rabatt på Drakes
 

Number 6

Omega
Återkommer med resultat i tråden : )

Den här är det f.ö


Screenshot_20190708-092628_Samsung Internet.jpg
Oklart om det hjälper men som benchmark: Jag använder Etons Slim (alltså inte super slim eller regular utan mittemellan). Jag är 189cm/95kg (alltså inte en pinne) och drar 43. Den är bra, nästan i största laget. En 43 Contemporary hade blivit gigantisk på mig.
 

Exekys

Cartier
Apropå Gabucci - någon som kan berätta om Caruso RTW är vettigt för pengen? Jag tänker närmast på Indy att ha i jobbet. Jag undrar eftersom det finns en hel del MTO i samma prisklass plus en hel drös RTW.
 

OscKon

Omega
Kanske en dum fråga men, om jag tidigare har lagt upp ett par kostymbyxor men nu tycker att de sitter lite för högt upp på vristen. Kan en skräddare lägga ut byxorna igen? Eller är det kört?
 

rgladh

Omega
Kanske en dum fråga men, om jag tidigare har lagt upp ett par kostymbyxor men nu tycker att de sitter lite för högt upp på vristen. Kan en skräddare lägga ut byxorna igen? Eller är det kört?
Kolla sömsmån på insidan av benet. Blir inte alltid klockrent med tanke på eventuell färgskiftning, men det beror ju på hur mycket du använt byxorna samt vad det är för tyg. Bomull tenderar slitas lite mer, till exempel.
 

hannes

Omega
Hej!
Söker en enkel korthållare/plånbok med sedelklämma samt plats för minst 5-6 kort, gärna i brunt läder och under 500kr.

Har någon tips och rekommendationer? Har blivit förblindad av alla alternativ som finns efter en snabb googling!

Tack!
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Är det bara jag eller är det ett helvete att hitta byxor som sitter bra i någorlunda "vanliga" butiker? Kollade t ex på Brothers och verkligen ALLT jag testade satt alldeles för tight, både kostymbyxor men allra värst var deras olika chinos. Är dessutom smal till kroppsformen så förstår inte hur någon med lite mer kött på benen lyckas hitta något där överhuvudtaget.
 
Är det bara jag eller är det ett helvete att hitta byxor som sitter bra i någorlunda "vanliga" butiker? Kollade t ex på Brothers och verkligen ALLT jag testade satt alldeles för tight, både kostymbyxor men allra värst var deras olika chinos. Är dessutom smal till kroppsformen så förstår inte hur någon med lite mer kött på benen lyckas hitta något där överhuvudtaget.
Är anställd inom det företaget (åtminstone en månad till sedan byter jag tjänst...) och jag kunde inte hålla med mer. Är själv besviken och har även klagat rätt högljutt "uppåt i leden" angående det. Min lösning är och förblir (dock lösningen på i princip alla märken jag äger ett par byxor av pga för stora lår+röv för min midja) att hoppa upp 1-2 storlekar och ta in midjan genom antingen enkelt intag eller plisseringar.
 

Johanw

Cartier
Är det bara jag eller är det ett helvete att hitta byxor som sitter bra i någorlunda "vanliga" butiker? Kollade t ex på Brothers och verkligen ALLT jag testade satt alldeles för tight, både kostymbyxor men allra värst var deras olika chinos. Är dessutom smal till kroppsformen så förstår inte hur någon med lite mer kött på benen lyckas hitta något där överhuvudtaget.

Det ställe där jag kunde hitta byxor som satt OK rakt av (trots tjocklår) var konstigt nog Uniqlo. Alltid tänkt mig japaner som "tunna". Köpte ett gäng när jag var i Tokyo men då dom finns i Stockholm kanske värt att testa?
 
Är anställd inom det företaget (åtminstone en månad till sedan byter jag tjänst...) och jag kunde inte hålla med mer. Är själv besviken och har även klagat rätt högljutt "uppåt i leden" angående det. Min lösning är och förblir (dock lösningen på i princip alla märken jag äger ett par byxor av pga för stora lår+röv för min midja) att hoppa upp 1-2 storlekar och ta in midjan genom antingen enkelt intag eller plisseringar.
Jo har också kört på den metoden men irriterande att det ska behövas... Bra att du gjort vad du kan för att förändra det i alla fall. :D
Det ställe där jag kunde hitta byxor som satt OK rakt av (trots tjocklår) var konstigt nog Uniqlo. Alltid tänkt mig japaner som "tunna". Köpte ett gäng när jag var i Tokyo men då dom finns i Stockholm kanske värt att testa?
Haha, har tänkt precis samma sak om Uniqlo. Bor en bit från Stockholm så får beställa hem i så fall, hur är storlekarna relaterat till svenska/europeiska plagg och den storlek du vanligtvis kör på byxor? Går du upp, ner i storlek?
 
Topp