• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Efter att ha kämpat i 2 år på gym och med kosten så har jag lyckats gå från 125 kg+ till ca 107 kg och det känns härligt att köpa kläder igen, det var definitivt inte lika roligt för ett par år sedan

100 kg är målet, har gått upp lite sedan jag kom hem från en längre semester men det är bara att hoppa upp på hästen och kämpa vidare

Slog till på dessa t shirts idag på Carlings

Nästa månad blir det en tripp till det underbara Rom (Och Neapel) och då ska jag passa på att besöka Castel Romano. Någon KS'are som varit där?

20190713_185123.jpg


20190713_185002.jpg
Grymt jobbat! Har gjort lite samma resa fast från smal till lite mer vältränad och ja, det är verkligen mycket roligare att köpa kläder när man är nöjd med sin kropp.
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Hur är kvalitén på Af Klercker? Är det bra grejer eller?

Beställde nyss en av deras "J.B cut" (popover), får se om den passar, var sista storleken i den färgen.

Ett plus är att dom har alla mått på hemsidan.
 
Hur är kvalitén på Af Klercker? Är det bra grejer eller?

Beställde nyss en av deras "J.B cut" (popover), får se om den passar, var sista storleken i den färgen.

Ett plus är att dom har alla mått på hemsidan.

Har två standard cut away skjortor från Klercker. Kvalitén är väl ok, iaf när jag fick de två för 900kr i butiken under vinterrean. Vet inte om jag tyckt samma om jag betalat fullpris. Designen i sig gillar jag starkt, men tyget i sig håller knappt jämna steg en med t.ex. brothers skjortor.
 
Senast ändrad:

Eoq

Omega
Giorgio 1958 dojjor? Är du nöjd med dom? Kvalitén?

Det är ett par Loke, så kan tyvärr inte hjälp dig där!

Personligen hade jag kört ett par lite grövre brogues i brunt skinn eller mocka till det där, bättre balans då.

Äger tyvärr inga bruna skor, föredrar verkligen svarta. Men kanske får lov att testa med ett par.

Vad är det för jeans?

Richard Brown är det. Kan handlas till rätt bra pris på NK om de fortfarande har rea. De är dock parfymerade och luktar satan. Har lyckats vädra ur lite av det.
 

Txistorra

Omega
Det är ett par Loke, så kan tyvärr inte hjälp dig där!



Äger tyvärr inga bruna skor, föredrar verkligen svarta. Men kanske får lov att testa med ett par.



Richard Brown är det. Kan handlas till rätt bra pris på NK om de fortfarande har rea. De är dock parfymerade och luktar satan. Har lyckats vädra ur lite av det.
Ser bra ut! Ser ut som att de har rätt låg midja på produktbilder dock
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Ang. Natalino-pikéerna, är det långa ärmar på dessa? Det ser så ut på bilder, som att mycket ärmtyg korvar sig mot slutet...
Jag brukar alltid få korta mina ärmar på skjortor ett par centimeter, men som nämnts tidigare i tråden är manschetterna på Natalino-pikéerna väldigt tighta och även i mitt fall på gränsen till för korta.

Summa summarum, i min åsikt är de snarare korta ärmar på dessa kontra genomsnittsskjortan
 
Jag brukar alltid få korta mina ärmar på skjortor ett par centimeter, men som nämnts tidigare i tråden är manschetterna på Natalino-pikéerna väldigt tighta och även i mitt fall på gränsen till för korta.

Summa summarum, i min åsikt är de snarare korta ärmar på dessa kontra genomsnittsskjortan
Alright, tack!
 

Ftira

Omega
Linnégatans rea var ingen höjdare. Beställde ett par Carmina på 30 % och fick hem det här:

Skärmavbild 2019-07-15 kl. 13.07.57.png


”De allra flesta skorna på vår rea har provats i butik och ser ut som de på bilden, men aldrig på asfalt. Vi hävdar inte att skorna är i nyskick, vilket också är ett skäl till att vi rear ut dem”
 

Erik83

Cartier
Linnégatans rea var ingen höjdare. Beställde ett par Carmina på 30 % och fick hem det här:

Skärmavbild 2019-07-15 kl. 13.07.57.png


”De allra flesta skorna på vår rea har provats i butik och ser ut som de på bilden, men aldrig på asfalt. Vi hävdar inte att skorna är i nyskick, vilket också är ett skäl till att vi rear ut dem”
Men vafan! Det är skillnad på rea och nedsatt pris på butiksex... Står det nånstans på hemsidan? Annars måste man ju kunna anta att det som säljs är nya grejer...
 

Ftira

Omega
Men vafan! Det är skillnad på rea och nedsatt pris på butiksex... Står det nånstans på hemsidan? Annars måste man ju kunna anta att det som säljs är nya grejer...

Står inget om det på hemsidan. Jag hittade butiken genom den här tråden så därför jag ville göra medlemmar uppmärksam om deras ”policy”. Jag frågade om de åtminstone kunde bjuda på en retursedel men fick inget svar...
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Linnégatans rea var ingen höjdare. Beställde ett par Carmina på 30 % och fick hem det här:

Skärmavbild 2019-07-15 kl. 13.07.57.png


”De allra flesta skorna på vår rea har provats i butik och ser ut som de på bilden, men aldrig på asfalt. Vi hävdar inte att skorna är i nyskick, vilket också är ett skäl till att vi rear ut dem”

Trist. Samtidigt tar det 10 min att få dem att se nya ut. Lite swirls på sulan gör ju egentligen ingenting.
 

EWEA

Cartier
Linnégatans rea var ingen höjdare. Beställde ett par Carmina på 30 % och fick hem det här:

Skärmavbild 2019-07-15 kl. 13.07.57.png


”De allra flesta skorna på vår rea har provats i butik och ser ut som de på bilden, men aldrig på asfalt. Vi hävdar inte att skorna är i nyskick, vilket också är ett skäl till att vi rear ut dem”
Lite olyckligt att de blandar rean med ”clearance” av skor. Skor från Carmina, Crockett etc brukar sällan reas ut, snarare säljs provex med lite rabatt. I detta fall borde de separerat klädrean (som rabatteras med 50%) och skorna
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

PartiSan

Cartier
2-Faktor
Undrar om någon har lust att bistå med lite vägledning? Undrar nämligen vilka av Barbour vaxade jackor har vanlig ärmfoder (heter det så??) och inte nylon a la Bristol alt Ashby.
Tack på förhand.
 
Topp